وبلاگ - آخرین اخبار
کد خطا و ارورهای لباسشویی جی پلاس

کد خطا و ارورهای لباسشویی جی پلاس

ماشین های لباسشویی همانند سایر دستگاه های برقی دیگر به هنگام کار کردن دچار مشکلاتی می شوند. این مشکلات هم مربوط به وجود ایراد در عملکرد و هم مربوط به وجود خرابی یا ایراد در قطعات دستگاه است. در سیستم های امروزی به هنگام بروز چنین ایراداتی، روی صفحه نمایشگر یا مانیتور دستگاه کدهای خطا یا ارورهایی ظاهر می شود. به این منظور برای رفع این ارورها یا کدهای خطا انجام برخی اقدامات لازم می شود. رفع برخی از ارورهای لباسشویی جی پلاس نیازمند بازدید تکنسین یا تعمیرکار ماشین لباسشویی است. از این رو چنانچه چنین کدهایی خطایی روی مانتیور لباسشویی جی پلاس شما دیده می شود تماس با مجموعه فنی و مهندسی سرویسکاران را پیشنهاد می کنیم. در این مقاله به بررسی کد خطا و ارورهای لباسشویی جی پلاس پرداخته ایم.

ارورهای لباسشویی جی پلاس

E5 یا E15: این ارورها هنگامی روی نمایشگر دستگاه ظاهر می شود که آب از دستگاه تخلیه نمی شود. البته در برخی از انواع دستگاه ها ممکن است این ارور مربوط به ایراد داشتن شیر برقی یا این که تشخیص سطح آب و سنجش آن دچار مشکل شده باشد. برای رفع این کد خطا لازم است اقدامات زیر را انجام دهید:

لباسشویی جی پلاس

لباسشویی جی پلاس

  • ضروری است محل تخلیه آب دستگاه را چک کنید تا گرفتگی نداشته باشد. بررسی محلی که لوله تخلیه با فاضلاب اتصال دارد نیز اهمیت دارد و ضروری است بازدید شود.
  • مسیر لوله تخلیه باید بازدید شود تا در صورتی که دچار پیچ خوردگی یا تاشدگی است، رفع شود.
  • ضروری است ارتفاع لوله تخلیه آب از زمین بین 60 سانتی متر تا یک متر از سطح زمین باشد و پس از آن به فاضلاب اتصال یابد.
  • اقدام چهارم باز کردن فیلتر پمپ تخلیه و تمیز کردن آن اتس. چنانچه فیلتر گرفته شده باشد، آب تخلیه نمی شود.

در صورت رفع عیب نشدن این ارورها با اقدامات گفته شده، بازدید لباسشویی توسط تکنسین ضروری است.

E8 یا e11: وقتی آب به درون دستگاه وارد نشود یا این که در برخی از مدل ها وقتی سیم پیچ دچار مشکل شود، این ارورها ظاهر می شود. برای رفع این ارورهای لباسشویی جی پلاس لازم است موارد زیر را انجام دهید:

  • شیر آب را باز کنید. در این هنگام فشار آب باید به میزان مناسبی باشد.
  • مسیر لوله های آب ورودی به دستگاه باید کنترل شود. امکان تاخوردگی و جلوگیری از ورود آب به لباسشویی وجود دارد.
  • لازم است فیلتر آب ورودی بازدید شده و تمیز شود. زیرا ممکن است به علت املاحی که در آب وجود دارد، فیلتر دچار گرفتگی شده باشد. از این رو تمیز کردن آن به صورت دوره ای لازم است.

در صورت حل نشدن مشکل و باقی ماندن ارورها، لازم است تکنسین ماهر لباسشویی را بازدید کند.

تعمیر لباسشویی جی پلاس

تعمیر لباسشویی جی پلاس

E17: در صورت ایجاد بیش از حد کف در دستگاه، این کد خطا روی مانیتور دستگاه ظاهر می شود. برای رفع این کد خطا لازم است اقدامات زیر را انجام دهید:

  • برای جلوگیری از ایجاد کف، پودر کم تری در دستگاه بریزید.
  • تنها باید در جایی که مخصوص پودر اصلی است، باید پودر لباسشویی را بریزید. اگر در جایی که مخصوص پودر اضافه است، پودر بریزید، لازم است برنامه پیش شستشو یا pre wash اجرا شود.
  • جایی که مخصوص پودر اصلی است، باید به صورت نیمه از پودر پر شود.
  • در برخی از مدل های لباسشویی جی پلاس، ممکن است برنامه آبکشی اضافه هم در برنامه های دستگاه باشد، از این رو استفاده از این برنامه هم امکان پذیر است.

E27: این ارور ناشی از نشت آب از دستگاه است. به این منظور برای رفع این کد خطا چک کردن محل تخلیه آب ضروری است. همچنین امکان دارد به علت گرفتگی محل تخلیه، آب درون دستگاه باقی بماند و باعث بروز نشتی شود. علاوه بر این ها بازدید لوله تخلیه آب به منظور اطلاع از تاخوردگی آن لازم است.

در صورت رفع نشدن این مشکل با اقدامات گفته شده، لازم است تکنسین یا تعمیرکار، دستگاه را بازدید کند.

E29: این ارور یکی از ارورهای لباسشویی جی پلاس است و با قطع شدن برق دستگاه به هنگام کار کردن و همچنین پایین بودن ولتاژ برق ورودی به میزان کم تر از 150 ولت، روی مانیتور دستگاه ظاهر می شود. برای رفع این ارور لازم است طبق موارد زیر عمل شود:

  • احتمال بروز مشکل در پریز برق وجود دارد. از این رو برای تست پریز برق یک دستگاه برقی همانند سشوار را به پریز وصل کنید.
  • در صورت استفاده از سه راهی و محافظ برق، کابل دستگاه باید به صورت مستقیم به پریز وصل شود. زیرا امکان وجود مشکل در سه راهی یا محافظ برق وجود دارد.
رفع خطای لباسشویی جی پلاس

رفع خطای لباسشویی جی پلاس

E00  یا e01: این ارورهای لباسشویی جی پلاس در مدل های مختلف به علت ایجاد مشکل در ntc یا ترمیستور دستگاه و همچنین درست عمل نکردن مولد ازن روی مانیتور دستگاه ظاهر می شود. از این رو برای رفع این کد خطا لازم است با یک تعمیرکار یا تکنسین حرفه ای تماس بگیرید.

E02: این کد خطا ناشی از ایراد داشتن مدار هیتر دستگاه است. هیتر قطعه ای در لباسشویی است که وظیفه آن افزایش حرارت آب است. در صورت ایجاد این کد خطا، بازدید و تعمیر آن توسط تعمیرکار ماهر ضروری است.

E03: چنانچه هیتر لباسشویی دائما کار کند، این ارور روی نمایشگر دستگاه ظاهر می شود. با کار کردن دائم هیتر، دمای دستگاه هم بیش از حد مجاز بالا می رود. در صورتی که چنین مشکلی بروز پیدا کند، تماس با کارشناس یا تعمیرکار ماهر برای بازدید و رفع عیب آن ضروری است.

E04: این ارور زمانی مشاهده می شود که قسمت فرمان هیتر روی برد الکترونیکی دستگاه دچار ایراد شده باشد.  در صورت بروز چنین مشکلی بازدید و رفع عیب قطعه خراب شده ضروری است.

E13: با قطع شدن کابل ارتباطی موتور در دستگاه، این ارور ظاهر می شود. به این منظور برای رفع عیب ایجاد شده، بازدید دستگاه توسط تکنسین یا تعمیرکار ماهر ضروری است.

E20: این ارور زمانی ایجاد می شود که ترایاک (سوئیچ) قفل برقی درب دستگاه دچار خرابی شده باشد. از این رو برای حل این مشکل و رفع ارور ایجاد شده، بازدید و تعمیر قطعه خراب شده توسط کارشناس الزامی است.

E901: در صورت مصرف بیش از حد برق توسط دستگاه، این کد خطا روی مانیتور لباسشویی ظاهر می شود. برای رفع عیب ایجاد شده بازدید و بررسی ایراد ایجاد شده توسط تعمیرکار الزامی است.

E902: با فراتر رفتن ولتاژ برق تغذیه از حد استاندارد و طبیعی، این ارور ظاهر می شود. در این صورت ابتدا لازم است از یک برقکار برای حل این مشکل استفاده کنید و در صورت ایراد نداشتن برق، با یک تعمیرکار حرفه ای تماس بگیرید.

E904: وقتی ولتاژ تغذیه دستگاه به پایین تر از حد نرمال یا استاندارد افت کند، این پیام خطا روی نمایشگر دستگاه ظاهر می شود. در چنین شرایطی در ابتدای کار باید یک برقکار حرفه ای، برق ورودی به دستگاه را کنترل و رفع ایراد کند. در صورت ایراد نداشتن برق ورودی، رفع عیب ایجاد شده توسط تکنسین الزامی است.

E908: چنانچه موتور به صورت غیر عادی چرخش داشته باشد، این ارور ظاهر می شود. در این صورت بررسی وضعیت موتور و اتصالات آن ضروری است. اگر مشکل حل نشود، لازم است تعمیرکار دستگاه را بازدید کند.

E910: با غیر عادی شدن جریان برق موتور، این کد خطا مشاهده می شود. ممکن است به علت ایراد داشتن موتور با بروز مشکل در اتصالات این ارور ظاهر شود. برای رفع این ارور بازدید دستگاه توسط تعمیرکار ضروری است.

رفع عیب و نقص لباسشویی جی پلاس

رفع عیب و نقص لباسشویی جی پلاس

E920: این ارور زمانی مشاهده می شود که در قسمت ipm برد الکترونیکی دستگاه، ایراد به وجود آمده باشد. از این رو برای عیب یابی و رفع آن باید یک کارشناس یا تکنسین دستگاه را بازدید کند.

E940: اگر هال سنسور دستگاه خراب شود، این کد خطا روی نمایشگر ظاهر می شود. برای رفع آن هم بازدید دستگاه توسط یک کارشناس الزامی است.

Ec2: اگر سنسور دمای دستگاه دچار ایراد شود، این ارور ظاهر می شود. در این صورت، تشخیص دما به طور صحیح امکان پذیر نیست. از این رو بازدید دستگاه توسط کارشناس یا تعمیرکار الزامی است.

Ea1: وقتی سنسور سنجش سطح آب دچار ایراد شود، این ارور روی نمایشگر دستگاه ظاهر می شود. در چنین شرایطی، دستگاه قادر به تخمین سطح آب و  قطع آب ورودی در سطح مناسب آبگیری نخواهد بود. برای رفع مشکل، بازدید دستگاه توسط کارشناس لازم است.

Ea2: این ارور زمانی ظاهر می شود که دستگاه آب گیری بیش از اندازه ای داشته باشد. برای عیب یابی و رفع عیب هم باید تکنسین یا تعمیرکار ماهر دستگاه را بازدید کند.

777: اگر برد نمایشگر لباسشویی دچار ایراد شود این ارور ظاهر می شود. به این منظور برای رفع عیب آن هم باید کارشناس یا تعمیرکار ماهر آن را بازدید کند.

Ed1: اگر برد اینورتر لباسشویی دچار مشکل شود، نمایشگر دستگاه این ارور را نشان می دهد. به این منظور برای رفع عیب آن باید با یک کارشناس یا تعمیرکار ماهر تماس گرفته شود.

Ed2: این ارور مربوط به وجود ایراد در ارتباط برد الکترونیکی اصلی دستگاه است و رفع عیب آن هم باید توسط کارشناس انجام شود.

رفع خطاهای لباسشویی Gplus

در این مقاله کوشش کردیم تا ارورهای لباسشویی جی پلاس و راه های رفع آن را مورد بررسی قرار دهیم. رفع عیب چندین کد خطا نیازمند بازدید توسط کارشناس دارد. از این رو برای رفع چنین مشکلات و ایرادات، ما به شما تماس با مجموعه فنی و مهندسی سرویسکاران را پیشنهاد می کنیم. مجموعه فنی و مهندسی سرویسکاران با سابقه قابل توجه در امر نصب، سرویس و تعمیر لوازم خانگی و برقی، آمادگی دارد تا در صورت بروز چنین مشکلاتی، پرسنل ماهر خود را به محل اعزام کرده تا مشکلات دستگاه ها و سیستم ها در کم ترین زمان و مناسب ترین قیمت رفع شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

مایلید به گفتگو بپیوندید؟
ما دوست داریم شما هم در این بحث شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 11 =