وبلاگ - آخرین اخبار
طریقه کار کرد پکیج دیواری

طریقه کار کرد پکیج دیواری

همانطور که می دونید در زمان قبل برای گرمایش منازل خودتون و تهیه ی آب گرم بیشتر ما از شوفاژ خانه مرکزی استفاده می کردیم اما با یکسری مشکلاتی که در ساختمان ها با داشتن شوفاژخانه به وجود اومد برای حل آن تصمیم به تولید یک وسیله گرمایشی جدید گرفتن. با اومدن پکیج های دیواری خیلی از مشکلاتی که شوفاژ خانه های مرکزی ایجاد کرده بودند از بین رفت . این مشکلات از قبیل هزینه های زیادی که برای تعمیر قطعات میشد و احتیاج به یک فضای بزرگ برای برپا کردن اون و خیلی چیزهای دیگر. امروزه پر کاربرد ترین و پر استفاده ترین از دسته آب گرم کن های گازی پکیج ها می باشند. ما یک سوال از شما داریم، به نظرتون چرا اینقدر استفاده از پکیج زیاد و رایج شده؟ خوب جواب این سوال رو میدم بتون. جوابش این هست اول به دلیل اینکه در هیچ زمانی آب گرم آن تموم نمی شه. و دوم اینکه از نظر استفاده از انرژی بسیار بهینه هستند. و این را هم باید بدونید که هر وسیله بعد از مدت ها کار کردن احتیاج به یکسری تعمیرات دارد که ممکن خود شما هم با مطالعه یکسری از مقالات مربوط مشکل پیج خود را برطرف کنید. و در صورت برطرف نشدن این مشکلات حتما برای رفع مشکلات پکیج در تهران خود کلیک کنید.

طریقه کار کردن پکیج دیواری

یک سنسوری در پکیج قرار دارد که وقتی شیر آب گرم را باز می کنید متوجه می شود و عمل جرقه زدن صورت می گیرد و مشعل رو روشن می کنه و یکی از قطعات مهم دیگری که در پکیج وجود دارد مبدل حرارتی هست که پس از روشن شدن مشعل تمامی آب جاری رو گرم می کنه. آبگرم کن های بدون مخزن یا همان پکیج ها یک سیستم مهم کنترلی دارند که در قلب پکیج هست.

طریقه کار کردن پکیج دیواری

طریقه کار کردن پکیج دیواری

یک واحد الکترونیکی به نام ECU در همان نقطه قرار دارد که بیشتر کارکرد های آب گرم کن از جمله کنترل درجه حرارت، جریان گاز و زمان جرقه و چند تا عملکرد دیگری را مورد کنترل قرار می دهد. و جالب هست که علاوه بر کارهای کنترلی در پکیج مسئول قستی از ایمنی هم هست. این سیستم ایمنی اینجور عمل میکنه که در زمانی که مشکلی وجوداشته باشه به صورت خودکار سنسور آتش و قطع کن خودکار گاز عمل می کند. قبل از اینکه سنسورهای جدیدی روی کار بیان زمانی که شما در هر نقطه ای از خانه شیر آب گرم را باز می کردید مراحل گرم شدن آب شروع می شد. با روی کار اومدن سنسورهای جدید حاقل جریان هم تشخیص داده میشه.

کنترل درجه حرارت

زمانی که پکیج ها در کارخانه ها تولید میشن در همان کارخانه یک دمای حداکثری از پیش روی پکیج ها تنظیم می کنند.این کار رو برای ایجاد قسمتی از ایمنی انجام می دهند و برای جلوگیری از حوادث. اکثرا 50 درجه سانتی گراد رو برای مصرف خانگی مناسب و معمول می دانند. و بعضی از کارخانه ها این آپشن را به مشتریان خود می دهند که این دمای از پیش تعیین شده را به نظر و احتاج خود به صورت دستی تغییر بدهند.

خلاصه متن

در نهایت روند کار کرد پکیج رو به شما عزیزان توضیح می دهیم. در ابتدا از هر نقطه ای که شیر آب گرم باز میشه یک سنسوری که در پکیج وجود داره حساس میشه و در حالی که آب سرد وارد آب گرم کن می شه و پس از تشخیص سنسور باعث روشن شدن مشعل می شه تا زمانی که آب به مبدل حرارتی برسه تا آب گرم بشه و بعد ار اون آب وارد یک مسر پیچی شده تا از مبدل حرارتی عبور کنه برای اینکه بیش ترین حد گرما رو بگیره و یک قطعه کنترل الکترونیکی وجود داره که برای ثابت ماندن دمای آب هست.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

مایلید به گفتگو بپیوندید؟
ما دوست داریم شما هم در این بحث شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 19 =