وبلاگ - آخرین اخبار
مقایسه انواع کولر گازی ( اسپلیت (دیواری)، قابل حمل (پرتابل) و پنجره ای )

مقایسه انواع کولر گازی ( اسپلیت (دیواری)، قابل حمل (پرتابل) و پنجره ای )

امروزه به دلیل استقبال مشتریان از انواع کولر گازی، نیاز به داشتن اطلاعات کافی در مورد کولرهای گازی بیشتر احساس می شود، در اینجا ما قصد داریم انواع کولرهای گازی ( اسپلیت (دیواری)، قابل حمل (پرتابل) و پنجره ای ) را مقایسه کنیم. سیستم کولر های گازی به یک صورت بوده و همگی یک روش برای خنک کردن محیط دارند و تمامی کولرهای گازی به طور عمده برای خنک کردن هوای اتاق استفاده می شوند و در سه نوع اسپلیت، قابل حمل و پنجره ای می باشند که رایج تر می باشند.

مجموعه سرویسکاران با بکارگیری نیروهای مجرب و متخصص در امور مربوط به کولرگازی شامل نصب کولرگازی ، سرویس کولرگازی و تعمیر کولرگازی آماده خدمت رسانی در شهر تهران می باشد.

برای خرید کولر گازی به یک سری فاکتور ها نیاز می باشد تا از بین انواع مختلف کولرها ، بسته به محل مورد نظر ، کولر را انتخاب کنیم.

فضای مورد استفاده برای نصب انواع کولر گازی و اندازه کولر گازی

فضای مورد استفاده در نوع کولر گازی مهم می باشد. کولرهای گازی اسپلیت به دو قسمت تقسیم می‌شود، یک قسمت برای داخل اتاق و دیگری خارج از آن که کمپرسور (موتور) کولر گازی می باشد تا بتوانید در محیطی دورتر از محل نصب پنل با حداقل صدا به‌کارگیری شود البته این نوع از کولر فضای بیشتری را نسبت به کولر گازی های پنجره ای و قابل حمل در بیرون از محیط به خود اختصاص می‌دهد با این حال اگر به فضای درون اتاق اهمیت بیشتری می‌دهید کولر قابل حمل بدترین انتخاب هست زیرا فضای زیادی از زمین کنار پنجره را اشغال می‌کند. و کولرهای اسپیلت فضای کمتری در داخل اتاق را به خود اختصاص می دهند.

طراحی کولر گازی

طراحی بدنه داخلی کولر گازی اسپلیت با در نظر گرفتن اینکه فضای کمی را اشغال میکند و معمولا بر روی دیوار نصب می شود بهتر از همه به نظر می رسد ولی با توجه به اینکه یک قسمت از آن در بیرون نصب می‌شود خیلی زیبا به نظر نخواهد رسید بنابراین اگر به محیط بیرون اهمیت می‌دهید بهتر است کولر گازی پرتابل را انتخاب کنید.

نصب کولر گازی

برای نصب کولر گازی حتما از یک متخصص کمک بگیرید تا مشکلی برای کولر گازی ایجاد نشود. چون هم قسمت داخلی و هم سمت خارجی آن بر روی دیوار نصب می شوند و به دلیل تخصصی بودن بهتر است نصاب متخصص آنرا انجام دهد تا بعدا بخاطر نصب ناصحیح با هزینه های بیشتری روبرو نشوید. نوع و محل نصب نیز تأثیر زیادی در میزان کارکرد و سرمادهی کولر گازی دارد همچنین نصب کولر گازی اسپیلت هزینه بیشتری نسبت به نصب کولر قابل حمل و پنجره ای دارد. کولر گازی قابل حمل و پنجره ای را خودتان می توانید نصب کنید.

میزان سر و صدا کولر گازی

کولر های گازی بسته به قدرت و نوع کولر سرو صدا دارند که زیاد بودن این صدا ها باعث مزاحمت و آزار ساکنین می گردد ، کولر گازی دیواری ( اسپیلت) به دلیل اینکه کمپرسور آن خارج از اتاق است کم‌صدا ترین گزینه برای انتخاب است و کولر گازی های قابل حمل و پنجره ای به دلیل اینکه کمپرسورشان جدا از هم نیست و در محل استفاده قرار می گیرند سر و صدای بیشتری دارند. البته میزان سروصدای کولرگازی های قابل حمل بسته به مدل آن‌ها متفاوت می‌باشد.

ظرفیت انواع کولر گازی

در سیستم کولر گازی های دیواری ( اسپلیت ) به دلیل اینکه دستگاه مبرد (سردکن) آن جدا از کمپرسور است این امکان را به تولیدکنندگان داده که کولر گازی هایی با قدرت بالاتر بسازند. که بتواند محیط بیشتری را تهویه کند و که در مقایسه با کولر گازی پنجره ای و قابل حمل این ظرفیت بسیار بالا بوده و چشم گیر است. و چون کمپرسور کولر گازی دیواری در بیرون از ساختمان می باشد این مقوله باعث شده که سروصدا زیاد مهم نباشد و متخصصین کولر گازی با ظرفیت و قدرت بالاتری طراحی کنند.

در کولرهای گازی ، کولر گازی پنجره ای نسل قدیمی تری از کولر گازی است که شرکت های تولید کننده در حال حاضر رغبت کمی به تولید آن دارند و کولر گازی پرتابل هم مطمئناً مورد نیاز مکان هایی است که به هیچ عنوان امکان نصب کولر گازی وجود ندارد مکان هایی مانند فروشگاه هایی که از تهویه مناسبی برخوردار نبوده و در زیر همکف و … واقع شده اند اما استاندارد ترین وسیله تهویه مطبوع دراین میان کولر گازی دیواری ( اسپیلت ) است که تمام تمرکز شرکت های تولید کننده برای تولید و افزایش امکانات در این کولر گازی به کار برده شده است پس اگر شما محدودیت خاصی ندارید توصیه ما به شما کولر گازی دیواری (اسپیلت) می باشد البته با در نظر گرفتن تفاوت های هر سه نوع کولر گازی یکی را که بهتر به کارتان می آید انتخاب کنید. چون بازار کولر های گازی دیواری ( اسپیلت) بیشتر و بهتر است به تناسب آن خدمات و دسترسی به امکانات مورد نیاز آن بیشتر می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

مایلید به گفتگو بپیوندید؟
ما دوست داریم شما هم در این بحث شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =