وبلاگ - آخرین اخبار
با خط ویژه ، خط تلفن اشغال نمی شود

با خط ویژه، خط تلفن اشغال نمی شود

برخی مراکز از جمله شرکت ها، رستوران ها و فروشگاه هایی که در یک زمان امکان دارد چندین تماس تلفنی داشته باشند، برای پاسخگویی به مشتریان ناگزیر باید چند خط تلفن را به مشتریان معرفی نمایند تا در صورت اشغال بودن یک خط با خطوط دیگر تماس بگیرند. این روش دو مشکل دارد اول اینکه به خاطر سپردن چند شماره برای مشتری مشکل می باشد و مشکل دیگر اینکه نیاز به شماره گيري چندین دفعه ای براي يافتن و برقراری ارتباط با خط آزاد مي باشد که این موارد مشتری را به زحمت می اندازد و تماس گرفتن برای مشتری مشکل می باشد.

این مشکل باعث می گردد که مشتری از تماس مجدد با شرکت یا رستوران یا فروشگاه شما منصرف گردیده و با رقبای شما تماس بگیرد و باعث از دست دادن مشتری شما می شود ، برای حل این مشکل ، راهکارهایی وجود دارد که به آن می پردازیم.

سرویس روتاري چیست و چگونه کار می کند ؟

سرویسی در مخابرات براي مشتركين وجود دارد که با فعال کردن آن ، مشترك در صورتي كه چند خط تلفن در يك محل داشته باشد مي تواند يك خط را به عنوان سر شماره و خطوط ديگر را به عنوان زير گروه خط اول معرفي نمايد و بدين ترتيب از اشغال شدن خط تلفن جلوگيري کند.

روش کار و عملکرد سرویس روتاری به اين شكل است که وقتي شخص یا مشتري با شماره اي كه ما به عنوان شماره تماس شرکت یا رستوران معرفي كرده ايم تماس مي گيرد در صورتيكه خط اشغال باشد به صورت خودكار تماس به خط تلفن بعدی منتقل مي گردد و با اين شرايط مشتری نه متوجه اشغالي خط مي شود نه نياز به تماس مجدد می باشد و تماس از دست رفته ای نداریم.

سرویس روتاری تلفن خانه

سرویس روتاری تلفن خانه

روش فعال کردن خط ویژه چگونه است ؟

برای فعال کردن خط ویژه در حالتی که در یک محل سه خط داشته باشیم ، با مراجعه به امور مشترکین مخابرات محل و پر کردن فرم درخواست مربوط به روتاری می توانید این کار برای هر یک از خطوط انجام دهید. سپس خط اصلی را به عنوان خطی که زنگ خور است و خطوط دیگر را به عنوان زیر مجموعه خط اصلی معرفی کنید.

سرویس روتاری چه مزایایی دارد ؟

سرویس روتاری از چند جهت بسيار مفيد بوده ، یکی از مزایای این سرویس این است که فقط يك شماره تماس به عنوان خط ويژه به مشتريان معرفي می گردد در حالي كه چندین تماس روي اين خط می توانیم داشته باشیم. و فایده دیگر اینکه با هزينه بسيار كم و فقط با داشتن چند خط آنالوگ در يك محل و نقطه می شود از اشغال شدن خطوط جلوگيري کرد.

سرویس روتاری چه معایبی دارد و چگونه می توان آنها را رفع کرد ؟

به طور معمول بر روي خطوط آنالوگ شهري فقط يك تماس مي توانیم داشته باشیم و در عمل خط ويژه تنها قابليتي كه براي ما فراهم ميكند انتقال تماس خط مشغول به خط ديگر مي باشد. حالا اگر ما به ١٠ تماس ورودي در لحظه نياز داشته باشيم و تعدادي خط هم براي تماس خروجي نياز داشته باشيم حالا براي رفع مشكل اشغالي بايد بالغ بر ٢٠ خط خريداري كنيم و درگير فيش هاي متعدد و پيگيري هاي متعدد شويم. در اين حالت و شرايط استفاده از خط e1 كه قابليت برقراري ٣٠ تماس همزمان را دارند راهكاري منطقي تر و مناسبی می باشد.

مورد دیگر که پیش می آید، اين هست كه روتاري تنها اشغالي خطوط شهري را براي ما مرتفع ميكند. براي روشن تر شدن موضوع فرض كنيد كه سه خط ورودي داريم و با روتاري سه نفر از مشتريان با ما تماس گرفته اند ولي ما يك يا دو نفر براي پاسخگويي داريم. طبيعتا يك يا دو تماس را از دست مي دهيم يا بايد گوشي را برداريم و کاربر را منتظر بزاریم تا گفتگوی فعلی به پایان برسد. در صورتیکه بخواهیم این مشکل را مرتفع نماییم باید از راهکار مرکز تماس استفاده کنیم تا اشغال شدن داخلی ها نیز با این راهکار مدیریت شده و تماس مشتری ها را از دست نداده و پاسخگو باشیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

مایلید به گفتگو بپیوندید؟
ما دوست داریم شما هم در این بحث شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 10 =