وبلاگ - آخرین اخبار
نکات مهم نقاشی منزل برای افراد تازه کار

نکات مهم نقاشی منزل برای افراد تازه کار

نقاشی منزل و ساختمان باعث زیبا تر شدن و نو شدن منزلتان می گردد ، و برای انجام رنگ آمیزی منزل و ساختمان حتما علاوه بر تهیه وسایل نقاشی و رنگ و ابزار مورد نیاز این کار ، یکسری نکات را باید رعایت گردد و در صورتی که می‌خواهید خودتان نقاشی کنید؛ نکات زیر برای انجام اینکار به شما کمک خواهد کرد تا بهتر و با برداشت درستی اینکار را انجام دهید.

برای شروع کار چه اطلاعاتی از نوع کار و رنگ باید داشته باشیم؟

برای شروع کار حتما قبل از شروع، نقاشی منزل که می‌خواهید انجام دهید و طرح کلی آنرا در ذهن خود مجسم کنید و طرح کلی از آن داشته باشید.

برای شناخت رنگ ها باید بدانیم که رنگ‌ها به سه صورت روغنی براق، روغنی مات و پلاستیک بوده و هر کدام ویژگی مخصوص به خود را دارند.

از خصوصیات رنگ‌ روغنی براق این می باشد که دوام بیشتری داشته و تمیز کردن آن‌ راحت‌تر می باشد اما اگر دیوار کاملا صاف نباشد نواقص را بیشتر نمایش می دهد و در صورت صاف نبودن دیوار، کار را زیبا جلوه نمی دهد.

رنگ پلاستیک هم برای پوشاندن نواقص و خرابی های دیوار و کار گزینه مناسب تری بوده و از معایب آن ولی دوام کمترش می باشد.

همچنین رنگ روغنی مات رنگی مابین روغنی براق و پلاستیک بوده و خصوصیات مشترکی دارد.

چرا همیشه از یک رنگ یکنواخت در نقاشی استفاده می گردد؟

چرا همیشه از یک رنگ یکنواخت در نقاشی استفاده می گردد؟

چرا همیشه از یک رنگ یکنواخت در نقاشی استفاده می گردد؟

در انجام نقاشی و رنگ آمیزی، بدلیل اطمینان از رنگ قبلی همیشه یک رنگ خاص را انتخاب نکنید و اجازه ندهید ترس از رنگ، باعث شود همیشه به یک صورت عمل کنید و حتما از رنگ های دیگری که علاقه دارید هم استفاده کنید.

استفاده از رنگ درست، اتاق یکنواخت و کسل‌کننده را به فضایی زیبا و گرم تبدیل می‌کند و باعث انرژی بیشتر شما و ساکنین می گردد. و در صورتی که از رنگ نقاشی جدید خوشتان نیامد کافیست روی آن را دوباره رنگ زده و رنگ جدید را امتحان کنید.

چگونه از طرح و رنگ نهایی نقاشی اطمینان حاصل کنیم؟

برای اطمینان از نقاشی نهایی و اطمینان از انتخاب رنگ ، یک نمونه کوچک را نقاشی کنید و ببینید که به چه صورت می شود و پس از اطمینان نقاشی را ادامه دهید ، یک قوطی رنگ ارزش امتحان کردن را به خصوص اگر نتوانید در ذهن خود طرحی را که می‌خواهید مجسم کنید، دارد. خیلی از تولیدکنندگان نمونه رنگ‌هایشان را در قوطی‌های کوچک هم ارائه می‌دهند. این نمونه‌ها قیمت زیادی نداشته و برای چنین مواقعی گزینه مناسبی می باشد.

برای هر متراژ چه مقدار رنگ نیاز است؟

وقتی می خواهید برای انجام نقاشی ، رنگ تهیه کنید باید متراژ جای مورد نیاز را بر حسب متر‌مربع بدانید. عامل‌های دیگر هم بر مقدار رنگ تاثیر می‌گذارند مثلا اگر می‌خواهید دیوارها را بتونه کنید مقداری رنگ برای تعداد دفعات آستر در نظر بگیرید تا با کمبود رنگ و ساخت رنگ جدید مواجه نگردید.

زیرسازی قبل از نقاشی

زیرسازی قبل از نقاشی

زیر سازی قبل از رنگ تا چه میزان روی نقاشی تاثیر دارد؟

حتما زمان مناسبی را برای آماده کردن محل مورد نظر اختصاص دهید، حدود 80 درصد وقت خود را صرف زیرسازی کنید. تا نقاشی به خوبی صورت گیرد . زیرا فقط رنگ نواقص و خرابی های دیوار را نمی پوشاند و حتما زیر سازی مناسب انجام دهید و درزها و ترک های را به خوبی بپوشانید. از تمیز بودن سطح دیوار قبل از رنگ مطمئن شوید. هرگونه غبار یا ذرات ریز روی دیوار کار را خراب می‌کند و نتیجه به زیباترین حالت نمی باشد. دیوار را به خوبی سنباده بزنید و یکی از اصول کار نقاشی می باشد سنباده باعث جذب رنگ و مانع از ریزش آن شده، به کار جلا و طراوت و زیبایی بیشتر می دهد.

در صورتی که تمایل داشته باشید می توانید سطح مورد نظر را روغن مخصوص بزنید زیرا باعث روانتر و یکنواختی رنگ شده و رنگ بهتر و یکنواخت تر می شود.

غلتک یا ابزار نقاشی را به خوبی تمیز کنید

در صورتی که با غلتک رنگ آمیزی می کنید حتما غلتک را به خوبی تمیز کنید و الیاف را از روی آن بردارید زیرا باعث می شود اثرش روی دیوار بماند .

همچنین شما می توانید از قلم‌مو یا غلطک مخصوص رنگ با دسته‌های‌بلند استفاده کنید تا در وقت و انرژی صرفه‌جویی شود. به جای آن که دست خود را تا جای ممکن بکشید و یا بارها از نردبان بالا و پایبن بروید از این وسیله اهرم مانند استفاده کنید. مزایای آن از قیمتش بیشتر بوده و باعث تسریع و راحتی کار می شود.

برای نقاشی حتما رنگ را یکجا درست کنید تا رنگ دیوارها یکنواخت باشد و باعث نشود رنگ ها مختلف شود و رنگها را داخل ظرف در بسته نگه دارید تا خشک نشود.

از رنگ‌های ترکیبی آماده می توانید استفاده کنید، رنگ‌های ترکیبی کمی با هم فرق دارند. کافیست دو طیف از یک رنگ را روی یک دیوار تست کنید و رنگ مورد نظر را پیدا کنید.

بهتر است قبل از انجام نقاشی ، دستگیره‌های در، لولاهای کابینت، پریزهای برق یا چراغ‌ها را باز کنید تا رنگی نشود و اگر احتمال می دهید که وسایل و لباسها رنگی شود، با یک پارچه آنها را بپوشانید یا بسته بندی کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

مایلید به گفتگو بپیوندید؟
ما دوست داریم شما هم در این بحث شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =