وبلاگ - آخرین اخبار
بهترین محل برای نصب کولر گازی اسپیلت

بهترین محل برای نصب کولر گازی اسپیلت

نصب کولر گازی اسپیلت و انتخاب مکان درست برای نصب آن، یکی از تاثیر گذار ترین عوامل در میزان کیفیت هوای خروجی از پنل کولر گازی دارد.

کولر گازی های اسپیلت از دو بخش تشکیل شده اند؛ که یکی پنل داخلی آن و دیگری کندانسور یا کمپرسور آن است که به عنوان پنل خارجی برای نصب در خارج از محیط در نظر گرفته می شود.

در این مقاله به شرایط مناسب و بهترین محل نصب هر یک از این دو بخش بطور جداگانه خواهیم پرداخت و به نکات ریز تاثیر گذار در راندمان باد خروجی شما اشاره خواهیم داشت. با ما همراه باشید.

بهترین محل برای نصب پنل داخلی کولر گازی اسپیلت

چند نکته بسیار مهم در انتخاب بهترین محل برای نصب پنل داخلی کولر گازی وجود دارد که رعایت همین موارد میتواند تاثیر بسیار زیادی روی شدت و کیفیت باد کولر داشته باشد.

تراز بودن کولر گازی

سعی کنید در مرحله اول این موضوع را در نظر داشته باشید که پنل داخلی کولر خود را کاملا تراز نصب کنید. تا از ریزش آب و آسیب دیدن به کولر خود جلو گیری کنید.

فاصله پنل از سقف را بیشتر در نظر بگیرید

معمولا در خانه ها ارتفاع سقف خیلی بلند نیست، هوای گرم به سطح بالایی و نزدیک به سقف انتقال پیدا می کند. از این رو توصیه می شود بهترین جایگاه برای کولر گازی داشتن فاصله نیم متری از سقف است تا هم در زمان تعمیر و سرویس، بیشتر در دسترس باشد و هم در مجاورت هوای گرم داخل اتاق قرار نگیرد.

پنل به هیچ وجه در نزدیکی لوازم تولید کننده گرما و رطوبت نباشد

توجه داشته باشیم پنل داخلی کولر گازی اسپیلیت خود را به هیچ وجه در نزدیکی لوازم تولید کننده گرما و رطوبت قرار ندهید چون این کار علاوه بر آسیب رساندن به کولر و پایین آوردن راندمان آن، میتواند موجب تولید هوای نامطبوع و پخش کردن هوای گرم و بی کیفیت توسط کولر در منزل شما شود.

زمانی که رطوبت و دود وارد فیلتر های کولر شما میشود، زمان سرویس آن را جلو میاندازد و اگر هم به موقع آن را سرویس سرویس نکنید، نتیجتا موجب آسیب دیدن جدی کولر شما می شود که هزینه های زیادی را برای تعمیر آن به دنبال دارد.

پنل داخلی در مکان های رو به رو به درب و پنجره نصب نشود

یکی از نکات خیلی ملموس در انتخاب مکان مناسب برای نصب کولر گازی، انتخاب مکان هایی است که رو به روی درب خروجی یا پنجره نباشد.

با در نظر گرفتن یک مکان درست، هوای سرد، بیشتر در محیط منزل شما ماندگار خواهد بود کیفیت هوای منزل به شدت افزایش پیدا می کند.

فضای لازم برای تعمیر و سرویس در نظر گرفته شود.

زمانی که میخواهید یک جایگاه برای نصب اسپیلت انتخاب کنید، سعی کنید فضای لازم جهت تعمیر و سرویس را برای آن در نظر بگیرید تا در هنگام نیاز به انجام این گونه کار ها بر روی کولر گازی، تعمیر کار به سختی و مشکل دچار نشود.

در عین حال سعی کنید با توجه به فاصله ای که از سقف میخواهید برای آن در نظر بگیرید، کولر گازی خیلی در مسیر رفت و آمد قرار نگیرد چون این مورد هم میتواند موجب آسیب دیدن به آن شود.

انتخاب بهترین مکان برای نصب پنل خارجی کولر گازی

خب با توجه به اینکه سعی کردیم ایده آل ترین شرایط برای نصب پنل داخلی کولر گازی را خدمتتان شرح دهیم، باید توجه ویژه ای به کندانسور و کمپرسور آن هم داشته باشیم که اگر بتوانیم جایگاهی مناسب برای پنل خارجی کولر گازی هم در نظر بگیریم، کولری بسیار سلامت، با مصرف بهینه و کیفیت بالا خواهیم داشت.

یک سایه بان برای کندانسور در نظر بگیرید

اگر کندانسور یا همان پنل خارجیتان را در سایه تعبیه کنید، در روند تولید هوای خنک به آن کمک بسزایی خواهد کرد؛ از این رو پیشنهاد می شود در صورتی که مجبور بودید پنل را در پشت بام هم قرار دهید، برای آن یک سایه بان مناسب در نظر بگیرید که هم عمر کندانسور شما را بیشتر می کند و هم موجب بالا رفتن راندمان کار کولر می شود.

کندانسور را از مکان هایی که هوای آلوده دارد دور کنید

چون پنل خارجی کولر گازی نقش مهمی در تولید هوای کولر دارد، توصیه می شود مکان در نظر گرفته شده برای نصب آن، در منطقه ای باشد که هوای مناسب داشته باشد. منظور از دور نگه داشتن کندانسور از مکان هایی که هوای آلوده تولید می کنند، دور نگه داشتن از گرد و غبار، لوله های بخاری، هواکش ها و غیره است.

در صورتی که بتوانید پنل خارجی کولر گازی خود را در محلی درست نصب کنید، مصرف برق آن به شدت کاهش پیدا کرده و هوای تولیدی توسط آن هم بسیار مناسب و مطبوع خواهد بود.

اطراف کندانسور تا نیم متر فضای خالی در نظر بگیرید

وجود وسایل و حتی دیوار در نزدیکی کندانسور، موجب ایجاد تداخل در عملکرد کولر گازی می شود و برای رساندن کولر به دمای دلخواه و هوای مطبوع نیاز به صرف انرژی بیشتری از سوی کندانسور است؛ که از این رو پیشنهاد می شود در اطراف پنل خارجی کولر گازی خود برای نصب، تا نیم متر فضای خالی در نظر گرفته شود تا بهترین بازدهی از عملکرد کولر گزفته شود.

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید و کامل بوده باشد، سعی کردیم تا حدودی سخت گیرانه به این موضوع توجه کنید تا در صورتی که شرایط شما برای رعایت کردن این موارد محیا بود، بهترین بازدهی و بهینه ترین مصرف کولر گازی را از دست ندهید و از آن بهره ببرید.

سرویس کاران متشکل از گروهی بسیار با تجربه و کاردان در زمینه تعمیر کولر گازی و سرویس کولر گازی و نصب کولر گازی جنرال در اختیار داشته که در صورت بروز هر گونه مشکل در سیستم کولر گازی خود، می توانید با پشتیبانی وب سایت تماس بگیرید یا با نصب اپلکشین سرویس کاران، مجرب ترین سرویس کار مربوط به خدمات خود را به منزلتان فراخوانید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

مایلید به گفتگو بپیوندید؟
ما دوست داریم شما هم در این بحث شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 3 =