وبلاگ - آخرین اخبار
mavarede mohem dar kolergazi ha

موارد مهم و ضروری در کولر های گازی

موارد مهم و ضروری در کولر های گازی:

حتما قبل از استفاده از کولر گازی، توصیه می کنیم ابتدا به علائم هشدار دهنده مربوط به دستگاه توجه کنید.

مهمترین نکته در کولر های گازی نصب صحیح آن است. نصب غیر اصولی این دستگاها میتواند منجر به اتش سوزی شوند. شما باید از نمایندگی مورد نظر درخواست خدمات نصب کولر گازی را بکنید.

حتما قبل از جدا کردن دستگاه از برق دستگاه را کاملا خاموش نمایید.این کار میتواند باعث ایجاد اتصالی و جرقه در کمپرسور شده و گاها میتواند باعث سوختن کمپرسور شود.همیشه مراقب سیم برق دستگاه خود باشید.

کولرهای گازی برای عملکرد بهتر و افزایش کارکرد باید دور از تابش مستقیم نور افتاب و باد سرد و گرم قرار گیرند.

یونیت های کولر گازی باید دور از تجهیزات گرمایشی نصب گردند.

برای تمیز کردن دستگاه های خود هیچ گاه از مواد شیمیایی مانند تمیز کننده های صنعتی استفاده نکنید این کار میتواند باعث خرابی شود.

برای عملکرد بهتر دستگاه بهتر است در مواقع استفاده در ها و پنجره ها بسته باشد.

موارد ضروری در کولر های گازی

موارد ضروری در کولر های گازی

اگر دستگاه شما بوی سوختگی از خود منتشر کرد، سریعا کولر گازی را خاموش نمایید و به تعمیر کار کولر گازی تماس بگیرید

دلیل چکه کردن آب از کولر گازی در زمانی که از مد سرد و خشک دستگاه استفاده می شود، باز گذاشتن درب و پنجره ها به مدت طولانی است.

کولر گازی یکی از تجهیزات تهویه و خنک کننده ساختمان است. کولر گازی به عنوان اولین سیستم تهویه مطبوع، برای اولین بار توسط فردی به نام “ویلیس هاویلند کریر” در سال 1902 اختراع شد.

امروزه تقریباً در تمامی ساختمان ها از این نوع سیستم های تهویه استفاده می شود. نصب کولر گازی، در عمل کار راحنی به نظر می رسد اما این کار باید حتماً توسط کارشناسان و متخصصان فنی، انجام شود. در صورت عدم نصب صحیح کولر گازی، ممکن است اشکالات متعددی برای دستگاه به وجود بیاید که منجر به خرابی و آسیب دیدگی آن شود.

کولر گازی در ارتفاع مناسب و متناسب با موقعیت محل، نصب می شود. پس از نصب کولر گازی، لوله کشی سیستم، باید به درستی انجام گیرد. قبل از نصب لوله های کولر، از خشک بودن آن ها اطمینان حاصل کنید. وجود هوا و یا رطوبت در لوله ها موجب صدمه دیدن کمپرسور و تجهیزات حساس دستگاه می شود. گرد و غبار نباید وارد لوله ها شود، زیرا باعث گرفتگی در سیستم خواهد شد. اتصالات لوله های کولر گازی باید محکم نصب شود زیرا بیشترین نقص در کولرها و نشتی آب، به دلیل مشکل در اتصالات است. برای جلوگیری از ایجاد مشکلات، تمامی مراحل نصب و راه اندازی کولر گازی، حتماً توسط یک فرد متخصص و ماهر انجام شود.

کولر گازی بیشتر در فصل تابستان استفاده می شود بنابراین نیاز است تا سیستم کولر، به صورت دوره ای کنترل شده و در صورت خرابی، تعمیر شود. مشکلات متعددی ممکن است برای کولر گازی ایجاد شود که هر کدام راه حل مخصوص به خود را دارد. سرویس کولر گازی حتماً باید توسط افراد ماهر و دارای تخصص فنی، انجام گیرد. در ادامه برخی از عیوب مربوط به کولر گازی را ذکر کرده و راه حل رفع این عیب ها را بیان می کنیم.

کولر گازی یکی از تجهیزات تهویه و خنک کننده ساختمان است

کولر گازی یکی از تجهیزات تهویه و خنک کننده ساختمان است

کولر گازی ممکن است به نحو مطلوبی فضای ساختمان را خنک نکند. برای رفع این عیب باید از باز بودن تمامی دریچه های کولر مطمئن شوید. دما را کنترل کنید. فیلتر هوای کولر را بررسی نمایید. در صورت نقص در هر کدام از موارد ذکر شده، آن ها را برطرف کنید. چنانچه پس از انجام این مراحل، کولر گازی، باز هم باد خنک تولید نکرد، دارای یک مشکل اصلی در بخش موتور کولر است. برای تعمیر این بخش حتماً از یک تعمیرکار ماهر کمک بگیرید.

در حین کار کردن کولر گازی ممکن است آب از آن چکه کند و یا دارای مقداری نشتی آب داشته باشد. در این موارد بهتر است سیستم مربوط به میعان و تبرید کولر، کنترل شود.

یکی از دلایلی که سرویس کولر گازی باید هر ساله انجام شود این است که به دلیل بروز نقص در اتصالات کولر، ممکن است داخل لوله ها یخ زدگی ایجاد شود و یا مدام، آب به اطراف پرتاب گردد.

پس از نصب کولر گازی، اگر دستگاه تولید صدا داشته باشد، باید چند مورد کنترل شود. در این صورت، ممکن است لوله ها ارتعاش داشته باشند؛ یا نصب کولر گازی به درستی انجام نشده باشد؛ و یا اشکال از کمپرسور دستگاه باشد.

اگر کولر گازی پس از نصب، روشن نشود، باید سیستم اتصال کابل های اصلی برق و ولتاژ ورودی به دستگاه را بررسی کنید. اگر دمای بدنه کولر بیش از حد بالا باشد، علت آن ممکن است مربوط به ناکافی بودن ماده سرمازا در سیستم، مسدود بودن فیلتر هوا، وجود هوا در سیستم و تبادل نامناسب در کندانسور کولر مربوط شود.

حتی الامکان، کولرهای گازی نباید در معرض گرما و یا تابش نور خورشید نصب شوند؛ زیرا موجب کاهش راندمان دستگاه شده و سرمایش و رطوبت محیط از دست می رود و باعث جمع شدن آب، اطراف دستگاه می شود.

به طور کلی، در انتخاب کولر گازی بسیار دقت نمایید و از مرکزی خرید کنید که تمامی مراحل نصب کولر را برای شما انجام دهد و خدمات پس از فروش و پشتیبانی خوبی برای مشتریان داشته باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

مایلید به گفتگو بپیوندید؟
ما دوست داریم شما هم در این بحث شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − پنج =