وبلاگ - آخرین اخبار
تعمیر شیر آب در چند دقیقه

تعمیر شیر آب در چند دقیقه

در حال حاضر به دلیل کم آبی موجود در کشور ، تا حد امکان باید در مصرف آب صرفه جویی کنیم، نشتی شیر در ظاهر شاید زیاد مهم به نظر نرسد ولی در طولانی مدت باعث هدر رفتن آب می شود همچنین چکه کردن شیر آب، آن هم موقعی که می خواهید استراحت کنید، باعث میشود آرامشتان را برهم بزند. چطور می توانیم چکه کردن شیر آب را رفع کنیم؟ چطور برای تعمیر شیر آب اقدام کنیم؟

چطور شیر آب را تعمیر کنیم؟

شیر آب را به سادگی می توانیم خودمان تعمیر کنیم

در منازل به دفعات پیش میاید که شیرآلات دستشویی یا ظرف‌شویی بخاطر اینکه روزانه بارها از آن‌ها استفاده می‌کنیم دچاره نشتی و خرابی می گردد زیرا به ‌مرور زمان این شیرها مستهلک‌ شده و شروع به چکه کردن و نشت کردن می‌کنند؛ که تعمیر آن‌ها باید انجام دهیم. در کلی تعمیرات شیر آب، کار دشواری نیست و با رعایت چند نکته و انجام چند مرحله به‌ سادگی انجام می‌شود.

تعمیر شیر آب

تعمیر شیر آب

تعمیر شیر آب

تعمیر شیرآلات قدیمی و جدید کمی با هم متفاوت است بدلیل اینکه شیرهای قدیمی دارای دو شیر آب گرم و سرد بوده و شیرهای جدید به طور معمول تنها دارای یک اهرم می باشند.

تعمیرات شیرهای پیچی

این نوع شیر ها دارای دو شیر می باشند که در صورت خرابی شیر احتمالاً واشر شیر یا مغزی آن‌ها خراب شده است. هم اکنون به آموزش تعمیر شیر پیچی می‌پردازیم.

برای شروع کار حتما ابتدا شیر فلکه داخلی واحد و در صورت نیاز شیر فلکه اصلی ساختمان را ببندید. به طور معمول شیر اصلی در زیر سینک یا پشت سینک یا روشویی قرار دارد.

سپس با پیچ گوشتی درپوش شیر را باز کنید. درپوش بعضی از شیرها بصورت پرسی بوده و در برخی از شیرهای بصورت پیچی می باشد .

بعد از آن پیچ داخل شیر را باز کنید و شیر را بیرون آورید. در صورتی که شیر سفت باشد و بیرون نمی آید، چند ضربه آرام به پشت آن وارد کنید. بعد با آچار ، مغزی شیر را باز کنید و آنرا بیرون آورید. واشر شیر را با استفاده از یک پیچ‌گوشتی بیرون بیاورید. بعد از اینکار باید کف شیر را بررسی کنید تا ایراد و یا ترک نداشته باشد. در صورت شکستگی یا ایرادی در کف شیر، باید از تکنسین متخصص و مجرب کمک گرفت تا مشکل را رفع یا شیر را تعویض کند. معمولا چکه کردن آب بیشتر بخاطر واشرهای مغزی شیر آب می باشد. یک واشر نو را به مغزی ببندید.

تعمیرات شیر آب

تعمیرات شیر آب

همچنین در صورت معیوب بودن مغزی شیر نیز می‌توانید یک مغزی جدید را جایگزین قبلی کنید. سپس مغزی را در سر جای خود قرار داده و با آچار محکم می کنیم. بعد از آن دستگیره شیر را روی آن قرار داده و پیچ را می بندیم. در آخر، درپوش را سر جای خود محکم کنید. به همین سادگی شیر را خودتان تعمیر کرده اید.

تعمیر شیرهای اهرمی

شیر های اهرمی امروزه به دلیل باز و بسته شدن ساده و کارایی آسان آن، رواج دارد و روز به روز بیشتر استفاده می شود. در این شیرها از یک کارتریج استفاده می شود که برای تعمیر شیر باید آن را تعویض کرد. ولی تعمیرات این شیر ها هم بسیار ساده می باشد.

در بیشتر شیرهای اهرمی، یک پولک پلاستیکی وجود دارد که جهت آب سرد و گرم نشان می دهد. ابتدا باید پولک پلاستیکی را با یک پیچ ‌گوشتی از جای خود بیرون آورید. در داخل شیر یا پشت یا زیر این پولک، یک پیچ دو سو یا آلنی وجود دارد که باید آن را باز کنید. سپس شیر را به بالا بکشید تا از محل خود بیرون آورید. سپس پولکی دایره‌ای شکل که دور شیر قرار گرفته را با پیچاندن از جای خود بیرون بیاورید. سپس کارتریج معیوب را از شیر بیرون آوردید ، در کف شیر ، دو شیار وجود دارد دو برآمدگی هم در انتهای کارتریج وجود دارد که می‌بایست دقیقاً روی این شیارها قرار بگیرد و چفت شود.

کارتریج نو بر روی قسمت مخصوص بخود قرار دهید و حلقه یا پولکی دور شیر را ببندید. توجه داشته باشید که کارتریج در جای خود نچرخد ، زیرا در اینصورت شیر دوباره نشتی پیدا میکند. سپس دستگیره را در سر جای خود قرار دهید و پیچ را محکم کنید. در نهایت نشانگر جهت آب سرد و گرم را در جای خود قرار دهید که کار را به اتمام می رسد.

در صورتی که مشکل به سادگی قابل حل نباشد و یا برای شما امکان آن فراهم نباشد ، می توانید با تکنسین متخصص و مجرب برای نصب شیر آلات و رفع نشتی آن تماس گرفته و از او بخواهید تا برای رفع مشکل به شما کمک کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

مایلید به گفتگو بپیوندید؟
ما دوست داریم شما هم در این بحث شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 6 =