وبلاگ - آخرین اخبار
چگونه روشویی را تمیز کنیم ؟

چگونه روشویی را تمیز کنیم؟

انجام نظافت روشویی و سرویس بهداشتی برای حفظ بهداشت و ظاهر زیبا سرویس نیاز است ، و برای شستشوی هر قسمت روشهایی مختلفی وجود دارد. همیشه نیاز نیست با تعداد زیادی از مواد شوینده روشویی و سرویس بهداشتی را تمیز کنیم و به سادگی می توانیم این کار را انجام دهیم. نظافت روشویی معمولا آسان‌ترین بخش شستشوی سرویس بهداشتی می باشد. برای تمیزی و براق کردن روشویی به ترتیب زیر عمل می کنیم.

ابتدا و قبل از انجام هر کاری باید همه وسایل را از اطراف روشویی بردارید. این وسایل شامل ظرف مایع دستشویی، قالب صابون، اسپری خوشبوکننده هوا و یا تزییناتی که روی روشویی قرار داده می شود ، می باشد ، تا موقع تمیز کردن به راحتی بتوانیم کار را انجام بدهیم.

در مرحله بعدی مقداری آب داغ را روی روشویی بریزید. این حرارت باعث ازبین رفتن و پاک شدن آسان تر روشویی از میکروب‌ها و جرم‌ها می گردد.

سپس مقدار کمی سفید کننده یا در صورت تمایل نداشتن مواد تمیز کننده طبیعی را روی روشویی بریزید. روی شیر روشویی هم از موادی استفاده گردد تا باعث فرسایش و کدر شدن شیر نگردد.

برای تمیز کردن شیر آلات و موارد فلزی در سرویس های بهداشتی و برق انداختنشان کار سختی پیش رو نخواهید داشت. برای این کار به لیمو و نمک احتیاج دارید. یک لیمو ترش را نصف کنید و در مقداری نمک بزنید و سپس این لیموی آغشته به نمک را بر روی شیر آلات و موارد مشابه چندین بار بکشید. اسید موجود در لیمو به کمک نمک به خوبی تمامی جرم ها و آلودگی های سطح فلزات را از بین برده و آن ها برق می اندازد. از تمیز شدن و براقی این قطعات متعجب خواهید شد.

تمیز کردن روشویی

تمیز کردن روشویی

بعد از ریختن سفید کننده در روشویی بهتر است برای 15 دقیقه سرویس بهداشتی را ترک کنید و اجازه دهید سفید کننده روی سطوح بماند و کار نظافت را انجام دهد و لکه ها را از بین ببرد.

بعد از گذشت زمان مناسب به کمک یک اسفنج همه جای روشویی را به دقت تمیز کنید و سپس به خوبی آب بکشید. بهتر است روشویی را بعد از آبکشی با دستمال خشک یا دستمال کاغذی تمیز و خشک کنید. مزیت دستمال کاغذی این است که می‌توانید آن را دور بیندازید. اما اگر از دستمال‌های پارچه‌ای و اسفنج استفاده می‌کنید، بهتر است آن‌ها را به خوبی تمیز و ضدعفونی کنید تا بتوانید اگر خواستید برای دفعه بعدی استفاده کنید.

برای ضد عفونی کردن شیر آلات می‌توانید از اسپری های تمیز کننده مخصوص این کار یا مواد طبیعی دیگر استفاده کنید.

برای انجام تمیز کاری و موقع استفاده از مواد شوینده حتما از دستکش استفاده گردد.

بعد از انجام مراحل بالا روشویی تمیز و براق می گردد و در آخر باید اضافه کنیم که توصیه‌های ایمنی روی محصولات را جدی بگیرید. اگر توصیه شده است که از ماسک استفاده کنید و درها را باز بگذارید تا هوا وارد و خارج شود، حتما این کار را انجام دهید و مواد شوینده را به هیچ وجه با هم ترکیب نکنید که با اصطلاح باعث نظافت روشویی بیشتر و سرعت کار شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

مایلید به گفتگو بپیوندید؟
ما دوست داریم شما هم در این بحث شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 1 =