وبلاگ - آخرین اخبار
راهنمای خرید پکیج دیواری و 10 نکته ی طلایی

راهنمای خرید پکیج دیواری و 10 نکته ی طلایی

تا حالا این سوال براتون پیش اومده که چرا خرید پکیج دیواری؟ به نظرتون چه اشکالاتی وجود داشت زمانی که از موتورخونه مرکزی استفاده می کردید؟ همانطور که میدونید مصرف سالیانه گاز در کشور عزیزمون بسیار بالاست. علاوه بر اینکه مصرف روزانه ی مردم به خصوص در فصل های سرد سال بیشتراست مسائلی هم هست که باعث به هدر رفتن گاز می شود. به طور مثال عدم رعایت استانداردها که قبلا در ساخت وسایل گرمایشی بیشتر بود و یا خرابی های وسایل گرمایشی. اما هرچه به دنیای مدرن با تکنولوژی پیش رفتیم شرایط خیلی بهترشد. شما شاهد محصولاتی هستید که دارای برچسب های استاندارد A هستند. با آمدن پکیج های دیواری و رادیاتور دیگه مشکلاتی که با موتورخونه های مرکزی داشتیم برطرف شد. با این اتفاق مصرف گاز خیلی کاهش پیدا کرد. حتی اگر بخواهیم از نظر ایمنی هم موتورخونه مرکزی رز با پکیج مقایسه کنیم باید بهتون بگم که خطرات موتورخونه مرکزی خیلی بیشتره. این قضیه ثابت شده از نظر سازمان آتش نشانی. هرچقدر از تولید اولین پکیج ها می گذره می بینید که سیسیتم آن ها پیشرفته تر می شه حتی از نظر ظاهری هم خیلی بهتر شده و خیلی فضای کمی رو در منزل می گیرند.

10 نکته طلایی که برای خرید پکیج دیواری باید به آن توجه کنید

به طور کلی پکیج ها به 2 دسته تقسیم می شوند، پکیج های دیواری و پکیج های زمینی. شما برای انتخاب پکیج خود اول باید بررسی کنید که چقدر فضا دارید و کدام نوع برای شما کاربردی تر و ایده آل تراست. زمانی که می خواهید عدد کیلو وات پکیج خودتون رو انتخاب کنید براساس محاسباتی که مربوط به زیربنا و متراژ می باشد تصمیم می گیرید. به طورمثال برای یک زیربنای 150 متری یک پکیج 26 کیلو واتی مناسب است.

1. خدمات پس از فروش

در این نکته هم به شرکتی که از آن خریداری می کنید و هم کارخانه ای که پکیج را تولید می کند باید توجه داشته باشید. شرکتی که از آن پکیج می خرید باید آنقدر دارای اعتبار باشد که در زمان به وجود آمدن مشکل بتونه خدمات پس از فروش تخصصی به شما ارائه بدهد. وکارخانه باید معتبر و مشهور باشه که از قطعات با کیفیت و مرغوب استفاده کند.

نکته طلایی برای خرید پکیج دیواری

نکته طلایی برای خرید پکیج دیواری

2. متناسب با نیاز خود انتخاب کنید

در انتخاب پکیج علاوه بر اینکه شما چه مقدار فضا دارید مسئله ی دیگری هم حائز اهمیت می باشد، مسئله دیگه اینکه شما در کدام مناطق از کشور زندگی می کنید. مثلا موقعیت مکانی شما از سطح دریا دارای ارتفاع زیادی باشد و یا در نزدیکی دریا باشد. این موارد برای در نظرگرفتن مواردی مثل ظرفیت مبنای پکیج، چگالی هوا و غیره دارای اهمیت می باشد.

3. در نظرگرفتن طول دودکش

یکی از مواردی که موقع خرید پکیج باید به اون توجه داشته باشید طول عمودی و افقی لوله دودکش است. اگر در طبقات انتهایی آپارتمان هستید حتما طول عمودی دودکش 3 متر می باشد پس باید از پکیج فن دار استفاده کنید. اما اگر در طبقات زیرین باشید برای اینکه از صدای فن پکیج در فصل زمستان در امان باشد از پکیج بدون فن استفاده کنید. یک نکته ایمنی را حتما باید رعایت کنید باید بدونید که پکیج های فن دار با دودکش های دوجداره دارای امنیت بالایی هستند.

4. چه مقدار آب گرم استفاده می کنید؟

اینکه شما میزان مصرفی آب گرمتون چه مقدار است برای تعیین نوع پکیج شما مهم می باشد. ار شما به آب گرم زیادی احتیاج دارید باید از پکیج های مخزن دار یا پکیجی که قدرت حرارتی بالایی داره استفاده کنید.

5. آیا دوست دارید پکیجتتون دارای سیستم هوشمند عیب یاب باشد؟

با پیشرفت در خط تولیدی پکیج ها، پکیج هایی تولید می شن که دارای خطای نمایی هستند یعنی زمانی که پکیج شما عیب پیدا می کنه به صورت اتوماتیک در مانیتور پکیج یک کد خطا نشان داده می شود. جالب اینجاست که تمامی این کد نشان دهنده یک اشکال است که با یک دفترچه راهنما به سرعت معنی اون کد خطا رو میفهمید.

خریدن پکیج دیواری

خریدن پکیج دیواری

6. پکیج دو مبدله یا تک مبدله؟

امروزه تقریبا در تمامی شهرهای ایران به خصوص در قم، یزد و … آب دارای املاح زیادی می باشد و رسوب این املاح ها بعد از چند سال پکیج را دچار مشکل می کند. پس پکیج هایی که دارای دو مبدل هستند برای شهرهایی که دارای این وضعیت هستند ضروری است. بدونید که رسوب املاح در پکیج شما باعث پایین آمدن بازده آن می شود.

7. پکیج دیواری یا زمینی

این موضوع هم به متراژ خانه ی شما بستگی داره. اگر ظرفیت حرارتی زیادی از پکیج انتظار دارید و آپارتمان شما فضایی بیش از 300 متر دارد بهتر انتخابتون پکیج زمینی باشه. اما پکیج های دیواری یک سری حسن های خوبی داره. به طور مثال پکیج های دیواری مصرف خیلی کمتری و عمر طولانی تری نسبت به پکیج های مخزن دار و زمینی دارند.

8. نوع مبدل حرارتی

یکی دیگر از مواردی که دارای اهمیت زیادی برای تعیین نوع پکیج می باشد مبدل حرارتی است. از پکیج کندانسیک زمانی استفاده می شود که گرمایش ساختمان از کف باشد که در این صورت پکیج مصرف گازخیلی کمتری هم خواهد داشت و یا در صورتی از فنی به اسم کویل استفاده می کنید بهتر که از پکیج منبع دار استفاده کنید.

9. مکان قرار دادن پکیج

اینکه شما چه مکانی را برای نصب پکیج خود در نظر بسیارمهم می باشد. فضای بسته و یا فضای باز. خیلی از عزیزان برای پکیج بالکن خانه ی خود را در نظر می گیرند اما باید در نظر داشته باشید که اگر می خواهید از بالکن استفاده کنید باید پکیج رو به دور از باد شدید قرار دهید اگر این کار رو انجام ندهید پکیج دچار مشک شده و به درستی کار نمی کند.

راهنمای خرید پکیج

راهنمای خرید پکیج

10. در نظر گرفتن هد پمپ سیرکولاسیون

توجه به مسیر لوله و افت فشار پمپ سیرکولاسیون در هنگام خرید ضروری است باید بدونید که پمپ های سیرکولاسیون معمولا برای حداکثر 50 متر لوله طراحی شده و لوله هایی بهتر نتیجه میدن که هم چند لایه باشند و هم انعطاف پذیری بیشتری داشته باشند.

اطلاعاتی کلی در خرید پکیج دیواری

در آخر به شما عزیزان توصیه می کنم قبل از خرید پکیج با خواندن این مطلب اطلاعات خود را تکمیل کرده تا بهترین انتخاب در زمان خرید پکیج داشته باشید. و در صورت خرابی پکیج خود برای تعمیر تخصصی و سریع آن می توانید به بهترین خدمات تعمیر و سرویس پکیج مراجعه کنید.

مقایسه موتورخونه و پکیج

اول از نظر مصرف گاز می خوام این 2رو با هم مقایسه کنم. طی یک سری محاسبات دقیق ساختمان هایی که مجهز به موتورخونه مرکزی هستند تقریبا سرانه مصرفی هر واحد مسکونی در سال 3500 مترمکعب می باشد در صورتی که سرانه مصرفی سالانه ی خانه هایی که دارای پکیج هستند 2500 متر مکعب می باشد این یعنی 1000 مترمکعب کمتر. بنابراین نتیجه می گیریم مصرف گاز پکیج خیلی کمتر از موتورخونه مرکزی است.

مقایسه راندمان: راندمان موتورخونه های صنعتی بسیار پایین تره به دلیل اینکه برای طراحی و راه اندازی آن طراحی نشده و بر اساس محاسبات مهندسی نیست. و یا به جای استفاده از مبدل حرارتی از دیگ چدنی استفاده می کنند. یکی از دلایل دیگرعدم استفاده از عایق بندی مناسب، مناسب نبودن دودکش، مناسب نبودن سیستم تهویه موتورخونه ها، فاصله زیاد منبع آب گرم از مصرف کننده.

از نظر فضایی که هر کدام از آنها اشغال می کنند: کاملا بدیهی است که تجهیزات یک موتورخونه مرکزی خیلی بزرگ تر و احتیاج به یک فضای مجهزداریم اما پکیج ها احتیاج به یک فضای مجهز بزرگ ندارد. مثلا با گرفتن فضای بسیار کمی در آشپزخانه می توان آن را نصب کرد.

اگر بخواهیم از نظر هزینه ای این دو را با هم مقایسه کنیم. قطعا هزینه تعمیرات و نگهداری موتورخونه های مرکزی بسیار زیاد است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

مایلید به گفتگو بپیوندید؟
ما دوست داریم شما هم در این بحث شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + دوازده =