وبلاگ - آخرین اخبار
nokate nasbe package

برخی از مواردی که در نصب پکیج باید حتما رعایت شود

برخی از مواردی که در نصب پکیج باید حتما رعایت شود به شرح زیر است:

-به دلیل احتمال بالای وجود خاک و ذرات دیگر در داخل لوله کشی ساختمان نوساز توصیه میشود قبل از نصب پکیج درون شبکه لوله کشی را طبق استاندارد های شرکت سازنده دستگاه شستشو دهید.

-از مطابقت محل قرارگیری دستگاه با شرایط و ضوابط واستاندارد های ملی اطمینان حاصل کنید.

-برای سهولت سرویس و کاربرد دستگاه در مسیر های زیر شیر آب نصب نمایید:

1-لوله ی رفت رادیاتورها

2-لوله برگشت رادیاتورها

3-لوله اب سرد ورودی

-قطع جریان سریع گاز یکی از عوامل مهم در نصب پکیج میباشد و وجود شیر قطع جریان گاز در نزدیکترین نقطه به دستگاه ضروری است.

-توجه داشته باشید که شیر گاز این دستگاه به هیچ وجه نباید با وسایل دیگر مشترک باشد.

-استفاده از لوله های خرطومی یا شلنگ های فشار ضعیف برای اتصالات دستگاه اکیدا ممنوع است.

-هرگونه تغییر و تبدیل در دستگاه واجزا آن و استفاده های غیر متداول از دستگاه باید با اطلاع و تایید شرکت سازنده صورت بپزیرد.

-رعایت ارتفاع مناسب برای دودکش حداقل 4متر به علاوه نصب کلاهک H در خروجی دودکش ضروری است.

-دستگاه های پکیج با مصارف گاز طبیعی برای فشار 178میلی متر مکعب آب طراحی گشته و مناسب است.

ملزومات نصب پکیج

ملزومات نصب پکیج

ملزومات نصب پکیج

بهتر است قبل از نصب پکیج خود به موارد زیر دقت کنید تا از بروز احتمالی خطرات ناشی از نصب غیر استاندارد جلوگیری کنید.

-حداقل فضای مورد نیاز نصب پکیج 8 متر مکعب است.

-دستگاه پکیج باید در جایی نصب شود که حداقل سطح پنجره جهت دریافت هوای تازه 0/4 متر مربع باشد.

– محل مذکور باید مستقیما با فضای خارج در ارتباط باشد و یا از طریق فضای دیگری به بیرون راه داشته باشد . ابعاد دریچه های مخصوص ورود هوا برای احتراق مناسب باید مطابق با استاندارد های فنی باشد.

-دستگاه پکیج نباید در فضای باز نصب گردد و در معرض کوران شدید هوا باشد.

-حداقل فاصله جلو دستگاه تا دیوار 45 سانتیمتر باشد.

-کف دستگاه از سطح زمین حداقل 1 متر ارتفاع داشته باشد.

-پکیج را نباید در بالای وسایل گرما ساز مانند اجاق گاز یا هر وسیله ای که بخار چرب تولید نصب کرد.(حداقل فاصله مجاز 40سانتیمتر رعایت شود)

-حداقل فاصله از دیوار یا کابینت جانبی30 سانتیمتر و از کابینت پایین 20سانتیمتر باشد.

-از میزان توانایی پیچ و رولپلاک و دیوار محل نصب پکیج برای تحمل وزن دستگاه اطمینان حاصل کنید.(حداکثر 40کیلوگرم)

پکیج ها، سیستم های تهویه مطبوع هستند که هم در فصل تابستان و هم در فصل زمستان، برای تنظیم دمای ساختمان به کار می روند. اصول کار پکیج در فصل زمستان به این صورت است که آب شوفاژ موجود در داخل مبدل حرارتی گاز، به آب گرم تبدیل می شود و سمت رادیاتور هدایت می گردد. با روشن شدن شوفاژ، هوای گرم به داخل ساختمان دمیده می شود. به محض باز شدن آب مصرفی، آب شوفاژ به مبدل حرارتی آب، جهت گرم کردن آب مصرفی هدایت می گردد و با سرد شدن آب داخل رادیاتور کولر، فن خاموش می شود.

اصول کار پکیج در فصل تابستان به این صورت است که به محض باز شدن آب مصرفی، پمپ و مشعل روشن می شود و آب شوفاژ به آب گرم تبدیل می گردد. با بستن آب مصرفی، پمپ خاموش شده و هوای سرد نیز توسط کولر تهویه مطبوع تأمین می شود.

پکیج ها معمولاً فضای کمی اشغال می کنند و نوع دیواری آن ها، بازدهی بالایی دارند. با توجه به بالا بودن راندمان این دستگاه ها که بیشتر در حدود 90 درصد می باشد، و همچنین راحتی استفاده و مستقل بودن هر واحد و پایین بودن هزینه پایین تعمیرات، این سیستم ها یکی از بهترین سیستم های تهویه در حال حاضر است.

نصب و تعمیرات پکیج

نصب و تعمیرات پکیج

در نصب و سرویس پکیج، نکات مهمی را باید مورد توجه قرار داد. نشت گاز، احتمال خطر آتش سوزی و انفجار را افزایش می دهد؛ بنابراین در هنگام سرویس پکیج باید به موارد ایمنی نصب دودکش توجه نمود.

پکیج ها به انواع مختلف پکیج زمینی، دیواری، دودکشدار و پکیج فن دار دسته بندی می شوند. استفاده از پکیج می تواند موجب صرفه جویی در مصرف انرژی شود. نصب و سرویس پکیج ها به سهولت انجام می گیرد و هزینه تعمیرات و نگهداری زیادی نیز ندارند.

برای راه اندازی و سرویس پکیج، ابتدا بهتر است پکیج، هواگیری شود. برای این کار، شیر شوفاژ باید به آرامی باز شود تا هوای اضافی داخل لوله ها خارج گردد. این کار راندمان دستگاه را افزایش می دهد. پس از راه اندازی انواع پکیج در ساختمان، ممکن است پکیج به خوبی کار نکند. در این صورت باید عیوب مربوطه توسط یک تعمیرکار ماهر شناسایی شده و سپس برای تعمیر پکیج اقدام گردد.

اگر سیستم های گرمایشی پکیج ها، گرمای مطلوب را نداشته باشند، باید یک سری موارد را کنترل نمود. وجود هوا در مدار پکیج، کم بودن ظرفیت حرارتی دستگاه نسبت به بار گرمایشی ساختمان، ضعیف بودن فنر سوپاپ، رسوب گرفتن دریچه آب، نقص در نصب لوله ها، رسوب در مبدل حرارتی و …، از مهمترین دلایل بروز این مشکل هستند. در برخی موراد ممکن است میزان آب گرم ساختمان، نوسان داشته باشد. در این صورت ممکن است فشار آب ساختمان کم و زیاد شده باشد؛ شیلنگ ها مسدود شده و یا ارتفاع شعله افزایش یافته باشد.

فشار مجاز برای یک سیستم پکیج، در محدوده 6/0 تا 2/1 بار می باشد. مادامی که پکیج سرد و خاموش باشد، بهترین زمان برای تنظیم فشار دستگاه است. برای تعمیر پکیج، بهتر است ابتدا سیستم پکیج توسط یک تعمیرکار متخصص فنی و ماهر بررسی شود. سپس دستگاه را از لحاظ برق، فشار، نحوه نصب لوله ها، تجهیزات دیجیتال، مبدل حرارتی، وجود یا عدم وجود رسوب در بخش های مختلف دستگاه، مشعل پکیج و …، به دقت کنترل شود و در صورت خرابی، نسبت به تعمیر آن اقدام گردد.

نصب و تعمیرات پکیج

پکیج ها به عنوان یکی از وسایل ضروری گرمایشی و تهویه مطبوع ددر هر ساختمان به شمار می روند. از این رو، باید توجه داشت که این وسیله چگونه کار می کند و مسائل و مشکلات مربوط به آن چه مواردی است و چگونه می توان آن را برطرف نمود.

پکیج دیواری، یکی از متداول ترین نوع سیستم های گرمایشی ساختمان ها است. راندمان پکیج، نسبت به موتورخانه مرکزی و آبگرمکن، بالاتر است؛ هزینه شارژ ماهانه و تعمیرات و نگهداری ندارد؛ دارای سنسورهای آب گرم بودهه و از این لحاظ امنیت دستگاه فرآهم می شود. پکیج دیواری، توانایی تأمین دائمی آب گرم را دارا است و بدون صدا کار می کند.

موارد مهم نصب کولرگازی

موارد مهم نصب کولرگازی

برای نصب پکیج توجه به نکاتی مانند فشار آب ساختمان، فضایی که برای نصب پکیج در نظر گرفته شده است، میزان ظرفیت حرارتی مورد نیاز واحد ساختمانی، نوع لوله کشی ساختمان، محل دود کش و …، ضروری است.

علی رغم اینکه پکیج های دیواری، بسیار پیشرفته هستند، اما در عین حال ممکن است در طول زمان، دچار مشکل شوند. زردی شعله، کم و یا زیاد بودن فشار، عدم گرمایش مناسب، تولید سر و صدا، عدم روشن شدن شعله، خرابی شیر اطمینان و رسوب گیری، از معدود مشکلاتی است که ممکن است برای سیستم پکیج رخ دهد. در این صورت ابتدا باید دستگاه را عیب یابی کرد و سپس برای تعمیر پکیج اقدام نمود.

سرویس پکیج شامل کنترل مواردی از قبیل وجود یا عدم وجود نشتی در لوله ها، رسوب در مسیر ورودی، مبدل، اتصالات، فیلتر، شیلنگ ها، شیر اطمینان، دستگاه سختی گیر و … می باشد. در صورت مشاهده هر گونه عیب در هر یک از این قسمت ها، باید پکیج، تعمیر شود. در ادامه به برخی از مهمترین عیوب یک پکیج و نحوه رفع آن ها می پردازیم.

گاهی اوقات ممکن است پکیج، صدای زیادی تولید کند. علت آن، عدم تنظیم شیر برقی گاز دستگاه، رسوب گرفتن مدار و مبدل های حرارتی، خرابی پمپ آب و یا مشکل سنسورهای حرارتی است. برای رفع این عیب، باید مبدل، هواگیری شود. مدار و مبدل حرارتی رسوب زدایی شده و یک فیلتر مناسب در مسیر برگشت آب گرمایش پکیج قرار داده شود. حتی الامکان، شیر برقی گاز دستگاه، تنظیم گردد. در صورتی که مبدل، تغییر شکل داده باشد، حتماً باید نسبت به تعویض آن اقدام نمود.

در برخی موارد زنگ زدگی و یا پوسیدگی جزئی روی لوله دود کش فلزی مشاهده می شود. علت این پدیده، عدم خروج کامل دود از دود کش است. برای رفع این عیب، لوله دودکش باید از لحاظ قطر و طول مناسب و عدم مسدود بودن مسیر عبور دود، به دقت بررسی شود.

ممکن است در هنگام استفاده از پکیج، گرمایش آب نوسان داشته باشد و یا اصلاً کار نکند. در این صورت علت مربوط به ترموستات، مسیر سیرکوله شدن آب، عملکرد پمپ، مبدل، شیر تنظیم سه طرفه و یا فلومتر باشد. برای رفع این عیب باید از فرد ماهر و متخصص برای تعمیر پکیج کمک گرفته شود.

مواردی که توضیح داده شد، تنها بخشی از عیوب یک پکیج بودند؛ اما باید دقت داشت که از در صورت مشاهده هر گونه مشکل و یا عیبی در سیستم گرمایشی، به هیچ عنوان انفرادی برای تعمیر پکیج اقدام نکنید. در غیر این صورت ممکن است باعث آسیب رساندن بیشتر به پکیج شوید. نصب، سرویس و تعمیر پکیج، را حتماً به کارشناسان متخصص نمایندگی های مجاز فروش پکیج بسپارید.

استانداردهای نصب پکیج

استانداردهای نصب پکیج

استانداردهای نصب پکیج

با یکی دیگر از مقالات پکیج در خدمت شما عزیزان هستیم. هدف از نوشتن مقاله امروز صحبت درباره استانداردهایی است که در حین نصب پکیج دیواری باید رعایت کنیم. تمام ابزارهایی که برای آسایش و رفاه زندگی انسان ها ساخته شده اند در کنار تمام ویژگی ها و مزایایی که دارند معایبی هم دارند که پکیج هم از این قاعده مستثنی نیست. احتمالا اصطلاح مر گ خاموش را شنیده اید، به مرگ در اثر گاز گرفتگی مرگ خاموش می گویند. با توجه به اینکه پکیج ها با گاز کار می کنند نصب و نگه داری پکیج کاری بسیار حساس می باشد و در صورتی که نصاب پکیج استانداردها را رعایت نکند احتمال نشت گاز و گاز گرفتگی وجود دارد. در این مقاله ما قصد داریم تا تمام استانداردهایی که در حین نصب پکیج باید رعایت شود را به شما بگوییم، با ما همراه باشید.

در نصب پکیج چه استانداردهایی را باید رعایت کنیم؟

در نصب پکیج علاوه بر اینکه شما باید از یک دستگاه پکیج استاندارد استفاده کنید، باید استانداردهایی را در محل نصب پکیج و همچنین نصب دودکش رعایت کنید.

استانداردهای نصب دودکش چه چیزهایی می باشند؟

باید از دودکشی استفاده کنید که حداقل قطر آن 15 سانتی متر باشد، البته قطر دودکش باید متناسب با حجم گاز مصرفی محاسبه شود ولی حداقل قطر آن همانطور که ذکر کردیم 15 سانتی متر می باشد.

دهانه قائم دودکش که به پکیج متصل می باشد، حداقل باید با دهانه خروجی پکیج برابر باشد.

حتما لوله رابط دودکش را در محلی که دستگاه در آن قرار دارد نصب کنید.

در نصب دودکش از اجرای پیچ و خم های زیاد و استفاده از زانویی زیاد پرهیز کنید.

همانطور که می دانید امکان نشت گاز CO از طریق درزهای دودکش های آجری وجود دارد، بنابراین اصلا از دودکش های آجری استفاده نکنید.

به منظور افزایش ایمنی در محل نصب وسایل گاز سوز از سنسورهای هشدار دهنده گاز مونواکسید کربن استفاده کنید.

دودکش قائم حتما باید از جنس ورق فولادی سیاه باشد.

استانداردهای مهم در محل نصب پکیج چه چیزهایی می باشند؟

محل نصب پکیج هم یکسری استاندارد دارد که در ادامه آنها را ذکر می کنیم.

مهم ترین استاندارد در محل نصب پکیج، حجم فضای نصب پکیج می باشد، زیرا به ازای هر یک کیلو وات توان دستگاه ما نیاز به یک متر مکعب فضا داریم. اگر بخواهیم مثالی درباره حجم فضای نصب پکیج بزنیم می توانیم بگوییم که برای یک پکیج با توان 36 کیلو وات ما به یک فضای 36 متری نیاز داریم.

همچنین محل نصب پکیج باید با فضای بیرونی که در آن هوا وجود دارد ارتباط داشته باشد تا اکسیژن در رفت و آمد باشد.

نصب وسایل گاز سوز در حمام بسیار غیراصولی و خطرناک می باشد.

راهنمای نصب، سرویس و نگهداری پکیج (شوفاژ دیواری)

راهنمای نصب، سرویس و نگهداری پکیج (شوفاژ دیواری)

راهنمای نصب، سرویس و نگهداری پکیج (شوفاژ دیواری)

مزایای پکیج دیواری

· داشتن ایمنی کامل دستگاه به صورتی طراحی گردیده که هیچ خطری را متوجه مصرف کننده آن نمی سازد.

· داشتن امنیت بالاتر بخاطر وجود سنسورهای آب گرم مصرفی و شوفاژ و سنسور دود و . . . .

· کوتاه شدن مسیر لوله های انتقال آب گرم رادیاتور و آب گرم مصرفی به محل مورد نظر و در نتیجه جلوگیری از اتلاف انرژی و زمان .

· داشتن ابعاد کوچک پکیج که تقریبا به اندازه یک دستگاه آبگرمکن دیواری معمولی می باشد.

· هر واحدهای مسکونی از دیگر واحد ها مستقل می باشد.

· هر واحد مسکونی در تامین آب گرم مصرفی و گرمایش محیط مستقل می باشد.

· نیازی به احداث موتور خانه ی مرکزی نمی باشد.

· امکان کنترل سیستم در داخل ساختمان .

· عدم هزینه شارژ ماهانه و تعمیر و نگهداری پکیج .

· نصب ، راه اندازی ، سرویس و نگهداری آسان .

· راندمان بالاتر و بهتر نسبت به موتور خانه مرکزی

· عدم اشغال فضای مفید در ساختمانها و به دنبالش داشتن فضای بیشتر در ساختمان

· تنظیم دما به میزان دلخواه

· تامین آب گرم دائم و فراوان در کمترین زمان و جلوگیری از اتلاف انرژی

· در هر زمان که شما به آب گرم نیاز داشته باشید دستگاه روشن می شود و در مواقع دیگر خاموش است.

· عملکرد مطمئن پکیج ، تامین گرمایش واحدهای مسکونی تا متراژ حداکثر 350 متر مربع به صورت کامل .

· کارکرد آرام و بدون صدا پکیج.

· راندمان حرارتی بالا همزمان با صرفه جویی در مصرف سوخت

فاکتورهای انتخاب یک پکیج دیواری مناسب

فاکتورهای انتخاب یک پکیج دیواری مناسب

فاکتورهای انتخاب یک پکیج دیواری مناسب بنا به شرایط آب و هوایی :

این اعداد به محاسبه سر انگشتی معروف می باشد و برای هر مناطق آب و هوایی ایران جداگانه می باشد که بصورت زیر آمده است.

1- معتدل و مرطوب ( شهر های شمالی )

ساختمان های دسته اول: برای هر متر مربع 80 تا 100 وات
ساختمان های دسته دوم: برای هر متر مربع 100 تا 120 وات
ساختمان های دسته سوم: برای هر متر مربع 120 تا 140 وات

2- گرم و خشک ( شهر های کوهستانی مانند مشهد، تهران )

ساختمان های دسته اول: برای هر متر مربع 100 تا 120 وات
ساختمان های دسته دوم: برای هر متر مربع 120 تا 140 وات
ساختمان های دسته سوم: برای هر متر مربع 140 تا 160 وات

3- گرم و مرطوب ( شهر های جنوبی )

ساختمان های دسته اول: برای هر متر مربع 60 تا 80 وات
ساختمان های دسته دوم: برای هر متر مربع 80 تا 100 وات
ساختمان های دسته سوم: برای هر متر مربع 100 تا 120 وات

پکیج ایده آل منزل شما

1) پکیج مناسب تا زیر بنای 240 متر مربع : میزان آبدهی یک پکیج دیواری 24 کیلو وات ( 24000 وات ) می باشد ، 7 لیتر در دقیقه آب 50 درجه سانتی گراد می باشد که برای منزل مسکونی معمولی با یک حمام و یا یک سرویس بهداشتی و آشپزخانه مناسب می باشد.

2) پکیج مناسب تا زیر بنای 280 متر مربع : میزان آبدهی یک پکیج دیواری 28 کیلووات ( 28000 وات ) می باشد ، 8 لیتر در دقیقه آب 50 درجه سانتی گراد می باشد که برای منزل مسکونی با یک حمام و یک سرویس بهداشتی و آشپزخانه مناسب است، ولی برای منزل مسکونی که دارای دو حمام و یک سرویس بهداشتی و آشپزخانه می باشد مناسب نیست .

3) پکیج مناسب تا زیر بنای 300 متر مربع : میزان آبدهی پکیج دیواری 35 کیلووات ( 35000 وت ) ، 10 لیتر در دقیقه آب 50 درجه سانتی گراد می باشد که برای واحدی که دارای 2 حمام و سرویس بهداشتی و آشپزخانه می باشد مناسب است. بنا به مطالب ذکر شده می توان پکیج مناسب تری را انتخاب کرد.

خدمات تعمیر پکیج سرویسکاران

همانطور که گفتیم نصب و نگه داری پکیج کاری بسیار حساس می باشد بنابراین در صورتی که برای پکیج شما مشکلی پیش آمد حتما از یک تعمیرکار پکیج حرفه ای استفاده کنید. مجموعه سرویسکاران با داشتن پرسنلی مجرب و حرفه ای می تواند به شما در این زمینه کمک کند.

شرکت فنی سرویسکاران در خصوص تعمیر و سرویس پکیج با کادری مجرب آماده خدمت رسانی در سراسر شهر تهران در حیطه ی نصب ، تعمیر و سرویس پکیج، اسید شویی پکیج و کلیه امور مربوط به پکیج در کلیه ی برندها با ارزان ترین قیمت و سرویس دهی در محل می باشد. و این شرکت انجام خدمات با بالاترین کیفیت و در عین حال با پایین ترین قیمت در کوتاه ترین زمان ممکن و همچنین رضایت شما مشتریان عزیز را سرلوحه کار خویش قرار داده است.

در این مقاله ما تمام تلاش خود را کردیم تا مهم ترین استانداردها در محل نصب پکیج را برای شما شرح دهیم. امیدواریم که این مقاله مورد پسند شما واقع شده باشد. از اینکه با ما همراه بودید از شما سپاسگذاریم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

مایلید به گفتگو بپیوندید؟
ما دوست داریم شما هم در این بحث شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − سه =