وبلاگ - آخرین اخبار
نکات نصب روشویی و شیرآلات برای داشتن فضای بیشتر در حمام

نکات نصب روشویی و شیرآلات برای داشتن فضای بیشتر در حمام

امروزه به دلیل کوچک تر شدن منازل به تناسب حمام ها هم کوچک تر شده اند برای داشتن امکانات کافی در حمام نیاز به نصب تجهیزاتی مثل نصب شیرآلات ، نصب روشویی ، نصب کابینت روشویی و … می باشد که در صورت داشتن اطلاعات کافی می توانید علاوه بر نصب آسان این تجهیزات ، فضای حمام هم به بهترین حالت ممکن قابل استفاده باشد.

  • اگر برای شما امکان پذیر باشد ، کابینت زیر سینک روشویی را بدون پایه انتخاب کنید. غیر از جلوه‌ی ظاهری آن به بزرگ‌تر به نظر رسیدن حمام نیز کمک می‌کند و یک فضای کوچک بالاتر از کف برای قرار دادن وسایل کوچک ایجاد می‌کند و زیبا تر به نظر می رسد.
  • برای بزرگتر به نظر رسیدن حمام از طرح‌ها و الگوهای بزرگ استفاده کنید. الگوهای بزرگ مانند کاغذدیواری‌های راه‌راه حمام را بزرگ‌تر جلوه می‌دهد و باعث زیبا تر شدن حمام هم می شود.
  • تا حد امکان سینک روشویی را در گوشه‌ها نصب کنید. امکان دارد نصب سینک روشویی پایه‌دار رفت ‌و آمد را در حمام دچاره مشکل کند. نصب یک سینک روشویی در گوشه‌ی حمام بسیار بهتر از نصب آن در رو به روی دوش می باشد. باز و بسته کردن درب دوش معمولاً جلوی دست ‌و پا را گرفته و مزاحمت ایجاد می‌کند به همین منظور از قرار دادن سینک روشویی در جلوی درب دوش حمام خودداری کنید و تا جایی که می توانید در گوشه ها نصب کنید.
  • اگر طبق سلیقه شما باشد ، سینک و کابینت زیر روشویی را گرد انتخاب کنید. مکان‌های تنگ باعث به وجود آمدن گوشه‌های تیز می‌شوند. اگر گوشه‌ی کمد روشویی در مسیر رفت‌وآمد قرار گیرد بهتر است گرد باشد. یک کمد گرد به بهتر شدن فضا کمک خواهد کرد و علاوه بر فضای بیشتر باعث می شود لبه تیز روشویی ایجاد دردسر یا آسیب به شما نکند.
نصب روشویی در حمام

نصب روشویی در حمام

  • در برخی موارد هم قرار دادن پرده برای دوش که به دو طرف باز و بسته می‌شود می‌تواند فضایی که برای باز و بسته شدن درب آن احتیاج است را حذف کند. وان های حمام می‌توانند در فضاهای کوچک جا شوند. برخی فقط ۱۵۰ سانتیمتر طول دارند پس اگر حمام کوچکتر باشد و قصد نصب وان داشته باشیم بهتر است از پرده استفاده شود تا درب ، که باعث می شود برای نصب سایر تجهیزات فضای بیشتری داشته باشیم.
  • در نصب روشویی در فضای حمام و سرویس بهداشتی ، پیشخوان بالای توالت می‌تواند هم از جنس چوب باشد هم از جنس سنگ. یک پیشخوان اضافی ، فضای کافی را برای قرار دادن وسایل مورد نیاز شما را می تواند تامین کند.
  • در حمام های کوچکتر و در فضاهای تنگ یک آینه‌ی بزرگ‌تر در امتداد دیوار می‌تواند فضای موجود را بزرگ‌تر جلوه دهد.
  • در جایی که فضا کم باشد نصب و قرار دادن یک جا حوله‌ای نواری روی درب حمام می‌تواند بسیار کارآمد باشد. حوله باید درجایی نزدیک به درب حمام باشد و چه جایی بهتر از خود درب حمام ، پس محل آویز حوله را روی درب قرار دهید..
  • در صورت تمایل می توانید کمدی با یک قفسه انتخاب کنید. حتی با یک قفسه هم می‌توانید حوله و دستمال‌های خود را نگه‌دارید و همچنین حمام زیباتری داشته باشید.
  • استفاده از شیر آب دیواری باعث می گردد تا روشویی باریک‌تری داشته باشید که به بزرگ‌تر شدن فضا خیلی کمک می کند. با وجود قدیمی بودن این نوع شیرها برای استفاده از این نوع شیرها هیچ اشکالی در استفاده از آن وجود ندارد.
  • در صورتی که حمام شما کمتر از ۲ متر طول دارد و فضای کافی را برای قرار دادن درب دوش در اختیار شما نمی‌گذارد بهتر است به‌ جای درب از یک پانل شیشه‌ای استفاده کنید. این کار مانع از پاشیده شدن آب در اطراف دوش می گردد و به تمیزی حمام هم کمک می کند.
نصب دوش حمام

نصب دوش حمام

نصب شیر روشویی

شیرهای روشویی دو مدل دارند.

مدل قدیمی هستند(شیرهای روشویی همانند شیرهای سینک هستند. تفاوتش در این است که به جای نصب شیر به سینک، آنرا روی سنگ روشویی نصب می کنند).

یا بصورت مدل های جدید که بر روی سینک نصب می شوند.

برای نصب شیر روشویی ابتدا باید یک پیچ تمام رو پیچ را از سمت صاف در کف شیر نصب کنید که دو شیلنگ مخصوص دارند که به این شیلنگ ها “دو یک سر مهره” می گویند. آنها در یک طرف پیچ و از طرف دیگر مهره دارند بنابراین باید از سمت پیچ دار این شیلنگ ها در کف شیر بسته شوند.

اگر سوراخ سینک کوچک است ابتدا یکی از این شیلنگ ها را نصب کنید و پس از اتمام نصب شیر دومی را از زیر کار ببندید.

در هر صورت پس از نصب این شیلنگ ها ، آنها را از سوراخ سینک عبور می دهید. مهره مخصوص و واشر مخصوص شیر را بر داشته و ابتدا مهره را در زیر شیر و سپس مهره را روی آن گذاشته و با آچار مخصوص مهره را سفت می کنید.

پیچ و واشر نگه دارنده شیر روشویی

در نظر داشته باشید که بر روی سینک و دور شیر سینک هم یک واشر تعبیه می شود.یک واشر هم که پهن تر است در زیر قرار می گیرد. حالا باید سر شیلنگ ها را به شیر های پیسواری که قبلا در زیر سینگ کار شده نصب کنید . تا شیر فرآیند نصبش تمام شود.

نصب شیر های سینک متحرک

این نوع شیر ها از نوع شیلنگ دار هستند که می توانید شیر را از جای خود در بیاورید و تا محدوده ای حدود 50 تا 100 سانتی متر جا به جا کنید. این شیر ها به جای دو شیلنگ سه شیلنگ در زیر خودشان دارند و بواسطه یک ترمینال و یا چند راهی که به آب متصل می شود به شیر وصل می شوند .

شیرآلات حمام

شیرآلات حمام

شما باید ابتدا شیلنگ ها را به ترمینال یا چند راهه و بعدا از چند راهه به شیر وصل کنید.

شیرهای متحرک سه شیلنگ دارند

البته این نوع شیرها تنوع زیادی دارند و بهتر است دستورالعمل سازنده را ببینید.

شیر حمام

برای بستن شیر حمام مطابق با سایر شیرها عمل می شود با این تفاوت که شیر حمام از نوع خروجی آب در بالا هستند. یعنی الک روی آنها نصب می شود و توسط یک تا دو بست به دیوار نگه داشته می شود.

اما مدل های کلاسیک دقیقا حالت شیلنگ خور توالت را دارند. آنهاه یک المک جداگانه دارند که به دیوار با نصب سری دوش و در ارتفاع 180 تا 190 نصب می شوند. سپس در زیر این المک یک سه راهی تعبیه می شود که یک دسته فرمان دارد.

سه راهی شیر حمام

شیلنگ زیر شیر را که یک شیلنگ دو سر است باید یک سر به زیر سه راهی و یک سر به زیر شیر نصب کنید. راه سوم این سه راهه معمولا مخصوص دوش بچه یا سری دوش کوچک است که با شیلنگ کار می کند و متحرک است.

برای نصب سه راهی در نظر داشته باشید که اگر این سه راهی بر عکس نصب شود آب یا از سری دوش نمی آید و یا با فشار بسیار کم می آید و این یکی از دلایل کم بودن فشار آب دوش برخی از خانه ها است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

مایلید به گفتگو بپیوندید؟
ما دوست داریم شما هم در این بحث شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + پانزده =