وبلاگ - آخرین اخبار
مشکلات لوله کشی توکار کولر گازی

مشکلات لوله کشی توکار کولر گازی

در ساختمان های اداری و مسکونی با توجه به افزایش استفاده از کولرهای گازی اسپیلت، لوله کشی توکار کولر گازی بیشتر می شود. کولرهای گازی (اسپیلت) یکی از رایج ترین و پر طرفدارترین سیستم های خنک کننده می باشد. انواع مختلفی از کولر گازی در بازار وجود دارد (اسپیلت – پرتابل – پنجره ای –ایستاده و… ) اما کولرهای اسپیلت با توجه به مزایایی که دارد خیلی زود جای خود را در اکثر منازل و ادارات باز کند.

کولرهای گازی اسپیلت از دو تیکه تشکیل شده اند که پنل خارجی در فضای بیرون از ساختمان و پنل داخلی در فضای داخل ساختمان نصب می گردد و برای اتصال این دو تیکه از کابل و لوله های رابط کولر گازی (لوله مسی) استفاده می شود که وجود این رابط ها باعث ایجاد مشکلاتی از قبیل زشت کردن نمای ساختمان یا اشغال کردن فضای زیادی از ساختمان شده است. از آنجایی که حذف لوله های رابط کولر گازی و کابل ها وجود ندارد کارشناسان در صدد رفع این مشکل بر آمدند و تصمیم گرفتن از این به بعد لوله ها از داخل دیوار نصب شوند تا علاوه بر آسیب نرساندن به این لوله ها زیبایی نمای داخلی ساختمان نیز حفظ شود.

همچنین به دلیل کمبود جا در آپارتمان های کوچک امروزی در استفاده از فضای ساختمان صرفه جویی شود به همین دلیل است که سازندگان منازل سال‌هاست به این نتیجه رسیده‌اند که اگر قصد انجام کاری با کیفیت را دارند باید حتماً لوله های کولر گازی را توکار نصب کنند که در حال حاضر به‌ صورت یک قانون در شهرداری به ثبت رسیده است که در صورت عدم انجام پایان کار ساختمان صادر نمی‌شود.

روش نصب لوله کشی توکار کولر گازی و انواع آن

لوله های کولر گازی ( لوله مسی) که پنل داخلی را به پنل خارجی ارتباط می‌دهد به دلایل فنی بسیار حساس بوده و وجود ذره‌ای رطوبت و گرد و غبار در آن در هنگام نصب کردن کولر گازی تمامی سیکل سرما سازی اسپیلت را مختل کرده و بعد مدتی استفاده از هزینه سنگین تعمیراتی از جمله تعویض کمپرسور را متحمل مصرف کننده خواهد کرد.

به همین دلیل این کار باید طبق استاندارهای روز دنیا انجام گرفته و اگر خلل یا کم کاری در نصب لوله های توکار کولر گازی ایجاد شود به دلیل اینکه این لوله ها تا زمان استفاده مشتری که معمولاً بعد از سکونت کامل اتفاق میافتد مورد استفاده قرار نمی‌گیرد برای ترمیم آن باید تمام مسیر که بخش بسیاری از آن در داخل منزل است کنده‌شده و عیب یابی شود که این کار به هیچ عنوان عملی نبوده و قابل اجرا نیست پس بهترین روش برای جلوگیری از این اتفاقات و هزینه‌های سنگینی انجام کار به صورت کاملاً اصولی و منطقی توسط متخصصین این حرفه می‌باشد.

لوله کشی توکار و روکار

لوله کشی توکار و روکار

مشکلات بعد از لوله کشی توکار کولر گازی

مشکلات بوجود آمده بعد از لوله کشی توکار کولر گازی در ساختمان های در حال ساخت به شرح ذیل می باشد:

شکستگی لوله های مسی بیرون آمده از دیوار

هنگام لوله کشی، لوله های مسی هر دو قسمت در محل نصب یونیت داخلی و یونیت خارجی باید بیرون از دیوار قرار گیرند و تمامی طول لوله ها نباید به داخل دیوار بروند. در محل نصب یونیت داخلی، لوله ها بین ۳۰ تا ۶۰ سانتیمتر باید از دیوار بیرون آیند و در محل نصب یونیت خارجی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر . شکستگی لوله ها عمدتا در محل نصب یونیت داخلی و بخاطر عدم توجه و نبودن اطلاعات کافی سایر افرادی که در داخل ساختمان مشغول به کار می باشند بوجود می آید و بیشتر در زمان گچ کاری به لوله ها آسیب وارد می شود.

قرار نگرفتن لوله های درین آب در محل مناسب

وقتی که نصب لوله های مسی توسط گروه مربوطه انجام می شود، لوله کشی درین آب ممکن است توسط همان گروه صورت گردد و یا ممکن است توسط لوله کش آب که در ساختمان مشغول به کار می باشد انجام گردد. در بعضی مواقع هماهنگی بین دو گروه لوله کش کولر گازی و لوله کش آب صورت نمی گیرد و این موضوع باعث می گردد که ورودی لوله درین در محل مورد نظر نصب نگردد و در زمان نصب یونیت داخلی لوله درین از زیر محل نصب بیرون آید و ظاهر زشت و بدنمایی را بوجود آورد.

آبریزی از محل لوله درین بخاطر گرفتگی لوله ها

موقع پایان لوله کشی درین آب کولر گازی، ورودی و خروجی لوله ها را باید مسدود کرد تا از ورود آشغال و گرد و غبار و اشیاء دیگر به داخل لوله ها جلوگیری نمود، ولی متاسفانه در بعضی از مواقع تمامی اصول رعایت نمی گردد و در زمان نصب یونیت داخلی لوله های درین آب دچار گرفتگی می شوند و باعث می گردد که آب بوجود آمده بر اثر رطوبت از محیط، از زیر دستگاه خارج گردد و باعث خرابی رنگ دیوار ها و کاغذ دیواری شود.

لوله کشی روکار

لوله کشی روکار

سرقت لوله های بیرون آمده از دیوار

در بعضی از ساختمان های در حال ساخت، پس از پایان لوله کشی توکار لوله های مسی به علت عدم توجه نگهبان ساختمان ، لوله های مسی بخاطر ارزش ریالی متاسفانه سرقت می شود.

بخاطر مشکلات بوجود آمده که در بالا و به اختصار توضیح داده به نصب راحت و سریع پنل یونیت داخلی کولر های گازی اسپلیت دیواری در مجتمع های مسکونی، اداری و تجاری بنام باکس پنل(داکت) مبادرت می شود که مزایا و قابلیت های آن به شرح ذیل می باشد

باعث زیبایی محل لوله های کولر گازی داخل اتاق ها و محل مورد نظر تا قبل از نصب پانل داخلی می شود.

حفاظتی است که از ضربه خوردن و شکستن لوله های مسی کولر گازی و صدمات جدی به آن ها قبل از نصب یونیت داخلی جلوگیری می کند و سلامتی لوله ها را تا زمان نصب کولر گازی اسپلیت تامین می نماید.

آب بوجود آمده از رطوبت هوای محیط را به سهولت با آب بندی کامل به لوله درین انتقال میدهد.

لازم است موارد ذیل را در لوله کشی توکار کولر گازی و بعد از آن تا زمان نصب کولر گازی رعایت کنیم

از محل هایی که در لوله کشی شما خم و زانوها بکار زفته است بیشتر محافظت کنید چون آسیب پذیر تر هستند.

از لوله کولرگازی برای آویزان کردن لباس و دیگر اجسام خودداری کنید.

دو سر لوله را پلمپ کنید تا از ورود گرد غبار و رطوبت به داخل لوله ها جلوگیری شود.

قسمت های اضافی لوله که از دیوار و یا کف ساختمان بیرون میباشد را مهار کنید.

لوله کشی کولر گازی کاملا مهار گردد و وزن لوله ها و کابل به نحو مقتضی با زدن بست کنترل گردد.

از ریختن مصالح ساختمانی بر روی لوله های کولرگازی خودداری کنید.

با رعایت دستور العمل و نکات ذکر شده از هزینه ها و خسارت وارد شده جلوگیری می شود و باعث آسایش و رفاه بیشتر ساکنین می گردد.

خدمات نصب و سرویس کولرگازی مجموعه سرویسکاران

مجموعه سرویسکاران متشکل از کادری متخصص، متعهد، مسئولیت پذیر، حرفه ای آماده خدمت رسانی به شما در حیطه کارهای خدماتی نظیر تعمیر و سرویس پکیج، یخچال فریزر، ماشین لباسشویی و همچنین لوله کشی و نصب کولر گازی در سراسر شهرتهران با ارزان ترین قیمت و سرویس دهی در محل می باشد.همچنین سرویسکاران تمامی خدمات مربوط به سرویس کولر گازی در تهران ،سرویس کولر گازی سامسونگ و سرویس کولر های گازی ال جی را ارائه می کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

مایلید به گفتگو بپیوندید؟
ما دوست داریم شما هم در این بحث شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =