تعمیر کولر آبی✔سرویس کولر آبی در تهران

تعمیر کولر آبی✔سرویس کولر آبی در تهران
خدمات درسراسر تهران ثبت سفارش تلفنی و آنلاین
سفارش خود را آنلاین ثبت کنید
تعمیر و سرویس کولر آبی در تهران

با وارد شدن به فصل بهار و تابستان، کم‌کم هوا رو به گرما می‌رود. اینجاست که شما به فکر سرویس کولر آبی خود می‌افتید و یا به تعمیر کولر آبی خود می‌پردازید.

خوب دو راه وجود دارد، یا خود شما سرویس و تعمیر کولر آبی خود را انجام دهید و یا اینکه سرویس و تعمیر کولر آبی خود را به سرویس‌کاران و نیروهای متخصص شرکت سرویس‌کاران بسپارید.

اگر می‌خواهید خودتان کولر خود را سرویس و یا تعمیر کنید، حتماً مقاله زیر را مطالعه بفرمایید که تمامی راهنمایی‌ها در آن آمده است.

در صورتی که قصد دارید در سریع‌ترین زمان، نیروی متخصص به محل شما اعزام شود و کولر آبی شما را سرویس و تعمیر کند، با شماره تماس‌های ما تماس بگیرید، یا به صورت آنلاین، سرویس کولر آبی و تعمیر کولر آبی خود را در سایت سرویس‌کاران ثبت کنید.

شماره تماس‌های شرکت سرویس‌کاران:

02188665052

02122922991

02166513915

فایل صوتی زیر کلیه توضیحات در مورد سرویس کولر آبی و تعمیر کولر آبی را ارائه می‌دهد، در صورتی که تمایل به مطالعه ندارید، می‌توانید از فایل صوتی زیر استفاده نمایید.

در آخر این مطلب، ویدیویی تهیه شده که سوالات پر تکرار را پاسخ می‌دهد. می‌توانید با تماشای آن ویدیو به اکثر سوالات خود به جواب برسید

 

هزینه سرویس و تعمیر کولر آبی

هزینه سرویس کولر آبی که شامل سرویس کامل و رفع ایرادات کامل و تعویض پوشال کولر آبی است در زیر آمده است اما برای اعلام هزینه تعمیرات کولر آبی باید حتما کولر شما بازدید و عیب یابی شود و به شما هزینه آن اعلام گردد.

هزینه سرویس کولر آبی در سال 1401

سرویس کامل کولر آبی 160 هزار تومان می باشد.

 

در این بخش می خوانید:

خدمات سرویسکاران در زمینه خدمات تعمیر کولر آبی و سرویس کولر آبی در تهران:

-تعمیر کولر آبی

-سرویس کولر آبی

-تعویض پوشال کولر آبی

-نصب کولر آبی

-تعویض پمپ کولر آبی

-تعویض تسمه کولر آبی

-تعویض و تعمیر موتور کولر آبی

در منازل و اداراتی که از کولر آبی استفاده میکنند، با شروع فصل گرما اولین قدم سرویس کولر آبی و تعمیر کولر آبی میباشد. بعضی از افراد ترجیح میدهند سرویس کولر آبی را خودشان انجام دهند. ما توصیه میکنیم برای جلوگیری از خطرات وارده به خود و کولرآبی ، این خدمات را به سرویسکاران بسپارید.

خب بریم سراغ آموزش سرویس و تعمیر کولر آبی

در ابتدا باید با قطعات کولر آبی به صورت مختصر آشنا شوید که در زیر آمده است:

  • دینام کولر آبی

خب خیلی از شما دینام و کارایی آن را کامل می‌شناسید، اما ما باز یادآوری می‌کنیم که موتور اصلی کولر محسوب می‌شود و وظیفه چرخاندن بلور فن را دارد که توسط تسمه کولر آبی نیرو خود را به بلور انتقال می‌دهد تا تولید باد کند و از داخل اتاقک کولر باد را مکش کند و به خانه انتقال دهد.

دینام کولر دارای روتور- بلبرینگ و سیم پیچ و خازن است که احتمال خرابی این قطعات وجود  دارد که در صورت کار نکردن دینام باید بررسی شوند.

  • پمپ آب کولر آبی

از اشیایی که از اسم آن مشخص است، وظیفه آن پمپ کردن آب کولر آبی بر روی پوشال‌ها است که هم دمای آب را پایین بیاورد و هم با گردش هوا به روی پوشال‌های خیس، باد وارده به ………………. شما خنک باشد- پمپ آب هم مانند دینام دارای سیم‌ پیچ و قطعات است که در صورت کار نکردن و چک کردن برق ورودی باید تعمیر و یا تعویض شود که اکثر مواقع به دلیل به صرفه نبودن، تعویض خواهد شد.

  • بلور کولر آبی و یاطاقان

بلور همان پروانه گرد و مخروطی است که در وسط کولر قرار دارد و توسط یک میله در وسط چرخانده می‌شود که بین میله و بدنه کولر، یاتاقان وجود دارد که توسط چرخش روغن باعث روان چرخیدن بلور می‌شود. توجه داشته باشید که خرابی بلوور و یاتاقان باعث لرزش و صدا در کولر می‌شود.

 

  • شناور

قطعه شناور برای میزان کردن آب تشت کولر استفاده می‌شود که وظیفه مهمی در کاهش مصرف آب و کمک به پر بودن همیشگی تشت آب می‌کند. اگر شناور کولر خراب و یا تنظیم نباشد یا تشت خالی از آب می‌شود و یا آب هدر می‌رود.

خوب دیگه کم کم بریم سراغ آموزش سرویس کولر آبی. قطعات بالا را اکثر شما می‌شناختین و یا حداقل یک بار اسم آن‌ها را شنیده‌اید که برای سرویس کولر آبی و یا تعمیر کولر آبی به دانستن کارایی آن‌ها احتیاج دارید.

تعمیر کولرآبی

 

باید از کجا شروع کنید؟

  • ابتدا دریچه‌های کولر آبی که دارای 3 دریچه است را بردارید، که دو دستگیره در پایین دریچه‌ها است. که اگر آن را به بالا فشار دهید و سپس به بیرون بکشید دریچه باز خواهد شد (اگر دریچه یک مقدار سفت بود، نگران نباشید به خاطر وجود رسوبات در کولر آبی این مشکل به وجود می‌آید. با ضربه و فشار درب کولر را باز کنید.
  • بعد اینکه 3 دریچه کولر آبی را باز کردید، تشت کولر آبی خود را کامل با یک فرچه و شامپو بشویید و راه آب کف تشت کولر آبی را باز کنید تا آب کامل خالی شود.
  • بعد از اینکه کامل داخل تشت کولر آبی را شستید به سراغ دریچه‌های کولر آبی بروید که بر روی آن‌ها پوشال کولر آبی نصب شده است. اگر پوشالها سالم بودند، آن‌ها را کامل بشویید که هم خیس شوند و هم گرد و خاک از آن‌ها خارج شود.
  • البته بهتر است که پوشال‌ها تعویض شوند. چون در گرمای شدید راندمان کولر آبی بالا می‌برد و مصرف آب را کاهش می‌دهد.
  • خوب بعد از شستن پوشال و یا تعویض آن به سراغ روغن‌کاری کولر آبی می‌رویم که یکی از مهم‌ترین مراحل سرویس کولر آبی هست.

یاتاقان را که در بال معرفی کردیم.

یاتاقان‌ها یک شکل حلزونی دارند که بالای آن‌ها درپوشی فنری دارد. درپوش‌های فنری را بردارید و داخل آن را پر از روغن کنید.

وقتی روغن‌کاری را درست انجام دادید باید تسمه کولر چک شود. اگر تسمه پوسیده شده، حتماً آن را تعویض کنید. تعویض تسمه خیلی ساده است. همه ما حتماً یک روز زنجیر دوچرخه خود را جا زدیم. می‌تونید تسمه قدیمی را دربیاورید و تسمه جدید را مثل زنجیر دوچرخه جا بزنید.

تنظیم سفتی و شلی تسمه کولر آبی هم مهم است. زیرا اگر خیلی سفت باشد، کولر صدا می‌دهد و به دینام و یا یاتاقان‌ها فشار می‌آید. اگر خیلی شل باشد، تسمه به اصطلاح تیک‌اف می‌اندازد.

سفتی تسمه باید به صورتی باشد که دو طرف تسمه را وقتی فشار می‌دهید، در حد 3 سانتی‌متر بازی ‌کند.

خوب سرویس کولر آبی به پایان رسید. حالا فقط باید آب تشت را پر کنید و توسط شناور آن را تنظیم کنید تا آب نیم سانت پایین‌تر از سرریز قرار بگیرد و سپس دریچه‌های کولر را جا بزنید.

دو دریچه را جا بزنید و یکی را باز بذارید. از کولر فاصله بگیرید و پمپ آب کولر را روشن کنید. دقت کنید که نازل‌های پخش آب، گیر نباشند و آب کامل توسط پمپ کولر آبی بر روی پوشال پخش شود.

بعد از مطمئن شدن از آن، به دلیل اینکه در کانال گرد و خاک وجود دارد، کلیه دریچه‌های داخل خانه را ببندید و یکی یکی باز کنید. کولر را در حالت تند روشن کنید و چند دقیقه جلوی آن‌ها دستمال خیس نگهدارید تا گرد و خاک داخل کانال را بگیرد.

خوب آموزش سرویس کولر آبی به اتمام رسید. به جرأت می‌تونیم بگیم که این آموزش کامل‌ترین آموزش رایگانی است که سرویس‌کاران ارائه داده. امیدوارم که از این آموزش استفاده کنید و لذت ببرید. یادتون نره حتماً برای ما نظر خودتون رو ثبت کنید.

دیگه وقتشه بریم سراغ تعمیر کولر آبی و مشکلاتی که برای کولر آبی امکان داره اتفاق بیوفته.

 

از کولر آبی دود می‌آید مشکل چیست؟

فوراً کولر خود را خاموش کنید. دلایل این مشکل سوختگی سیم‌پیچ دینام و یا پمپ و یا اتصالی در کولر آبی است که پس از بررسی باید به تعویض آن‌ها و یا تعمیر آن‌ها بپردازیم.

کولر آبی باد گرم می‌زند دلیلش چیست؟

باد گرم کولر آبی تنها دلیلی که دارد، عدم گردش درست آب بر روی پوشال است. که یا پمپ ایراد دارد- یا لوله‌های آب و نازل‌ها گرفتگی دارد- و یا تشت پر از آب نیست.

کولر آبی صدا می‌دهد. دلیل آن چیست؟

صدای کولر ابی وقتی ایجاد می‌شود که کولر تراز نباشد و یا لرزش داشته باشد.

لرزش داشتن کولر آبی چند دلیل دارد:

  • خرابی یاتاقان‌ها
  • خرابی و تاب داشتن بلبور
  • تراز نبودن کولر آبی که باید به تعویض قطعات بپردازیم

کف کولر آبی و یا تشت کولر آبی سوراخ شده است. چه کار باید انجام دهیم؟

اصولی‌ترین کار، تعویض کف کولر آبی می‌باشد. اما مواد عایق در ابزار سرمایشی‌ها وجود دارد که می‌توان آن را بر طرف کند که در این صورت باید آب داخل آن را کامل خالی کنید و خشک کنید و سپس از آن مواد برای برطرف کردن نشتی آب استفاده کنید.

 

سوختن موتور و یا دینام کولر

اگر کولر خود را روشن می‌کنید و باد نمی‌دهد، احتمال آن وجود دارد که سیم‌پیچ دینام کولر آبی شما سوخته باشد. بعد از بررسی برق ورودی و خازن دینام کولر آبی، باید به تعمیر و تعویض آن بپردازید.

سوختن پمپ آب کولر آبی

اگر کولر شما باد گرم می‌زند و پس از چک کردن متوجه آن شدید که آب در کولر جریان ندارد، پس از بررسی برق ورودی باید به تعویض پمپ آب کولر آبی بپردازید.

پاره شدن برزنت کولر آبی

اگر احساس می‌کنید که باددهی کولر شما کم شده است، حتماً برزنت کولر آبی خود را بررسی کنید. امکان دارد پوسیده و یا پاره شده باشد که باید تعویض شود.

یک سوال خیلی پر تکرار است که کولر آبی بهتر است یا کولر گازی؟

در جواب باید بگیم که تفاوت‌های زیادی دارند. در بعضی شرایط و بعضی شهرها، کولر آبی خیلی بهتر از کولر گازی است. اما در بعضی شرایط کولر گازی خیلی بهتر است.

در مناطق مرطوب کولر آبی هیچ کارایی ندارد و کولر گازی فقط می‌تواند در آنجا کارساز باشد.

اما در مناطقی مثل تهران، کولر آبی اگر مناسب انتخاب شود و سرویس به موقع انجام شود، می‌تواند از کولر گازی بهتر باشد.

اما در بعضی مکان‌ها امکان درست اجرا کردن کولر آبی نمی‌باشد که از کولر گازی استفاده می‌شود.

در کل کولر گازی خنکای بیشتری دارد. اما مصرف برقی خیلی زیادتر از کولر آبی دارد که مسأله مهمی است.

در نتیجه شما با توجه به شرایط خود باید تصمیم بگیرید که از کولر آبی و یا کولر گازی استفاده کنید.

می‎‌توانید در این زمینه از کارشناسان  سرویس‌کاران هم استفاده کنید با ما در تماس باشید.

این هم از چند سوال مهم در تعمیر کولر آبی. امیدوارم که مشکل شما را برطرف کرده باشد.

نظر شما برای ما سازنده است.

پیشنهاد می‌کنم حتماً سرویس و تعمیر کولر آبی خود را به افراد متخصص بسپارید.

می‌توانید در سرویس‌کاران به صورت آنلاین ثبت سفارش کنید و یا در ساعات اداری با شماره‌ تماس‌های ما تماس بگیرید. سرویس‌کاران در خدمت شماست.

بریم سراغ چند نکته مهم

چند نکته مهم در مورد بیشتر خنک کردن کولر آبی:

  • بهتر است پوشال‌های کولر آبی هر سال تعویض شود و تأثیر بسیاری در بازدهی دارد.
  • گردش آب باید به صورت یکنواخت بر روی پوشال‌ها پخش شود و 3 دریچه پوشال کامل خیس باشند.
  • چهار طرف کولر آبی باید کامل باز باشد.
  • استفاده از سایه‌بان خیلی زیاد به خنک کردن کولر کمک می‌کند.

در پایین خدماتی که ما در سرویس کولر آبی و تعمیر کولر آبی انجام  می‌دهیم، آمده است. و به تاریخچه کولر آبی و استفاده آن در ایران اشاره شده است. در صورت تمایل آن را مطالعه کنید و نظر خود را به ما اعلام کنید.

تعمیر و سرویس کولر آبی

  • سرویس کولر آبی ارج
  • تعمیر کولرآبی ارج
  • سرویس کولر آبی آبسال
  • تعمیر کولر آبی آبسال
  • سرویس کولر آبی سپهر الکتریک
  • تعمیر کولر آبی سپهر الکتریک
  • سرویس کولر آبی خزر
  • تعمیر کولر آبی خزر
  • سرویس کولر آبی انرژی
  • تعمیر کولر آبی انرژی
  • و سرویس و تعمیر تمامی برندهای کولر آبی…..

برای مناطقی با اب و هوای گرم و خشک استفاده از کولر ابی توصیه میگردد زیرا کولر ابی با ایجاد رطوبت مانع از خشک شدن هوا و ترک خوردن وسایل چوبی و ایجاد الکتریسته ساکن در این مناطق میگردد و همچنین به لطافت هوا نیز کمک میکند.

انواع کولر آبی:

کولر آبی متحرک قابلیت جابه جایی و پرتابل بودن را دارد. این نوع کولرهای ابی مخزنشان یا به صورت دستی پر می شود و یا قابلیت اتصال مستقیم به شیلنگ و شیر آب را دارد.

کولر آبی ثابت دارای ابعاد بزرگی میباشد به همین دلیل بر روی پشت بام یا تراس یا در حیاط نصب میگردد و میتوان با کانال کشی از هوای خنک ان بهره مند شد.

بنابراین بطورکلی می توان گفت از کولرهای گازی برای مناطق گرم و مرطوب و از کولرهای آبی برای مناطق خشک و معتدل استفاده می شود.

علاوه بر اینکه با شروع فصل زمستان باید سرویس کولرآبی و تعمیر کولر آبی را امری مهم و جدی دانست ، در اتمام فصل گرما نیز خدمات کولر آبی را برای نگه داری و سالم ماندن کولر آبی نباید فراموش کرد.

نحوه محاسبه و انتخاب کولرابی براساس تفاوت در متراژ بنا و همچنین قرار گرفتن ان واحد در زیر بام ساختمان و یا قرار گرفتن در طبقات وسط، نحوه محاسبه و انتخاب کولرابی متفاوت است.

با اتمام فصل گرما ضروری ست که سرویس کولر آبی پایان فصل را انجام دهیم.

سرویس پایان فصل کولر آبی امری آسان است که با خواندن مطلب زیر در خصوص تعمیر کولر آبی و سرویس کولر آبی، میتوانید به راحتی کولر خود را سرویس کنید:

در ابتدا باید توجه داشته باشیم که برق دستگاه قطع میباشد. سپس مخزن آب کولر آبی را تخلیه کرده و قسمت هایی که به روغن کاری احتیاج دارد را به صورت کامل روغن کاری کنیم.

در هنگام سرویس کولر آبی پایان فصل باید توجه داشت که در کف کولر آبی پوسیدگی ویا زنگ زدگی وجود نداشته باشد. در صورتی که پوسیدگی دیده شد باید اقدام به تعمیر کولر آبی در محل پوسیدگی کرد. و در صورت زنگ زدگی باید با زد زنگ آن را بپوشانید.

دریچه های داخلی کولر آبی را پوشانده و اگر کانال کشی به صورت روکار بود باید آنها را با عایق مخصوص بپوشانید. هم چنین برای جلو گیری از صدمه دیدن کولر آبی در اثر برف و باران می توانید از محافظ های کولر آبی از جنس برزنت ضد آب که تمام وجه های کولر آبی را در بر میگیرد استفاده کرد.

تعمیرات انواع کولرآبی

تعمیرات انواع کولرآبی

تاریخچه کولر آبی:

قدیمی ترین کولرهای آبی همان بادگیر ها هستند. بادگیر ها در ایران اختراع شدند پس میتوان گفت مخترع کولر آبی آیرانی ها بوده اند. اما در حدود 40 سال پیش در آمریکا نمونه اولیه کولر آبی اختراع شد.بادگیر ها باد را به وسیله استوانه ای که در بیرون از خانه بود به داخل میکشیدند، در زیر این بادگیر ها در داخل خانه حوض های آبی وجود داشت که با برخورد باد با آب حوض، باد خنک شده و باعث خنک شدن آن محیط میشد.

البته به دلیل مصرف بالای کولر آبی در ایران، به کولر آبی کولر ایرانی نیز گفته میشود.

تعمیرات موتور کولر آبی

در کولر وظیفه پمپ آب، گردش آب و وظیفه دینام گردش هوا میباشد.در سرویس کولر آبی باید از سالم بودن و تمیز بودن پمپ و دینام اطمینان حاصل کرد. سپس باید یاتاقان ها، پمپ و دینام را روغن کاری کرد.

سرویسکاران در کلیه مناطق تهران اماده خدمت رسانی در کلیه امور کولرابی اعم از سرویس کولرابی و تعمیر کولرابی می باشد.

اجودانیه ازگل اقدسیه الهیه امامزاده قاسم ولنجک باغ شاطر تجریش چیذر دربند کاشانک کامرانیه زعفرانیه محمودیه صاحبقرانیه قیطریه دزاشیب سعداباد محلاتی جماران

بوعلی . سعادت آباد. مدیریت پونک صادقیه شهرآرا کوی نصر پردیسان شهرک آزمایش تهران ویلا طرشت توحید ایوانک شهرک قدس فرحزاد مخابرات شادمان جلال آل احمد ستارخان شهرک غرب گیشا مرزداران

آرارات ونک ملاصدرا سید خندان قلهک اختیاریه پاسداران جردن ظفر امانیه دروس دولت شیخ بهایی ولیعصر

مهران شیان علم وصنعت خاک سفید شمیران نو حکیمیه کوهسار سراج لویزان بنی هاشم دلاوران رسالت باقری فرجام هنگام میدان ملت

شهر زیبا شهران کن بهاران باغ فیض پونک جنت اباد پیامبر ستاری باکری حصارک ارم اکباتان بیمه اپادانا سولقان بلوار فردوس ایران زمین

ایرانشهر عباس اباد قزل قلعه سیندخت گاندی شیراز ارژانتین یوسف اباد ساعی امیراباد جمال زاده زرتشت فاطمی طالقانی بلوار کشاورز فلسطین کریم خان کردستان انقلاب ولیعصر حافظ وزرا

شارق نظام اباد خواجه نظام امجدیه بهار اندیشه حشمتیه دبستان خواجه نصیر قصر ارامنه اپادانا امام حسین سهروردی بهشتی شریعتی شهید مدنی شیخ صفی مرو دشت مفتح هفت تیر مطهری سرباز مدان سپاه

تهرانپارس دردشت زرکش فدک مجیدیه هفت حوض نارمک زرکش کرمان لشگر تسلیحات جشنواره سبلان سرسبز وحیدیه مدائن

استاد معین شمشیری فتح مهراباد سی متری جی شهید دستغیب

بریانک هاشمی هفت چنار کارو اذربایجان کارون سلسبیل ازادی امام خمینی جیحون رودکی دامپزشکی مالک اشتر نواب کارون سینا کمیل

شیخ هادی انقلاب امیریه منیریه مخصوص قلمستان جمهوری انبار نفت هلال احمر عباسی پاستور حسن اباد منیریه ابوسعید حر دخانیات کارگر جنوبی وحدت اسلامی

بهارستان فردوسی پامنار ابشار قیام تختی ایران کوث دروازه شمیران پانزده خرداد پیچ شمیران خراسان ری امین حضور کوثر مولوی دهقان لاله زار میدان قیام سعدی

صفا تهران نو نیرو هوایی دهقان حافظیه امامت تهران نو دماوند پیروزی اشتیانی سرخه حصار زینبیه

شکوفه جابری شاهین صددستگاه اهنگران فرزانه شیوا پرستار نبی اکرم سیزده ابان نیکنام هفده شهریور نبرد اهنگ خاوران دولاب ابوذر

مظاهری شوش طیب اتابک افسریه قیام دشت مشیریه رضویه والفجر کیانشهر هاشم اباد خاورشهر بعثت خاوران

جوادیه نازی اباد خزانه علی اباد یاخچی اباد رجایی تختی شهرک بعثت

گلچین یافت اباد جلیلی زمزم سجاد مقدم امامزاده حسن قزوین باغ خزانه زهتابی قلعه مرغی

فردوس صاحب الزمان شمس اباد شاد اباد خلیج فارس اتوبان ازادگان امام خمینی بهداشت شهرک ولیعصر

خانی اباد دولت خواه عبدل اباد نعمت اباد اسماعیل اباد

دیلمان منصوریه سرتخت ولی اباد تقی اباد نظامی شهادت فیروزابادی حمزه اباد دیلمان ظهیراباد کهریزک

شهرک دریا تهرانسر چیتگر شهرک ازادی شهرک استقلال ویلا شهر بزرگراه فتح شهرک شهرداری شهرک غزالی ورداورد شهرک دانشگاه شریف

دهکده المپیک زیبا دشت پیکان شهر ازادشهر دریاچه چیتگر شهرک راه اهن شهید باقری زیبا دشت

در وید ئو زی به سوالات متئاول شما در مورد سرویس کولر آبی پاسخ داده شده است

مجموعه سرویسکاران Serviskaran – servicekaran

پرسش و پاسخ های متداول درباره سرویس و تعمیر کولر آبی

کولر آبی یک دستگاه مکانیکی و همراه با آب می باشد. کلیه دستگاه های مکانیکی احتیاج به روغن کاری و برسی کامل قبل از راه اندازی دارند و در مورد کولر آبی به دلیل وجود آب و رسوبات آب هر ساله احتیاج به بازدید، شستشو و سرویس دارد تا کارایی بیشتری داشته باشد و از خرابی و هزینه های اضافی آن جلوگیری شود.

سرویس کولر آبی شامل شستشوی کامل کولر، روغن کاری کولر، تعویض پوشال و تسمه در صورت نیاز، بررسی سلامت پمپ و باز بودن مسیر آب می باشد که در صورتی که احتیاج به پوشال، تسمه و یا هر قطعه دیگری باشد هزینه آن قطعه جداگانه محاسبه می گردد.

در تهران به دلیل آلودگی هوا و رسوبات آب موجود بهتر است برای کارایی بهتر هر سال پوشال کولر را تعویض کنیم ولی در حالت عادی و استاندارد اصولا ۱ سال در میان احتیاج به تعویض پوشال می باشد.

تسمه کولر آبی یک قطعه لاستیکی است و با توجه به رطوبت داخل کولر احتمال پوسیدگی آن بسایر بالا می باشد. در کل زمانی که هر سال کولر خود را سرویس می کنید، در زمان سرویس متوجه سلامت تسمه کولر آبی می شوید که در صورت نیاز آن را تعویض خواهید کرد. ولی در کل بهتر است ۱ سال در میان تسمه کولر خود را تعویض کنید تا در فصل گرما پاره نشود و شما را در عمل انجام شده قرار ندهد.

هزینه دستمزد سرویس کولر آبی در سال ۱۴۰۰ صد و بیست تومان می باشد که سالانه با توجه به تورم مقداری افزایش میابد که شامل کلیه مراحل سرویس می باشد که در صورت استفاده از قطعه هزینه قطعات مصرفی به این مبلغ اضافه خواهد شد.

ابتدا باید داخل کولر را کاملا شستشو دهیم تا گرد و خاک داخل کولر و بلور کولر کاملا تمیز شود. سپس کلیه دریچه ها را ببندیم و یکی یکی یک دستمال نم دار جلو دریچه ها بگیریم و کولر خود را در حالت تند روشن کنیم. اگر در زمستان برای بستن درچه کولر خود از فوم های پشت چسب دار استفاده کنید نیاز به این کار نمی باشد و شما قبل از اینکه فوم ها را جدا کنید ۱ دقیقه کولر خود را در حالت تند روشن بگذارید تا گرد و خاک داخل کانال کامل گرفته شود.

این مورد یک مشکل بزرگ کولر آبی است که در این موارد تعویض پوشال به صورت سالانه بسیار تاثیر گذار است اما در بازار فیلترهایی پارچه ای وجود دارد که پس از سرویس می توانید به دور کولر خود نصب کنید تا از سیاهی و دوده جلوگیری کنید.

تعمیر کولر آبی شامل تعویض و تعمیر کلیه قطعات کولر آبی می شود که شامل موتور کولر، پمپ آب، بلور فن، یاتاقان ها و غیره می گردد.

صدای کولر آبی به چند دلیل می تواند اتفاق بیفتتد. کولر آبی به دلیل حرکت چرخشی و وجود موتور و تسمه باید حتما و حتما تراز باشد که در زمان کارکرد تکان و ضربه نزند. یکی از مهمترین دلایل تراز بودن کولر بر روی زمین است. مورد بعدی تنظیم نبودن تسمه است که در صورت شل بودن و یا سفت بودن بیش از حد امکان ایجاد صدا را دارد. مورد آخر یاتاقان های کولر است که با توجه به حرکت چرخشی مدام شفت کولر امکان دارد یاتاقان ها ایراد دار شوند و با چرخش شفت صدا تولید کنند.

موتور کولر و پمپ آب کولر با سیم پیچ کار می کنند که در صورت بروز هر گونه مشکل در سیم پیچ موتور ها و یا به اصطلاح نیم سوز شدن در هنگام کار کرد بوی سوختگی می دهند. این مورد باید سریعا توسط تکنسین متخصص این کار بررسی شود که خدایی نکرده موجب سوختگی کامل موتور و یا آتش سوزی نشود.

کولر آبی با گردش آب بر روی پوشال ها و گردش هوا باد حنک ایجاد می کند و در صورتی که این گردش آب به درستی انجام نشود باد کولر گرم می شود. در صورت بروز این مشکل محتمل ترین مورد خرابی و یا ضعیف شدن پمپ آب است در مواردی هم گرفتگی شلنگ و لوله های داخل کولر موجب این مسئله میشود.

آب داخل تشت کولر آبی توسط یک شناور تنظیم می شود. در صورت تنظیم نبودن شناور آب داخل تشت بیش از حد پر می شود و به عبارتی سر ریز می شود که باعث نشتی آب بر روی پشت بام خواهد شد.

4 پاسخ
  1. نیما
    نیما میگوید :

    سلام خدمت شما من یه کولر۳۵۰۰ دارم که موجرم نمیزاره بزارم پشت پنجره برای همین داخل خونه گذاشتم و فقط از یک دریچه استفاده می کنم که از پشت چسباندن به پنجره و دوتا دریچه دیگر را با پلاستیک پوشاندم که خونه دم نکنه و آب شونم قطع کردم و سه تا شلنگ آب و به دریچه عقب انتقال دادم که از بیرون هوا میکشه از همون یک دریچه وقتی دو تا دریچه دیگه بسته است و یک دریچه بازه و از یک دریچه هوا میکشه دور موتور هم کم میشه ایراد برای موتور نداره؟؟ به موتور آسیب نمیزنه ؟؟ممنون میشم جواب بدین متشکرم
    ایمیل پاسخ میدین؟

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

مایلید به گفتگو بپیوندید؟
ما دوست داریم شما هم در این بحث شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 9 =

سفارش آنلاین سرویسکاران

سفارش شما با موفقیت ثبت شد

همکاران ما تا 20 دقیقه دیگر برای هماهنگی با شما تماس خواهند گرفت و در تاریخ و ساعت وارد شده خدمات شما انجام خواهد شد.

توجه داشته باشید سفارش های بعد از ساعت 17 فردای آن روز پیگیری میشوند

دقیقه
ثانیه