وبلاگ - آخرین اخبار
tamire lavazem khanegi barghi

نکات مهم در تعمیرات لوازم خانگی برقی

انواع لوازم خانگی برقی، صرف نظر از اینکه به شرایط نصب و نگهداری ویژه نیاز دارند، در صورت ایجاد خرابی و یا بروز عیب در آن ها، باید توسط یک فرد متخصص عیب یابی و تعمیر گردند. هر گونه عیبی در دستگاه، چنانچه به موقع بر طرف نشود، منجر به آسیب رسیدن به وسیله برقی شده و پس از مدتی ممکن است هرگز به خوبی کار نکند که در این صورت مجبور به تعویض کامل وسیله با نوع جدید آن خواهید بود.

مسلما برای شما هم پیش آمده است که هراز گاهی با از کار افتادن لوازم برقی منزل خود، به سراغ سرویسکاران مختلفی رفته‌اید، تا تعمیر آن وسیله‌ی برقی هر چه سربعتر تمام شود و باعث راه افتادن کار شما شود. امروزه انواع لوازم برقی از قبیل: یخچال فریزر، ماشین لباسشویی، کولرگازی، جاروبرقی، ماشین ظرفشویی، پکیج های دیواری، کولر آبی و هر آنچه در قالب لوازم خانگی برقی نام دارد، در منزل شما پیدا می‌شود که در صورت بی دقتی و تاخیر در سرویس و تعمیر لوازم خانگی، ممکن است دچار صدمه و خسارت‌های مالی بالایی شود. از این رو، ما بر آن شدیم تا با رعایت نکاتی کلیدی در تعمیر و سرویس به موقع لوازم برقی، شما را از پرداخت هزینه‌های بسیار بالا نجات دهیم. اگر شما هم به دنبال یک شرکت خدمات سرویس، نصب و تعمیر هستید، این مقاله می‌تواند به دردتان بخورد. با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

نکته مهم در نگهداری لوازم خانگی برقی این است که بدنه این وسایل به هیچ عنوان نباید با آب شسته شود. شستشو توسط آب، بسیار خطرناک بوده و منجر به برق گرفتگی فرد می شود. موتور لوازم خانگی برقی باید به دور از تماس با آب قرار داشته باشد. پس از استفاده از وسیله، حتماً باید سیم آن را از پریز برق خارج نمود. در مورد ماشین لباس شویی و ماشین ظرف شویی، اتصالات لوله کشی آب و برق باید به درستی انجام شود. اگر لوله های آبرسانی وسیله به درستی انجام نشود، ممکن است آب از محل اتصالات، نشت پیدا کند.

رفع خرابی لوازم خانگی

رفع خرابی لوازم خانگی

یکی از مشکلاتی که برای ماشین ظرف شویی اتفاق می افتد این است که ظروف را به خوبی خشک نمی کند. علت ممکن است مربوط به نقص در المنت یا ترموستات وسیله باشد. در این صورت برای تعمیر ماشین ظرف شویی، باید وسیله را از برق جدا کنید. سپس وضعیت سیم ها و مدارهای الکتریکی دستگاه را کنترل کنید. اگر تخصصی در این مورد ندارید، توصیه می کنیم حتماً از کارشناس فنی نمایندگی مجاز، برای این کار کمک بگیرید.

در حالت دیگر ممکن است ترموستات خراب باشد. ترموستات ماشین ظرف شویی، حکم یک دماسنج را دارد. در این حالت است که ترموستات به خوبی عمل نکرده و قبل از خشک شدن ظرف ها، دستگاه خاموش می شود. برای رفع این عیب، حتماً اتصالات ترموستات باید توسط یک مولتی متر کنترل شود.

برای تعمیر ماشین ظرف شویی که درب آن بسته نمی شود، باید لولای در و اتصالات پلاستیکی مربوط به آن، بررسی شود و در صورت خرابی، تعویض گردد. اگر ماشین ظرف شویی نتواند به خوبی ظرف ها را تمیز کند، علت در کثیفی فیلتر دستگاه است. برای رفع این عیب، باید نسبت به تمیز نمودن فیلتر اقدام کرد.

در مورد عیب یابی و تعمیر ماشین لباس شویی، توجه به برخی نکات، حائز اهمیت است. پس از اینکه نصب ماشین لباس شویی توسط متخصص فنی نمایندگی انجام شد، ممکن است بلافاصله پس از نصب و یا به مرور زمان، وسیله برقی دچار برخی مشکلات شود. اگر ماشین لباس شویی روشن نشود، باید تمامی اتصالات مربوط به سیستم برق رسانی به دستگاه را چک کرد.

اگر به هر دلیل، ماشین لباس شویی دارای نشتی آب بود و یا نتوانست آبگیری کند و یا آب را از داخل دیگ لباس شویی خارج نکرد، علت در سیستم های ورودی و خروجی آب است. برای تعمیر ماشین لباس شویی در این حالت، باید مسیرهای ورود و خروج آب را کنترل کرد. شیلنگ ها را از نظر نشتی آب بررسی نمود. پمپ دستگاه نیز حتماً باید بررسی و کنترل گردد.

مشکلات اساسی که برای انواع یخچال به وجود می آید، اختلال در سیستم برودت، گرم شدن بیش از حد داخل یخچال، خرابی لاستیک درب یخچال و تولید سر و صدا از موتور یخچال در هنگام کار کردن است. برای تعمیر یخچال، بهتر است ابتدا سیستم درجه بندی داخلی یخچال که مربوط به تنظیم دماست، بررسی شود. علت اصلی عدم سرمایش کافی یخچال، به اختلال در گاز داخل لوله های یخچال است. درب یخچال باید از نظر سلامت لاستیک اطراف آن کنترل شود.

تعمیرکار لوازم خانگی

تعمیرکار لوازم خانگی

به طور کلی برای تعمیرات لوازم خانگی برقی، بهتر است ابتدا عیب دستگاه را مشخص کنید. یخچال، ماشین لباس شویی و ماشین ظرف شویی، از مهم ترین و پیچیده ترین لوازم برقی هستند؛ پس تعمیر این نوع دستگاه ها حتماً باید توسط فرد ماهر انجام پذیرد.

کدام سرویسکار؟

به احتمال بسیار زیاد، هنگامیکه یکی از لوازم شما دچار مشکل می شود اولین سوالی که قبل از هر کاری از خودتان می‌پرسید، این است که کدام سرویسکار را انتخاب و با آنها تماس بگیرید؟! جواب این سوال بسیار مهم می باشد چرا که گاها پیش آمده افرادی مبتدی در قالب یک سرویسکار حرفه‌ای برای تعمیر لوازم خانگی به منزل شما می‌آیند و نه تنها کاردان و کاربلد نیستند، بلکه علاوه بر وقتی که از شما می‌گیرند، هزینه‌های بسیار بسیار بالایی را هم بایستی به آنها پرداخت نمایید. از این رو پیدا کردن یک سرویسکار و تعمیرکار مجرب و حرفه ای می‌تواند برایتان از هر جهت مثمر ثمر باشد. ما در ادامه به معرفی یک سرویسکار معتبر می پردازیم که می‌توانید با خاطری آسوده و با بالاترین کیفیت و کمترین قیمت، هر نوع خدماتی را از آنها بخواهید.

سرویسکاران!

اکنون می‌رسیم به مهمترین بخش! می‌خواهیم شما را با یک سرویسکار حرفه‌ای آشنا کنیم که تمامی لوازم برقی شما را در کوتاهترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت تعمیر و یا سرویس می کنند. سرویسکاران یکی از معتبرترین و توانمندترین مجموعه می‌باشد که در کنار آیتم‌های ضروری، بهترین خدمات را به مشتریانش ارائه می‌دهد. خدماتی از قبیل: نصب، تعمیر و سرویس کولر گازی، تعمیر ماشین لباسشویی، تعمیر ماشین ظرفشویی، نصب و سرویس کولر آبی، سرویس پکیج‌های دیواری، تاسیسات، خدمات ساختمانی و هر ابزار دیگری که نیازمند سرویس می باشد، در این مجموعه زبردست با بهترین کیفیت به انجام می‌رسد. در واقع این مجموعه، کلیه امور فنی را در قالب تعمیرات لوازم خانگی، نصب، تعمیرات و سرویس‌های کولر گازی، نصب و راه اندازی سیستم‌های سانترال، نصب و راه اندازی دوربین‌های مدار بسته و کلیه امور برقکاری و سیم کشی، برای شما مشتریان عزیز و محترم انجام می‌دهد. از این رو دیگر نیازی نیست وقت و هزینه‌های بسیار بالا به افراد سودجو بپردازید و با اطمینان، امور تعمیرات و نصب را به سرویسکاران بسپارید.

کلام آخر

یکی از راههای نگهداری درست و اصولی لوازم برقی، سرویس به موقع آنهاست. تعمیرات لوازم خانگی یکی از کارهای مهم و ضروری می‌باشد که بایستی به آن دقت شود تا باعث کاهش مصرف انرژی، افزایش کارایی و طول عمر بالا شود. از اینکه تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما سپاسگزاریم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

مایلید به گفتگو بپیوندید؟
ما دوست داریم شما هم در این بحث شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 1 =