وبلاگ - آخرین اخبار
چگونه در هوای بارانی نقاشی کنیم ؟

چگونه در هوای بارانی نقاشی کنیم؟

برای نقاشی ساختمان فرقی ندارد که نمای بیرونی باشد یا نمای داخلی ، اگر باران شدیدی ببارد البته حتی اگر سطح مورد نظر برای نقاشی در معرض آب باران نباشد ، باز هم تاثیر در کیفیت نقاشی دارد. موردی که معمولا شما می خواهید بدانید این می باشد که آیا رنگ یا شرایط آب و هوایی مانع نقاشی منزل شما می شود یا تاثیر منفی برروی کیفیت رنگ منزل شما خواهد گذاشت یا خیر. سوالاتی در اینجا مطرح می شود که به دنبال جواب این سوالات می باشیم: چگونه در هوای بارانی نقاشی کنیم؟ آیا باران، رنگ ساختمان را از بین می برد ؟ چه مقدار طول می کشد تا رنگ سطوح خشک شود ؟ تا زمان خشک شدن برای در امان ماندن از تخریب رنگ در هنگام بارندگی باید چه کار کنیم؟ در بارندگی بافت رنگ چه آسیبی می بیند ؟ و اینکه رنگ خوب چه ویژگی ها و مشخصاتی دارد؟

نقاشی منزل و ساختمان خود را چه بیرون و چه داخل را در موقع بارندگی می توانید انجام دهید البته برای بیرون ساختمان محدودیت های وجود دارد.

برای نقاشی محیط داخلی منزل و ساختمان هیچ محدودیتی خاصی ندارد. نمای داخلی همیشه خشک هستند و هیچگاه تحت تاثیر آب باران نیست مگر اینکه راه نفوذی از دیوار یا سقف ها وجود داشته باشد. مد نظر داشته باشید که موقع نقاشی منزل در نمای داخلی، همیشه پنجره ها باز باشد تا هوا در جریان داشته باشد تا دیوار ها سریع تر خشک شود.

رنگ ساختمان در روزای بارانی

رنگ ساختمان در روزای بارانی

متخصصان و افراد مجرب معمولا توصیه می کنند که نقاشی ساختمان و منزل خود را هنگامی که حس کردید احتمال بارندگی وجود دارد، شروع نکنید و انجام ندهید. در صورتی که اگر شما در مناطقی زندگی می کنید که بارندگی همیشه در آنجا وجود دارد، و یا بنا به اضطرار مجبور به نقاشی هستید، نمی توانید منتظر روزی بمانید که بارندگی نباشد تا بتوانید نقاشی ساختمان و منزل خود را انجام دهید ، البته شما امکان دارد که داخل ساختمان را رنگ کنید ولی به هر حال باید فکر برای نمای بیرونی هم بکنید.

راه حل و پیشنهاد برای این کار چیست؟

انجام به موقع نقاشی یا به عبارتی نقاشی فصلی که همان فصل مناسب برای نقاشی ساختمان مورد نظر شما است. البته به این معنا نیست که شما حتما باید در بهار و تابستان اینکار را انجام دهید و نمی توانید در فصل پاییز و زمستان که رطوبت زیادی وجود دارد، ساختمان و منزلتان را نقاشی کنید ولی محدودیت هایی زیادی در نقاشی در فصل پاییز و زمستان دارید و نقاشی بیرون ساختمان و منزل شما باز هم مشکل ساز و چالش بر انگیز می باشد ولی به این معنی نیست که نمی توان آنرا انجام داد ، بلکه با رعایت اصول و نکات در فصل های دیگر هم به خوبی و با کیفیت مطلوب هم می توانید اینکار را انجام دهید .

قبل از انجام نقاشی بهتر است که موارد زیر را مد نظر داشته باشید :

آیا تمامی قسمت های نقاشی تحت تاثیر بارندگی قرار می گیرند ؟

توجه داشته باشید که تمام سطوح، مخصوصا سطوحی که قصد رنگ آمیزی آن را دارید، تحت تاثیر بارندگی قرار می گیرد یا نه. حتی ریختن چند قطره آب هم موثر بوده و در کیفیت نقاشی و رنگ آمیزی مؤثر می باشد.

دمای مناسب نقاشی ساختمان

دمای مناسب نقاشی ساختمان

در صورتی که جواب منفی می باشد ، آخرین بار کی خیس بود؟

حتی در حالتی که محل مورد نظر تحت تاثیر مستقیم آب باران قرار نگیرد، باز هم ممکن است رطوبت منطقه به اندازه ای بالا باشد که روی رنگ و نقاشی ساختمان و منزل اثر بگذارد. زمانی که آب باران روی دیوار بیرونی می بارد، حدود 4 ساعت آفتاب مستقیم در دمای 22 درجه سانتی گراد نیاز دارد تا کاملا خشک شود تا برای نقاشی منزل مناسب باشد و بتوان دیوار را نقاشی کرد.

امکان دارد تمام سطوح به خوبی خشک نشوند که این سطوح عبارتند از :

  • معمولا قسمت های که در معرض نور خورشید قرار نمی گیرند.
  • ترک ها ریز و تو رفتگی های سطوح
  • سوراخ های موجود روی سطوح

شما ابتدا باید دیوار را بررسی کنید، در صورتی که خشک بود و نم نداشت، اقدام به نقاشی کنید. در مورد سوراخ و ترک ها موجود روی دیوار ، اگر از قبل مورد مرمت قرار ندهید و رفع نگردد، موقع کشیدن قلمو روی آن ها رگه های از رنگ به علت سوراخ، برروی دیواره قرار می گیرد که تنها راه چاره آن، کشیدن یک لایه رنگ دیگر برروی آن سطح است ، پس بهتر از بخوبی مرمت گردد.

دما برای نقاشی مناسب است ؟

برای شروع نقاشی هرچه دما پایین تر و سردتر باشد، به این معنی می باشد که به زمان بیشتری برای خشک شدن سطح نیاز دارید. پس بهتر است زمانی که دمای هوا در بالاترین حد پیش بینی شده آن منطقه است، اقدام به نقاشی منزل خود کنید تا رنگ بهتر روی دیوار بشیند.

در آخر چه کاری برای نقاشی در مناطق و مواقع بارانی انجام دهیم ؟

در حالتی که در منطقه ای زندگی می کنید که هوای بارانی جز جدا نشدنی زندگیتان باشد، بهتر است که برای جلوگیری از نفوذ آب باران بر روی دیواره ها و سطوح از سقف های یا پوشش هایی خاص استفاده کنید که خیس نشود، و همچنین فقط در هنگامی که بارندگی وجود ندارد اقدام به نقاشی منزل کنید. تنها تفاوت بارز نقاشی در این آب و هوا فقط این است که وقت بیشتری برای خشک شدن دیواره ها باید سپری کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

مایلید به گفتگو بپیوندید؟
ما دوست داریم شما هم در این بحث شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 4 =