وبلاگ - آخرین اخبار
برای نصب تجهیزات حمام و سرویس بهداشتی چه ارتفاعی مناسب می باشد ؟

برای نصب تجهیزات حمام و سرویس بهداشتی چه ارتفاعی مناسب می باشد؟

نصب و طراحی چیدمان حمام و سرویس بهداشتی همانند سایر قسمت های منزل از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. تغییرات در سرویس بهداشتی کار معمول و ساده ای می باشد و در نصب شیرآلات تنوع و تغییر وجود دارد و برای زیبا و استاندارد بودن تجهیزات حمام و سرویس بهداشتی ، ارتفاع ،جایگاه صحیح و استاندارد تجهیزات مهم می باشد اگر سیستم لوله کشی و فاضلاب قبلا انجام شده باشد و شما از قطعات استاندارد مثل وان های معمولی استفاده کنید، گزینه های زیادی برای چیدمان در این فضاها ندارید. در کنار چیدمان این تجهیزات، ارتفاع نصب آن ها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مقاله می خواهیم ارتفاع مناسب برای نصب تجهیزات حمام و سرویس بهداشتی را بیان کنیم.

ارتفاع استاندارد نصب سینک و روشویی در حمام و سرویس بهداشتی چه اندازه باید باشد ؟

ارتفاع کانتر روشویی به طور معمول بین 80 – 85 سانتی متر می باشد. ولی در واقع مهم تر از همه ارتفاع روشویی و سینک می باشد.

برای نصب تجهیزات، کاسه ی روشویی که روی کانتر قرار می گیرد به طور معمل بلندتر از روشویی می باشد که درون کانتر نصب می گردد، بنابراین این کاسه ها برای جبران باید روی کابینت هایی با ارتفاع کمتر قرار گیرند. در نهایت شما باید سینک های مختلف را (در فروشگاه یا حمام های دیگر) امتحان کنید و ارتفاعی را که برای خود مناسب و راحت می بینید پیدا کنید. روشویی برای یک حمام متناسب و دوست داشتنی یکی از نقش های اصلی را ایفا می کند و نقش مهمی دارد.

تجهیزات حمام روشویی های کابینتی

تجهیزات حمام روشویی های کابینتی

آینه در حمام و سرویس بهداشتی چگونه باید نصب گردد ؟

همچنین ارتفاع آینه هم همانند سایر قسمت ها باید بر اساس ارتفاع مورد نیاز شما باشد و در ارتفاعی باشد که استفاده از آن برای شما راحت باشد. میانگین خط دید افرادی را که از آینه استفاده می کنند را به دست بیاورید و مطمئن شوید بین مرز بالایی و پایینی آینه قرار می گیرد (معمولا میانگین 150 سانتی متر است، اما برای خانواده ی شما ممکن است متفاوت باشد) پس از اطمنیان آینه را نصب کنید.

برای نصب آینه در سرویس بهداشتی در بسیاری از موقعیت ها، خط مرکزی آینه می تواند بین کانتر و سقف ایجاد گردد تا ظاهری قرینه ، مناسب و زیبا داشته باشد.

معمولا برای نصب اغلب لبه ی پایینی آینه را بالای شیر آب قرار می دهند اما هم مرز کردن این دو می تواند یک اثر بخشی زیبا داشته باشد و علاوه بر نصب اصولی آینه ، باعث زیبایی بیشتر محیط مورد نظر می گردد.

جای دستمال توالت در چه ارتفاعی نصب می گردد ؟

برای نصب این مورد ، ارتفاع استاندارد این نگهدارنده ها حدود 65 سانتی متر از کف می باشد که به ارتفاع سطح بالای تانک توالت فرنگی نسبت به نشیمن آن نزدیک تر است. بنابراین پیشنهاد می گردد برای ایجاد یک راستای تمیز، آن را در این سطح نصب کنید. اگر فضای سرویس بهداشتی شما کوچک است، می توانید آن را به مبلمان آنجا نصب کنید تا دسترسی راحتی داشته باشید.

میز آرایش با صندلی در چه ارتفاعی مناسب تر می باشد ؟

موقع انجام ترکیب میز آرایش با صندلی، شما باید ارتفاع را حدود 70 سانتی متر یا کمتر در نظر بگیرید (حداقل 60 سانتی متر باشد). قبل از نصب آینه و میز آرایش تان روبروی یک میز آرایش بنشینید و میزان راحتی خود را بسنجید هر موقعیتی که برای شما مناسب تر باشد ، آینه را نصب کنید.

مکان مناسب برای نصب قلاب و میله حوله در چه ارتفاعی است ؟

مکان مناسب برای نصب قلاب و میله حوله در چه ارتفاعی است ؟

مکان مناسب برای نصب قلاب و میله حوله در چه ارتفاعی است ؟

برای انجام نصب تجهیزاتی مانند قلاب های حوله و لباس، ارتفاع قابل تغییر می باشد ، اما طول چیزی را که می خواهید آویزان کنید نیز در نظر بگیرید. حوله ها به طور معمول حداقل 90 سانتی متر، کیسه های حمام 45 سانتی متر و لباس ها 150 سانتی متر ارتفاع نیاز دارند. یک نرده ی استاندارد حوله 120 سانتی متر بالای کف قرار می گیرد اما می تواند طوری نیز نصب شود که با تجهیزات دیگر مانند دستگیره ی درب اتاق دوش بدون سخت کردن دسترسی در یک راستا قرار گیرد.

یکی از مواردی که اغلب در طراحی حمام ها نادیده گرفته می شود، پریزهای برق می باشد. شما می توانید آن ها را در مکان هایی مثل دیواره ی کابینت روشویی تعبیه کنید که در عین مخفی بودن از دید، در دسترس نیز باشند.

چه ارتفاعی برای نصب دوش حمام مناسب می باشد ؟

برای دوش حمام و اتاق های دوش بهتر است ارتفاع درب شیشه ای حمام تا سقف باشد. دستگیره ی درب را در ارتفاع 90 سانتی متری از کف یا هر جایی که برای شما راحت تر می باشد نصب کنید.

نیمکت های حمام علاوه بر اینکه نشیمن گاهی برای استراحت می باشند، کاربرد زیادی دارند. بنابراین ارتفاع آن ها باید اندکی پایین تر از صندلی های معمولی باشد (حدود 40 سانتی متر).

برای نصب سر دوشی ها نباید زیادی پایین باشند که مجبور به خم شدن شوید نه زیادی بالا که آب را به شما پرتاب کنند. ارتفاع 200 سانتی متر معمول و مناسب می باشد، اما می تواند بالاتر یا پایین تر نیز نصب گردد. این ارتفاع برای زمانی می باشد که شما در زیر دوش می ایستید و بنا به سلیقه یا کاربرد برای شما این ارتفاع متغیر می باشد. با وجود نیمکت یا وان این ارتفاع ممکن است تغیر کند.

برای لوازم حمام مثل شامپو و صابون و … از باکس حمام و شلف که روی دیوار نصب میشوند یا طاقچه ها استفاده می گردد. باکس ، شلف و طاقچه در فضای دوش هم محل مناسبی برای نگهداری لوازم حمام شما می باشد و هم دیوار حمام را زیباتر می کند. در حمام هایی که وان دارند، بهتر است این کار دقیقا بالای سطح وان تعبیه شود تا دسترسی به شامپو و لوازم دیگر برای کسی که در وان دراز کشیده راحت باشد. اما در دوش های معمولی آنها باید بالاتر قرار گیرند که شما مجبور نباشید برای برداشتن چیزی خم شوید (120 سانتی متر).

شیرآلات دوش خود را در ارتفاع 105 تا 120 سانتی متر در مرکز و شیر پر کننده ی وان را 10 تا 15 سانتی متر بالای وان نصب کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

مایلید به گفتگو بپیوندید؟
ما دوست داریم شما هم در این بحث شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × یک =