وبلاگ - آخرین اخبار
lavazem khanegi barghi

آشنایی با لوازم خانگی برقی

یکی از مهمترین وسایل ضروری و مورد نیاز در هر خانه، لوازم خانگی برقی است. همانطور که می دانید لوازم خانگی برقی در انواع برندهای مختلف و با کارآیی های گوناگون، در بازار وجود دارند. در این مقاله، در ابتدا مروری داریم بر انواع لوازم خانگی برقی و سپس عیب هایی که ممکن است برای هر یک از این لوازم به وجود آید، را بیان می کنیم.

لوازم خانگی برقی، نیروی محرکه خود را توسط برق شهر تأمین می کنند. در این لوازم، یک موتور الکتریکی نصب شده است که با توجه به نوع کار دستگاه، ممکن است ساده و یا متصل به تجهیزات جانبی باشد. به طور مثال، موتور الکتریکی پنکه، به یک محور متصل شده و این محور نیز مستقیماً پروانه پنکه را به حرکت در می آورد.

تعدادی از انواع لوازم خانگی برقی در زیر نامبرده شده است:

  •  ماشین لباس شویی
  • ماشین ظرف شویی
  • چرخ گوشت
  • یخچال
  • ماکروویو
  • چرخ خیاطی
  • آبمیوه گیری و مخلوط کن
  • پلوپز برقی
  • تلویزیون
  • پنکه
  • سشوار
  • کتری و سماور برقی
  • و غیره

لوازم خانگی برقی اجزای پیچیده ای دارند و چنانچه هر یک از این قسمت ها به درستی کار نکند، ممکن است باعث ایجاد مشکل در عملکرد دستگاه شود. مثلاً یکی از مشکلاتی که برای ماشین لباس شویی و ماشین ظرف شویی ممکن است رخ دهد، نشتی آب از دستگاه است؛ و یا در مورد آبمیوه گیری، احتمال دارد دستگاه با سر و صدای زیادی کار کند.

در هر صورت ضروریست بدانیم، اگر هر گونه عیبی برای لازم خانگی برقی به وجود بیاید، دستگاه باید توسط فرد متخصص با مهارت فنی، تعمیر شود. تعمیرات لوازم خانگی مستلزم مهارت دانش فنی لازم است؛ در غیر این صورت تنها نتیجه ای که از تعمیر لوازم حاصل می شود، آسیب رساندن به دستگاه است.

به نظر می رسد مهم ترین وسایل برقی که در آشپزخانه استفاده می شوند، ماشین لباس شویی، ماشین ظرف شویی و یخچال است. تعمیر هر کدام یک از این وسایل، تخصص خود را نیاز دارد و باید توسط کارشناس مربوطه انجام شود.

برای تعمیر ماشین لباس شویی ابتدا باید آن را عیب یابی نمود. اگر درب ماشین لباس شوی باز نشود، مشکل مربوط به خرابی قفل آن است. در این حالت باید صفحه بالایی یا جلویی درب را باز نمود و کلیدهای قفل را با مولتی متر بررسی کرد. اگر لولای درب ماشین لباس شویی خراب باشد، دلیل آن خرابی زبانه پلاستیکی آن است؛ برای این کار، درب را خارج کرده و لولا و بخش پلاستیکی را تعویض می نمائیم. اگر ماشین لباس شویی، نشتی آب داشته باشد، حتماً باید لوله ها، اتصالات، مخزن لباس و محفظه پودر، به خوبی کنترل شده و در صورت خرابی، تعویض شوند.

بیشتر خرابی های مربوط به یخچال، ایراد در سیستم سرمایشی دستگاه است. علت می تواند خرابی کمپرسور، عدم وجود گاز در لوله های سرد کننده، عدم یخ سازی، خرابی لاستیک اطراف درب و تولید سر و صدا در هنگام کار کردن یخچال باشد. در برخی موارد ممکن است یخچال اصلاً کار نکند و یا بیش از حد سرما تولید کند. در این حالت، برای تعمیر یخچال بهتر است ابتدا کابل برق کنترل شود. سپس ترموستات و کمپرسور از لحاظ سلامت کارکرد، بررسی گردد.

 انواع لوازم خانگی برقی

انواع لوازم خانگی برقی

مشکلاتی که برای ماشین ظرف شویی رخ می دهد، معمولاً مربوط به نشتی آب، ورود و خروج آب، عدم تمیز شدن ظروف، روشن نشدن ماشین ظرف شویی و … می باشد. اگر چنین مشکلاتی به وجود آمد، باید برای تعمیر ماشین لباس شویی اقدام شود.

اگر ماشین ظرف شویی روشن نشد، سیستم برق و سیم ها باید کنترل شود. اگر دستگاه نشتی آب داشته باشد، مسیر ورود و خروج آب باید بررسی گردد. اگر ماشین ظرف شویی به خوبی نتوانست ظرف ها را تمیز کند، مشکل اصلی در کثیف بودن فیلتر و یا مسدود شدن آن است؛ و یا برنامه شستشوی ظروف به درستی تنظیم نشده است.

در پایان لازم به ذکر است که برای تعمیر یخچال، تعمیر ماشین لباس شویی، تعمیر ماشین ظرفشویی و به طور کلی تعمیرات لوازم خانگی، عیب یابی اولین مرحله مهم محسوب می شود. تعمیرات دستگاه، حتماً باید توسط افراد ماهر انجام شود.

انواع برند لوازم خانگی

تولید لوازم خانگی برقی، یکی از مهم ترین صنایع در جهان است. کارخانه های تولی انواع برند لوازم خانگی، سعی دارند با طراحی مدرن و ارائه بهترین و باکیفیت ترین محصولات به بازار، گوی سبقت را از رقبای خود بربایند. امروزه شاهد هستیم که مارک ها و برندهای مختلف لوازم خانگی برقی و غیر برقی، در بازار به فروش می رسند.

لوازم منزل، وسایل آشپزخانه، لوازم خانگی برقی و …، از مهم ترین نیازهای یک خانه است؛ ازاین رو در انتخاب و خرید آن ها باید بسیار دقت داشت. اینکه چه برند از لوازم برقی مورد نظر ما است و یا اینکه چه کارایی از دستگاه انتظار داریم، بسیار اهمیت دارد؛ میزان بودجه ای را که برای خرید لوازم خانگی اختصاص داده ایم، نیز مهم است. انتخاب نادرست یک وسیله، منجر به خرابی وسیله و از بین رفتن هزینه ها می شود.

برندهای مختلفی از لوازم خانگی برقی در بازار وجود داشته که هر کدام قیمت ها و کاربردهای متفاوتی دارند. به طور نمونه، شرکت “حایر” (Haier) یکی از معروف ترینن تولید کنندگان لوازم برقی و الکترونیکی در جهان است. این شرکت بیشترین سهم بازار را به خود اختصاص داده است. شرکت مهم بعدی که به عنوان دومین تولید کننده برتر لوازم خانگی برقی شناخته می شود، شرکت “ویرپول” (Whirpool) است. حتماً نام برند معروف “بوش” آلمان را تا حالا شنیده اید! این شرکت مهم ترین تولید کننده لوازم خانگی در اروپاست. مارک های “سامسونگ”، “ال – جی” و … نیز در رتبه های بعدی این صنعت قرار دارند.

انواع برند لوازم خانگی

انواع برند لوازم خانگی

لوازم خانگی از هر برندی که باشد، به مرور زمان ممکن است برای آن ها مشکلاتی پیش آید و نیاز به تعمیر داشته باشند. از ماشین لباسشویی گرفته تا یخچال، ماشین ظرف شویی، آبمیوه گیری، پلوپز برقی و …، همگی باید هم به درستی نصب و استفاده شوند و هم به موقع برای سرویس و یا تعمیرشان اقدام گردد. در صورت خرابی یک وسیله برقی خانگی، ابتدا باید آن را عیب یابی کرد. سپس مشکل به وجود آمده باید توسط یک فرد ماهر متخصص، بر طرف شود. در صورت نیاز، قطعه خراب تعویض و یا با یک نمونه نو، جایگزین گردد. به طور کلی، تعمیرات لوزام خانگی برقی، از عهده هر کسی بر نمی آید. برای تعمیرات لوازم خانگی، حتماً با نمایندگی های مجاز خدمات پس از فروش مربوط به برند وسیله برقی، تماس حاصل نمایید.

تفاوتی نمی کند که یخچال یا ماشین لباس شویی متعلق به چه برند و یا کارخانه ای است. برای تعمیر یخچال، باید نحوه کارکرد موتور، سیستم تبرید، گاز یخچال و لاستیک اطراف درب یخچال را کنترل کنید. لوله های مربوط به گاز یخچال باید از نظر نشت گاز بررسی شوند. نقص در هر یک از سه مورد ذکر شده، اثر مهمی در کارایی یخچال خواهد داشت.

برای تعمیر ماشین ظرف شویی، بهتر است فیلترهای وسیله را تمیز کنید. لوله ها و اتصالات آن را بررسی نمایید. محفظه پودر تمیزکننده و ورودی و خروجی آب، نباید مسدود شده باشند. ترموستات ماشین ظرف شویی باید به درستی کار کند؛ در غیر این صورت ظرف ها به خوبی خشک نخواهند شد. تنظیم تراز ماشین ظرف شویی در محل نصب آن، موجب حذف تولید سر و صدای وسیله می شود؛ پس می توان نتیجه گرفت که عدم ترازبندی دستگاه، در حین کار، صدای زیادی ایجاد خواهد نمود.

برای تعمیر ماشین لباسشویی، پس از اینکه عیب وسیله مشخص شد برای رفع آن اقدام نمایید. تمام انواع ماشین لباس شویی، تقریباً یک سری عیوب مشترک دارند. آگاهی ازانواع عیوب ماشین لباسشویی، شما را برای رفع این عیوب، بهتر کمک خواهد کرد.

برای جلوگیری از بروز مشکلات در انواع برند ماشین لباسشویی، اولاً برای نصب آن باید از متخصص فنی مربوطه کمک گرفته شود؛ دوماً مراحل نصب مطابق با استانداردهای نصب وسیله برقی انجام گردد. لوله کشی آب و اتصالات آن باید دقیق انجام شده و محل مناسبی برای نصب دستگاه در نظر گرفته شود. سلامت لاستیک اطراف درب ماشین لباسشویی نیز باید کنترل گردد.

سخن پایانی این است که انواع برند لوازم خانگی برقی، تولید شرکت های داخلی باشد و یا خارجی، حتماً باید دارای خدمات پس از فروش معتبر بوده و مراحل نصب، راه اندازی، سرویس و تعمیرات آن، توسط کارشناسان مربوطه انجام شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

مایلید به گفتگو بپیوندید؟
ما دوست داریم شما هم در این بحث شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + 5 =