وبلاگ - آخرین اخبار
چه عواملی بر قیمت تعمیرات رادیاتور شوفاژ تاثیر دارد ؟

چه عواملی بر قیمت تعمیرات رادیاتور شوفاژ تاثیر دارد؟

یکی از قدیمی ترین و با صرفه ترین وسایل گرمایشی رادیاتور و شوفاژ می باشد که در این صده برای گرم کردن ساختمان ها اغلب استفاده می‌ گردد. دو نوع رادیاتور های بخار و آب داغ با استفاده از گردش هوا یا آب گرمی که در منبع آب موتوخانه گرم شده و به داخل رادیاتورهای پمپ می‌شود، تامین گرما را انجام می‌دهند. البته در طول دهه‌های اخیر استفاده از رادیاتورهای بخار کمتر شده است و بیشتر و به طور عموم رادیاتور شوفاژ آب گرم جایگزین آن شده است. در این مقاله به این موضوع می پردازیم که چه عواملی بر قیمت تعمیرات رادیاتور شوفاژ تاثیر دارد.

به دلیل اینکه کنترل گرمایش رادیاتور شوفاژ به دلیل نصب جداگانه واحدهای مختلف آن در همه مکان های ساختمان امکان‌پذیر بوده به خاطر همین مزیت محبوب‌ترین سیستم‌های گرمایشی می باشد. مشعل موتورخانه دارای یک ترموستات است که وقتی آب به درجه حرارت کافی می‌رسد قطع شده و روی حالت پیلوت می رود. مواردی که با عنوان کلی تعمیرات شوفاژ نام برده می شوند موارد متعددی از هواگیری شوفاژ تا تعمیر موتورخانه و سرویس نگهداری موتورخانه را شامل می شوند. بنابراین با دامنه تغییرات بزرگی از نظر هزینه روبرو می باشیم. هزینه متوسط به طور معمول مربوط به تنظیم مشعل موتورخانه می باشد که تاثیر بسزایی در میزان مصرف و کارکرد بهینه کل سیستم گرمایشی دارد. برای مواردی که ایراد جدیتر داشته و پر هزینه تر می باشد، به طور مثال وقتی با بالاتر بردن درجه ی آب همچنان آب گردشی ساختمان سرد باشد، اولین اقدام تعمیرکاران شستن مبدل و فیلترهای آن با اسید می باشد که با توجه به تعداد قطعات زیاد و زمان طولانی تر کار گاهی هزینه بیشتر می گردد.

هواگیری کردن رادیاتور شوفاژ

هواگیری کردن رادیاتور شوفاژ

برخی از کارهای فنی و تاسیسات با موارد غیرقابل پیش بینی در طول پروسه تعمیرات روبرو بوده و به همین دلیل بسیاری از مواقع بعد از برآورد اولیه هزینه کار به دلیل طولانی‌تر شدن رفع عیب و تعویض قطعات احتمالی و رفع ایراد بخش‌های دیگر که در برآورد دیده نشده اند، مدت زمان انجام کار افزایش یافته و هزینه کل هم بر همین اساس بیشتر از پیش بینی اولیه می باشد.

هواگیری رادیاتور ها

با شروع فصل سرما از اولین کارهای تاسیساتی که برای رادیاتور ها و سیستم گرمایش انجام می گیرد هواگیری شوفاژ یا رادیاتور می باشد. گاهی هم به دلیل سر و صدای زیاد رادیاتور یا خوب گرم نشدن رادیاتور است که نیاز به هواگیری می باشد. پیچ هواگیری رادیاتورها پس از بازشدن ، هوایی که بجای آب گرم فضا را اشغال کرده خارج می‌شود. اما در صورتیکه تا بحال هواگیری را خودتان انجام نداده‌اید بهتر است که برای بار اول از یک متخصص کمک بگیرید یا به کمک شخصی که تجربه این کار را دارد انجام دهید.

اولین مرحله راه اندازی شوفاژ ، هواگیری می باشد سپس به سراغ پیلوت بویلر و منبع انبساط و سایر قسمت های موتورخانه و پکیج می رویم.

از عمده ایراداتی که دیده می شود مربوط به فشار بویلر می باشد ، به یاد داشته باشید که مدت زمان هواگیری از چند دقیقه تا چند ساعت برای تمام رادیاتورهای شوفاژ ممکن است طول بکشد. بخصوص در مواقعی که مدت‌هاست رادیاتورها استفاده نشده اند.

جابجا کردن رادیاتورها (شوفاژ)

جابجایی رادیاتور از مواردی می باشد که بسیار پیش می‌آید که پس از بازسازی خانه و عوض شدن کارکرد فضاها نیاز به جابجایی رادیاتور از جای قبلی خود به محل جدیدی می باشد. این پروسه با توجه به نیاز به کورکردن لوله‌های قبلی و انتقال و لوله کشی جدید نیاز به کمک گرفتن از یک متخصص می باشد تا کار را انجام دهد.

هواگیری رادیاتور

هواگیری رادیاتور

اضافه کردن رادیاتور یا اضافه کردن پره های بیشتر

در برخی موارد بدلیل نیاز به گرمای بیشتر و گرمای مطلوب افراد ، می توان رادیاتور ها را بیشتر کرد یا به پره های رادیاتور ها اضافه کرد . بنابراین ممکن است رادیاتورگذاری استانداردی که توسط سازنده ساختمان و تیم تاسیسات آن انجام شده است برایشان کافی نباشد و نیاز داشته باشند که تعداد پره‌های یک رادیاتور را زیاد کنند یا اصلا رادیاتور جدیدی در محلی نصب شود. هزینه نصب و اضافه کردن رادیاتور به تعداد پره‌های آن و هزینه لوله کشی آب گرم بستگی‌ خواهد داشت.

هزینه تعویض رادیاتور

بدلیل اینکه آب بسیاری از مناطق رسوبات و ناخالصی‌هایی دارد که در طی سالیان منجر به خوردگی در تاسیسات فلزی ساختمان می گردد. در صورتیکه این موضوع برای رادیاتور شوفاژ اتفاق بیافتد شما شاهد چکه کردن آب گرم از آن یا پوسیدگی و زنگ‌زدگی خواهید بود. تنها راه چاره در این مورد تعویض رادیاتور با یک یونیت رادیاتور جدید می باشد و هزینه تعمیر رادیاتور شاید به صرفه و معقول نباشد.

نکته : بهتر است به طور متناوب از تاسیسات گرمایشی یا موارد دیگر بازدید و سرکشی شود و به اصطلاح تعمیر و نگهداری به موقع انجام گردد، این کار جلوی بسیاری از هزینه های تعمیراتی گران تر و پر دردسرتر را می گیرد. به همین منظور متخصصان تاسیسات همیشه پیشنهاد می کنند که مجتمع های ساختمانی با یک مجموعه یا فرد فنی قرارداد ببندند تا هم سرویس همیشگی و منظم انجام شود و هم به هنگام پیداشدن ایرادی جدی سریعتر به نتیجه برسند. در ضمن وقتی قرارداد طولانی مدت باشد هم هزینه پایین تر می آید هم اینکه به دلیل راندمان خوب موتورخانه، هزینه سوخت مصرفی هم کاهش می یابد و در کل مقرون به صرفه تر می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

مایلید به گفتگو بپیوندید؟
ما دوست داریم شما هم در این بحث شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − چهار =