وبلاگ - آخرین اخبار
خدمات نصب و تعمیر آیفون تصویری در تهران

انواع مشکلات و خرابی های سیستم آیفون تصویری

امروزه استفاده از سیستم آیفون تصویری در منازل برای باز و بسته کردن خودکار درب ها و نیز آگاهی از هویت اشخاصی که پشت درب هستند پدیده رایجی شده است. این وسایل سبب افزایش امنیت و همچنین آسایش و راحتی ساکنان منازل شده است. این تجهیزات همانند سایر لوازم و تجهیزات برقی به مرور زمان دچار ایرادات و خرابی هایی می شود که بازدید و تعمیر آن توسط تعمیرکاران حرفه ای مورد نیاز می شود. به دلیل تخصصی بودن کار عیب یابی خرابی های سیستم آیفون تصویری، مراکز تخصصی متعددی برای ارائه خدمات نصب و تعمیر آیفون تصویری ساختمان فعالیت می کنند. در این مقاله قصد آن را داریم تا موضوع خدمات عیب یابی سیستم آیفون تصویری را مورد بررسی قرار دهیم.

در این بخش می خوانید:

آیفون تصویری چیست؟

سیستم آیفون تصویری نوعی در بازکن برقی است که در منازل و ساختمان های مسکونی و نیز ساختمان ها و اماکن تجاری، اداری و صنعتی نصب و استفاده می شود. ویژگی مهم این تجهیزات با توجه به نام آن، امکان مشاهده افراد پشت درب و نیز فضای اطراف آیفون است. می توان گفت در این سیستم ها هم شنیدن صدای افراد و هم مشاهده آن ها امکان پذیر است.

آیفون

آیفون

اجزا و قطعات آیفون تصویری

آیفون تصویری شامل اجزا و قطعات مختلفی است. با آگاهی از این قطعات و اجزا در صورت بروز خرابی و ایراد، امکان تشخیص قطعات معیوب آسان تر می شود. این قطعات و اجزا شامل موارد زیر می شود:

  • صفحه نمایشگر و گوشی
  • قفل باز کن
  • دوربین
  • کابل مخصوص ارتباطی
  • دستگاه تغذیه
  • دستگاه کنترل مرکزی
  • صفحه کلید

نصباب آیفون تصویری

باید گفت نصب آیفون تصویری کاری تخصصی به شمار می رود و برقکاری که این کار را انجام می دهد باید از مهارت و تجربه کافی در این زمینه برخوردار باشد. نصب صحیح و اصولی شرط لازم برای عمکرد مطلوب آیفون تصویری است. به این منظور به هنگام نصب این تجهیزات رعایت نکاتی باعث ماندگاری بیشتر آن ها شده و نیاز به انجام تعمیرات را کم تر می کند. این نکات شامل موارد زیر می شود:

  • مکان نصب باید جایی انتخاب شود که نور آفتاب روی آن به طور مستقیم نتاید.
  • پنل بیرونی در محلی باشد که قطرات باران روی آن نریزد یا این که باران گیر روی آن نصب شود.
  • بهتر است مکان نصب جایی باشد که امکان مشاهده درب پارکینگ هم وجود داشته باشد.
  • مکان نصب پنل آیفون بهتر است ارتفاعی در حدود 140 تا 150 سانتی متر از زمین داشته باشد.
  • نصب آن توسط یک برقکار ماهر و حرفه ای انجام شود.
تعمیر آیفون تصویری

تعمیر آیفون تصویری

تعمیرکار آیفون تصویری

آیفون های تصویری تجهیزاتی هستند که همانند سایر وسایل برقی نیاز به سرویس داشته و در صورت لزوم باید آن ها را تعمیر کرد. زیرا به مرور زمان و استفاده زیاد از آن و نیز در اثر علل مختلف خرابی ها و ایراداتی ممکن است در این سیستم ها ایجاد شود و این مساله ای کاملا طبیعی است. بنابراین در صورت بروز خرابی های مختلف در سیستم بازدید و کنترل آن توسط یک تکنسین ماهر به منظور عیب یابی و انجام تعمیرات لازم مساله ای ضروری است.

عیب یابی دستگاه مساله ای تخصصی به شمار می رود که می توان گفت با عیب یابی صحیح انجام تعمیرات هم راحت تر صورت می گیرد. زیرا در صورت تشخیص نادرست عیب ایجاد شده، هم باعث از دست رفتن هزینه زیاد و هم اتلاف وقت می شود. معمولا خرابی های آیفون تصویری عمدتا به نمایشگر درون منزل، پنل بیرونی و سیم کشی مربوط می شود.

انواع مشکلات و نقص های سیستم آیفون تصویری

به طور کلی خرابی ها و مشکلاتی که در سیستم آیفون تصویری ایجاد می شود شامل انواعی است که در ادامه به آن پرداخته ایم.

  • سیاه شدن صفحه مانیتور دستگاه یا قطع شدن تصویر
  • از کار افتادن زنگ دستگاه
  • برفکی و یا سیاه و سفید شدن تصویر آیفون
  • خرابی و از کار افتادن در بازکن
  • قطع شدن صدای پنل دستگاه
  • به صدا درآمدن زنگ دستگاه به صورت ممتد
  • از کار افتادن درباز کن تمام واحدهای ساختمان یا آپارتمان
  • قطع شدن صدای زنگ در داخل با وجود کار کردن آن.
نصب آیفون تصویری

نصب آیفون تصویری

علل ایجاد خرابی های آیفون

خرابی های مختلف این دستگاه ها از علل مختلفی ناشی می شود. در ادامه قصد داریم تا مهم ترین علل بروز خرابی های مختلف در این سیستم ها را مورد بررسی قرار دهیم. مسلما دانستن علت بروز خرابی چه در آیفون تصویری و یا هر وسیله برقی دیگر، برای تشخیص عیب و رفع آن کمک بسیاری می کند. این علل شامل موارد زیر می شود:

نصب نادرست و غیر استاندارد

از علل بسیار مهمی که سبب ایجاد خرابی های مختلف در آیفون تصویری می شود، نصب اجزای سیستم به شکل نادرست و غیر استاندارد است. ممکن است برقکاری که سیستم را نصب می کند از تخصص و مهارت کافی برخوردار نباشد و در نصب آن دچار اشتباهاتی شود. در برخی از مواقع ممکن است با وجود اشتباه بودن نصب، آیفون کار کند، اما به مرور زمان خرابی در سیستم ایجاد خواهد شد و خسارات زیادی را به بار می آورد.

اتصال ضعیف کابل های ارتباطی با پنل دستگاه و سوکت مانیتور

در برخی از مواقع کابل های ارتباطی بین پنل و مانیتور به درستی لحیم کاری نشده و از چسب برقکاری برای اتصال کابل ها استفاده نمی شود. زیرا به مرور زمان و در درازمدت این کابل ها سولفاته می شوند و قطع شدن کابل ها با سوکت مانیتور را به همراه دارد.

استفاده از کابل های ضعیف و نامرغوب

علت دیگر بروز خرابی ها در سیستم آیفون تصویری، استفاده از سیم های نامرغوب و ضعیف برای برقراری اتصال بین اجزای مختلف دستگاه است. زیرا باعث عدم جریان صحیح و کافی انرژی برق بین قطعات شده که احتمال بروز خرابی را بالا می برد.

علل خرابی آیفون

علل خرابی آیفون

نوسان داشتن برق

چنانچه برق ورودی به سیستم دچار نوسان شود، امکان خرابی در قطعات و اجزای مختلف را بالا می برد. برای مثال اگر از سیم کشی نوسان دار برای تغذیه پاور و مانیتور استفاده کنیم، احتمال بسیار دارد که سیستم آیفون دچار آسیب و خرابی های جدی شود.

عدم عایق کاری پنل بیرونی از رطوبت

از آن جایی که ورود آب و رطوبت به درون سیستم های برقی باعث آسیب و خرابی آن ها می شود، سیستم آیفون تصویری هم در صورت نفوذ آب و رطوبت دچار خرابی می شود. از این رو برای مثال اگر پنل بیرونی در جایی نصب شود که در معرض آب باران و برف قرار گیرد، احتمال بسیار وجود دارد که دچار خرابی و آسیب شود. تغذیه ضعیف و اشتباه سیستم

اگر منبع تغذیه سیستم آیفون تصویری ضعیف باشد و یا در اتصال منبع تغذیه اشتباهی رخ دهد، این خود علتی است که می تواند باعث خرابی و با سوختن قطعات دستگاه شود. از این رو توصیه می شود در راه اندازی و تعمیرات آیفون تصویری حتما از تکنسین حرفه ای برای این کار استفاده شود.

انتخاب محل نامناسب برای نصب اجزای سیستم

هر یک از اجزای سیستم آیفون تصویری باید در محلی مناسب که دور از آسیب و ضربه باشد نصب شود. همچینن این محل نباید جایی باشد که عملکرد دستگاه دچار اختلال شود. چنانچه محل هر یک از این اجزا مناسب نباشد، احتمال آسیب دیدن و خرابی هر یک از قطعات بالا می رود.

کیفیت پایین دستگاه نصب شده

یک علت دیگر خرابی آیفون تصویری، مربوط به کیفیت خود سیستم و قطعات آن است. زیرا هر چه کیفیت اجزای یک سیستم برقی و به طور خاص آیفون تصویری پایین باشد، مسلما خراب شدن و از کار افتادن سیستم پدیده ای دور از انتظار نیست. از این رو توصیه می شود تا حد امکان سیستم آیفون تصویری که خریداری می کنید کیفیت مرغوب و بالایی داشته باشد.

هزینه نصب آیفون تصویری

هزینه نصب آیفون

هزینه خدمات راه اندازی و تعمیرات سیستم آیفون

به طور کلی عوامل مختلفی روی هزینه های نهایی خدمات نصب و تعمیرات سیستم آیفون تصویری تاثیرگزار است. از این رو برای افرادی که هزینه این خدمات اهمیت زیادی برایشان دارد، در نظر گرفتن این عوامل مساله ای ضروری است. در ادامه به هر یک از این عوامل اشاره شده است.

  • تعداد طبقات ساختمان: با بیشتر شدن طبقات ساختمان، میزان استفاده از وسایل و لوازم بیشتر شده و هزینه بالاتر می رود.
  • فاصله بین پنل بیرونی و مانیتور زیاد باشد، به سیم کشی بیشتری نیاز است و مسلما هزینه بالاتر می رود.
  • برخورداری ساختمان از سیم کشی مخصوص آیفون تصویری: اگر ساختمان مجهز به چنین سیم کشی باشد، از هزینه های نهایی نصب کاسته می شود.
  • نوع برند آیفون تصویری: نحوه سیم کشی و نصب برندهای مختلف آیفون با یکدیگر تفاوت داشته و از این نظر هزینه های نصب و نیز تعمیر آن ها هم متفاوت خواهد بود.
  • نوع سوئیچرها در تعمیر آن ها تاثیر دارد.
  • تعمیر پنل ها در انواع مختلف هزینه های متفاوتی دارد.
  • قیمت هر یک از قطعات به دلیل تنوع مدل ها روی هزینه های تعمیر تاثیر دارد.
  • دستمزد تعمیرکارهایی که از مراکز مختلف اعزام می شوند، متفاوت است.

کلام آخر

در این مقاله کوشش کردیم تا موضوع خدمات راه اندازی و عیب یابی سیستم آیفون تصویری را مورد بررسی قرار دهیم. اگر در شهر تهران زندگی می کنید و در منزل خود از آیفون تصویری استفاده می کنید که نیاز به تعمیر دارد و یا قصد نصب آن را دارید، ما به شما مجموعه فنی و مهندسی سرویسکاران را پیشنهاد می دهیم. مجموعه فنی و مهندسی سرویسکاران با سابقه ای درخشان در نصب و تعمیر انواع لوازم برقی و خانگی، مفتخر است که خدمات متنوع خود را توسط تکنسین ها و تعمیرکاران ماهر و متخصص با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت ارائه دهد. از این رو تنها کافی است با این مجموعه تماس گرفته و از خدمات متنوع آن بهره مند شوید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

مایلید به گفتگو بپیوندید؟
ما دوست داریم شما هم در این بحث شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 9 =