وبلاگ - آخرین اخبار
انواع شیرآلات آشپزخانه

انواع شیرآلات آشپزخانه و جنس آنها

شیر آلات آشپزخانه متصل به سینک

شیر آلات در طرح های متنوعی تولید می شوند. اگر یک سینک داشته باشید، تعداد حفره‌های موجود در ناحیه اتصال سینک به شیر را چک کنید. شیرآلات آشپزخانه جدید در انوع یک، دو، سه، و چهار حفره‌ای طراحی می گردد. وقتی مشغول تعویض نصب شیر آلات در تهران موجود در آشپزخانه هستید و به حفره‌های کم‌تری از آن‌چه هست نیاز دارید به دنبال شیرهایی باشید که دارای یک صفحه پوششی هستند که حفره‌های بلا استفاده در سینک آشپزخانه را می‌پوشانند. این کار در اکثر سینک‌ها جواب می‌دهد. مزایای این شیوه این است که بتوانید آشپزخانه خود را به سرعت نوسازی کنید و از سینک فعلی خود استفاده کنید بسیار مناسب می باشد. و معایب آن هم ، سینک شما انتخاب‌های شما برای شیر آب را محدود می‌کند.

شیرآلات متصل به پیشخوان

که مستقیما به پیش‌خان متصل می‌شوند نه سینک‌ها. اگر مشغول نصب یک سینک متصل‌شده در زیر پیشخوان هستید، این امکان را خواهید داشت که شیر آب را مستقیما بر روی پیش‌خان نصب کنید. وقتی مشغول نصب یک شیر آب متصل به پیشخوان هستید، به اندازه یک انگشت در پشت شیر آب جا بگذارید تا بتوانید آن ناحیه را به راحتی تمیز کنید. از مزایای این کار این است که شیرآلات آشپزخانه متصل به پیشخوان دارای جلوه‌ای زیبا و یک‌پارچه هستند که بسیار مناسب آشپزخانه‌های معاصر هستند. و از معایب هم ، این نوع شیرها فضای روی پیش‌خان را می‌گیرند. همچنین، میان این شیرآلات آشپزخانه و دیوار پشت آن‌ها آب، کثیفی، و جرم جمع می گردد.

انواع شیرآلات ساختمانی

انواع شیرآلات ساختمانی

شیر متصل به دیوار

وقتی می خواهید این شیرها را نصب کنید از تناسب و هماهنگی آن با سینک مطمئن شوید. فاصله‌ای که از آن آب به سینک می‌ریزد امکان تناسب این دو عنصر را تعیین می‌کند. این موضوع در سینک‌های دوتایی مهم‌تر و سخت‌تر می باشد از مزایای این روش ، تمیز کردن پیش‌خان راحت می باشد. و معایب این روش ، در آب‌وهوای سرد این نوع شیرها نیاز به مراقبت بیش‌تری دارند تا از یخ‌زدن آن‌ها جلوگیری شود. هم‌چنین، لوله‌کش باید مکان و جهت این نوع شیرها را به دقت تعیین کند. اگر در درون دیوار میله‌ای وجود داشته باشد باید جای شیر آب عوض شود و در جای دیگری نصب گردد.

شیر آلات تک دستگیره ای

که به طور مستقیم می‌چرخند و معمولا این امکان را فراهم می‌کنند که با بالا و پایین کردن آن‌ها جریان آب تنظیم و با حرکت به اطراف میزان سردی و گرمی آب تنظیم گردد از مزایای این روش این است که علاوه‌ برداشتن این مزیت که برای نصب آن‌ها نیاز به یک حفره در پیش‌خان دارید، این نوع شیرها بسیار مناسب زمان‌هایی هستند که فقط یک دست شما آزاد است. این نوع شیرها دارای یک طراحی قوسی شکل مدرن هستند که به راحتی قابلمه‌ها و ظرف‌های بزرگ را در سینک جای می‌دهند. و معایب آن هم ، تنظیم میزان دمای آب در این نوع شیرها نسبت به شیرهای آب دو دستگیره‌ای سخت‌تر است و دقت کم‌تری دارد.

شیر آلات دو دستگیره ای

در این نوع شیرآلات برای نصب به حداقل سه حفره نیاز می باشد. تنوع گسترده در نوع دستگیره‌ها طراحی این شیرها را متنوع‌تر و کاربردی‌تر می‌کند. از مزایای آن می توان به این اشاره کرد که هر کدام از دستگیره‌های این نوع شیرها به آب گرم و آب سرد اختصاص دارند و تنظیم دمای و جریان آب در آن‌ها راحت‌تر است. هم‌چنین، اگر یکی از دستگیره‌ها چکه کند، شما می‌توانید شیر مربوط به دستگیره ای که چکه می کند را ببندید و از دستگیره دیگر استفاده کنید. اکثر این نوع شیرهای آب این ویژگی را دارند که می‌توانید آن‌ها را به طور مستقل از لوله‌کشی تغییر دهید که این مسئله تغییر آن‌ها را راحت می‌کند. ولی معایب آن هم ، وقتی دست‌های شما پر از وسیله است تنظیم این نوع شیرها بسیار سخت می‌شود. هم‌چنین، این نوع شیرها به طور معمول به‌ عنوان شیرهایی سنتی شناخته می‌شوند و این مسئله ممکن است دست شما را در انتخاب سبک عناصر دیگر آشپزخانه ببندد. و نتوانید شیر دلخواه خود را انتخاب کنید.

شیرآلات ساختمانی

شیرآلات ساختمانی

شیر آلات بدون دستگیره

شیر آلات بدون دستگیره با یک حس‌گر فعال می‌شوند. به دستگیره کنار شیر توجه کنید که تنظیم‌ کننده دما و جریان آب می باشد. از مزایای آن می توان گفت که این نوع شیرها با یک حس‌گر کار می‌کنند که با یک تماس کوچک باز می‌شوند (برخی از آن‌ها با یک حرکت باز می‌شوند). این نوع شیرآلات آشپزخانه بسیار مناسب کودکان و افراد مبتلا به بیماری‌های مفصلی هستند. آب به طور خودکار قطع می‌شود و این امر از هدر رفتن آب جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، شما دیگر نگران سر ریز شدن آب از سینک نخواهید بود. از معایب آن هم ، در این نوع شیرها امکان تنظیم دما و جریان آب با لمس دست نیست و این کار باید با دست انجام شود و برخی از افراد این کار را سخت و دشوار می‌دانند. هم‌چنین، باتری حس‌گرهای این نوع شیرها را باید به طور متناوب عوض کرد.

جنس شیرآلات آشپزخانه

جنس آنها از کروم، نیکل، نیکل برس‌خورده، برنج جلا داده شده، برنز روغن‌مال شده، استیل‌های سفید، سیاه، و ضدزنگ برخی از سطوح و رنگ‌های شیرهای آب هستند. به یاد داشته باشید که سطوح شیرهای آب در تولیدکننده‌های مختلف یکسان نیست. اگر می‌خواهید شیر آب برای آشپزخانه خود بخرید سعی کنید سطح جای صابون مایع را با سطح شیر آب یکی بگیرید تا هماهنگی خوبی در آشپزخانه شما به وجود بیاید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

مایلید به گفتگو بپیوندید؟
ما دوست داریم شما هم در این بحث شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + پانزده =