وبلاگ - آخرین اخبار
از کجا بدانیم که کولر گازی گرمایش دارد؟

از کجا بدانیم که کولر گازی گرمایش دارد؟

کولرهای گازی دو حالته هم سرمایش دارند و هم گرمایش که بصورت زیر می باشد

کولر گازی درحالت سرمایش

گاز مبرد (خنک کننده) درون کمپرسور متراکم شده و با فشار به سمت کندانسور می رود و در آنجا گرما را از دست می دهد و تبدیل به مایع می شود. بعد از آن مایع خارج شده از کندانسور از لوله مویی (شیر انبساط) عبور کرده و دچار افت فشارشدید می شود که در اثر این افت فشار مقداری حالت دو فازی (مایع و گاز) به خود گرفته و به سمت ورودی اواپراتور هدایت می شود. در محل اواپراتور (تبخیر کننده) تحت تأثیر دمای محیط ، تبخیر و دوباره تبدیل به گاز شده بنابر این سرمای خود را به محیط یا همان لوله های اواپراتور پس می دهد. هوای اتاق با گردش پروانه فن داخلی (فن ایندور) ازیک سمت یونیت داخلی واردشده و بعد از عبوراز بین لوله های اوپراتور، سرد شده و از سمت دیگر به داخل اتاق هدایت می گردد. مبرد تبخیر شده در اواپراتور دوباره توسط کمپرسور مکش شده و این سیکل ادامه دارد.

کولر گازی در حالت گرمایش

در این حالت چرخه فوق از طریق یک شیر چهارطرفه تغییر کرده و گاز سردکننده گرم شده در کمپرسور، مستقیما به سمت اواپراتور رفته و در آنجا با از دست دادن گرمای خود باعث گرم شدن لوله های اواپراتور و در نتیجه گرم شدن محیط می شود.

کولر گازی در حالت گرمایش

کولر گازی در حالت گرمایش

برای اینکه بدانیم کولر گازی گرمایش دارید بصورت زیر عمل می کنیم :

1. مراجعه به دفترچه راهنمای کولرگازی که همراه کولرگازی می باشد.

2. استفاده از گرمایش این کولرگازی در سالهای قبل.

3. از نمایندگی که کولر گازی را خریداری کرده اید سوال کنید.

4. البته این موارد برای افراد ناآشنا و مبتدی بوده و درصورتی‌که شما یک تعمیرکار کولرگازی باشید در یک نگاه به قطعات به گرمایشی یا سرمایشی بودن کولرگازی پی خواهید برد.

5. چک کردن برچسب فنی دستگاه.

روی تمامی پنل های داخلی و خارجی کولرهای گازی برچسبی درج شده که به برچسب فنی یا پلاک دستگاه معروف است که در این برچسب تمام مشخصات کولرگازی درج‌شده و با مطالعه آن به ‌تمامی موارد از جمله گرمایشی یا سرمایشی بودن کولرگازی به‌خوبی پی می‌برید در این برچسب‌ها عباراتی مانند تصویر زیر گزینه 1 (COOLING) نشانگر سرمایشی بودن سیستم و گزینه 2 (HEATING) نشانگر گرمایشی بودن سیستم می باشد. بعد از اینکه مطمئن شدید کولرگازی دارای سیستم گرمایش است ، باید اقدام به راه‌اندازی آن کنید و برای راه‌ اندازی گرمایش کولرگازی باید به نحوه استفاده از ریموت کنترل کولرگازی کاملاً آگاه باشید.

سرمایش در کولر گازی

سرمایش در کولر گازی

در نظر داشته باشید که سیستم گرمایش کولرگازی با سرمایش کمی متفاوت است مثلاً زمانی که شما کولرگازی را روی گرمایش یا بخاری آن روشنی می‌کنید تمام قطعات کولرگازی مثل کمپرسور و … روشن‌شده و مشغول به کار می‌شوند ولی فن داخلی تا زمانی که گرما به یک حد تعریف ‌شده نرسد روشن نخواهد شد و این زمان بین ۲ تا ۱۵ دقیقه متغیراست. یا اینکه بعد از مدتی استفاده از کولرگازی به دلیل یخ زدن کندانسور یا پنل بیرونی کولرگازی بر روی حالت دیفراست رفته و فن داخلی خاموش می‌شود و عملیات یخ‌زدایی پنل بیرونی انجام می‌شود که شاید مدتی بین ۲ تا ۲۰ دقیقه طول بکشد تا دستگاه کار کند. و اینکه کارکرد گرمایش کولرگازی به نکات بسیاری مرتبط بوده که در صورت عدم هماهنگی یا خرابی در هر یک از این بخش‌ها این سیکل با مشکل مواجه خواهد شد و نیاز به تعمیر دارد که این کار را حتما باید یک تعمیرکار متخصص انجام دهد تا مشکلی پیش نیاید.

برای آشنایی کامل با نحوه استفاده از گرمایش کولر گازی در مقاله بعد به طور مفصل به آن می پردازیم.

خدمات نصب و سرویس کولر گازی

مجموعه سرویسکاران (در خصوص نصب کولر گازی ، سرویس کولر گازی و تعمیر کولر گازی ) با داشتن کادری مجرب و با تجربه آماده خدمت رسانی در سراسر شهرتهران با ارزان ترین قیمت و سرویس دهی در محل می باشد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

مایلید به گفتگو بپیوندید؟
ما دوست داریم شما هم در این بحث شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =