وبلاگ - آخرین اخبار
تمیز کردن منزل در سریع ترین زمان

تمیز کردن منزل در کوتاه ترین زمان

نظافت منزل کار سختی نیست اما زمان بر است. یکی از دغدغه ها و سوالات مهم خانواده ها  این است که چگونه می توان با کمترین زمان منزل خود را تمیز کرد؟ افراد شاغل به دلیل مشغله های کاری، فرصت کمتری برای پاک کردن خانه دارند و باید به دنبال راهکارهای کوتاه کردن مدت زمان نظافت باشند. ما در این مقاله و قصد آن را داریم تا راهکارهای نظافت منزل در کوتاه ترین زمان را مورد بررسی قرار دهیم. مسلما با به کارگیری این راهکارها از فرصت محدود خود می توانید نهایت استفاده را برای پاک کردن منزل استفاده کنید.

در این بخش می خوانید:

تمیز کردن خانه و آپارتمان

تمیز کردن خانه و آپارتمان

راهکارهای نظافت سریع منزل

داشتن یک راهبرد همیشگی

یک سیستم یا راهبرد همیشگی برای تمیزکاری منزل این قابلیت را دارد که مدت زمان نظافت به نصف برساند. این بدان معنی است که نظافت منزل باید هر بار با نظم و ترتیب یکسانی انجام شود. این که شروع تمیزکاری از کدام اتاق باشد و در کدام قسمت از منزل به پایان برسد. در این صورت از اتلاف وقت خود با رفت و آمد بیهوده جلوگیری می کنید.

پاک کردن تمام خانه به صورت یک جا

همیشه سعی کنید برای نظافت منزل به جای این که هر کدام از مناطق مختلف خانه را همانند اتاق خواب، آشپزخانه، سرویس بهداشتی، پذیرایی و… به صورت جداگانه تمیزکاری کنید، تمامی قسمت ها را باهم انجام دهید‌. زیرا پاک کردن هر یک از قسمت های خانه به شکل جداگانه باعث می شود حس کنید در یک چرخه تمام نشدنی قرار دارید و در حال تکرار کارهای شبیه به هم هستید. از این رو دچار خستگی زودهنگام می شوید.

تمیزکاری خانه قرار دادن تمام وسایل سر جای خود

تمیزکاری خانه قرار دادن تمام وسایل سر جای خود

قرار دادن تمام وسایل نظافت در یک مکان مشخص

اگر شما هنگام نظافت کردن تمامی ابزار و وسایل مورد نیاز خودتان را در یک جا قرار دهید هنگام استفاده از آن ها دچار سردرگمی نمی شوید و لزومی ندارد حین تمیزکاری وقت خود را صرف گشتن و پیدا کردن ابزار کنید به سرعت می توانید کار را شروع کنید. حتی شما می توانید مواد شوینده مورد نیاز خود را درون ظروف و شیشه های کوچک بریزید و همگی آن ها ار داخل یک سطل یا سبد قرار دهید. سپس این سطل یا سبد را به هر جایی که قصد نظافت آن را دارید حمل کنید و از رفت و آمد بیهوده بپرهیزید.

از بین بردن آشفتگی و بی نظمی

نخستین اقدامی که باید قبل از پاک کردن منزل انجام دهید، نظم و ترتیب دادن وسایل و رفع بی نظمی در محیط خانه است. سعی کنید وسایلی از منزل را که دائما در حال استفاده از آن ها هستید، در جای خود قرار دهید تا نیازی به جا به جایی دوباره آن ها نباشد.  اگر فرصت کافی برای انجام این کار را نداشتید توصیه می شود یک سبد یا محفظه ای را تهیه کنید و تمامی وسایل ها را داخل آن قرار دهید و سر فرصت آنها را در جای خود قرار داده و مرتب کنید.

اختصاص جایی از منزل برای وسایلی که مکان مشخصی ندارند

برای وسایل و لوازمی که در منزل استفاده می کنید و محل نگهداری مشخصی ندارند، یک جایی از منزل را اختصاص دهید و به هنگام نیاز به آن ها فورا به آن مکان مراجعه کنید و آن وسیله را پیدا کنید. همچنین نظافت این مکان هم به راحتی انجام می شود. زیرا محل نگهداری چنین وسایلی از قبل مشخص شده است.

انجام نظافت منزل در قالب یک فعالیت سرگرم کننده و جالب

اگر پاک کردن منزل و رفع کثیفی از آن به کاری جذاب و سرگرم کننده تبدیل شود، مسلما وقتی که برای آن اختصاص می دهید، کوتاه تر خواهد شد. مثلا به هنگام گردگیری و تمیزکاری، به موسیقی دلخواه گوش دهید و یا با اعضای خانواده خود تلفنی حرف بزنید. انجام این کارها به همراه نظافت آن را به فعالیتی دوست داشتنی و توام با جذابیت تبدیل کرده و از حالت خسته کننده خارج می کند.

نظافت منزل و آپارتمان

نظافت منزل و آپارتمان

پاک کردن لکه ها با دستمال مرطوب

اگر در قسمت هایی از منزل خود لکه هایی مشاهده می کنید، برای پاک کردن آن ها مناسب ترین روش استفاده از دستمال مرطوب کودک است. این دستمال ها در خود مواد مرطوب کننده ملایمی دارد که باعث بهتر پاک شدن لکه ها می شود. بنابراین استفاده از این دستمال ها برای برطرف کردن لکه های روی کف پوش ها و دیوارهای منزل به جای مواد شیمیایی مناسب تر است.

استفاده از جاروبرقی برای تمیزکاری پرده ها

اگر می خواهید پرده ها را گردگیری و نظافت کنید، باید بگوییم به جای آن که آن ها را از جای خود بردارید و پس از شسشتن مجددا نصب کنید، از جاروبرقی به عنوان یک ترفند سریع نظافت آن ها استفاده کنید. به این منظور لازم است ابتدا درجه جاروبرقی را در حالت ضعیف قرار دهید. سپس سریِ برس دار آن را در جای خود نصب کنید. در این حال  به آهستگی از بالا تا انتهای پرده را جارو بکشید تا تمام آلودگی ها و نیز گرد و غبار از روی پرده پاک شود.

استفاده از ترکیب لیمو و سرکه برای براق کردن

معمولا وسایل چوبی خانه با گذشت زمان دچار آلودگی شده و گرد و غبار روی آن ها را فرا می گیرد. این آلودگی ها و کثیفی ها به این وسایل جذب شده و باعث تغییر رنگ آن ها می شوند. به این منظور برای براق سازی مجدد لوازم چوبی، ابتدا لازم است که گرد و خاک را از روی این وسایل گردگیری کنید. سپس یک پیمانه سرکه و یک پیمانه لیمو تهیه کرده و باهم ترکیب کنید. پس از آن این ماده را روی دستمالی تمیز آغشته کنید و روی لوازم چوبی بکشید. این کار باعث بازگشت مجدد براقی و زیبایی به سطوح لوازم چوبی می شود.

شروع نظافت از بالای منزل

این که کدام قسمت یا اتاق منزل را نظافت می کنید چندان اهمیت ندارد. اما مهم این است که کار تمیز کردن را از بالای هر قسمت تا پایین انجام دهید. زیرا با این کار گرد و غبار و آلودگی ها از نقاط و سطوح بالاتر به سطوح و نقاط پایین تر انتقال داده می شود. همواره سعی کنید کف هر قسمت و اتاق را جزء مرحله آخر پاک کردن قرار دهید و تا باعث رفع کثیفی ها به طور کامل شود.

جاروبرقی برای تمیزکاری پرده ها

جاروبرقی برای تمیزکاری پرده ها

تقسی کار

بهتر است نظافت منزل را به کاری گروهی تبدیل کنید. از این رو زمانی را با خانواده تنظیم کرده به پاک کردن اختصاص دهید. در این برنامه به هر یک از اعضای خانواده وظیفه ای را محول کنید. انجام نظافت منزل به شکل گروهی باعث تبدیل شدن آن به سرگرمی جذاب می شود. به طوری که منزل در کوتاه ترین زمان براق و تمیز می شود.

پیشگیری کردن

برای این که وقت زیادی را صرف تمیزکاری منزل نکنید بهترین کار پیشگیری از بروز کثیفی های زیاد در منزل است. به این منظور برخی از کارها وجود دارد که اگر به شکل روتین و همیشگی انجام دهید باعث پیشگیری از کثیفی های زیاد شده و کار نظافت منزل هم وقت زیادی نمی برد. این کارها شامل موارد زیر می شود:

  • بهتر است پس از هر بار استحمام، شیرها و دیوارها و کف حمام را شستشو دهید. همچنین ریختن چند قطره جرم گیری در قسمت های جرم گیر، باعث جلوگیری از جمع شدن جرم در آن قسمت ها می شود.
  • تمیز کردن سینک دستشویی، پس از مسواک زدن و شستشوی دندان ها ضروری است.
  • تمیز کردن قسمت ها و نقاطی از آشپرخانه پس از هر بار پخت و پز، باعث جلوگیری از جمع شدن چربی و لکه گرفتن سطوح می شود.
  • لازم است پیش از صبحانه میل کردن، تمام لباس های کثیف و آلوده را درون لباسشویی بیندازید. سپس کارهای خود را انجام دهید.
  • قرار دادن قابلمه ها پس از غذا پختن در آب، باعث خیس خوردن آن ها شده و شستشوی آن ها را هم می توانید سریع تر انجام دهید.
تماس با مراکز ارائه خدمات نظافت منزل

تماس با مراکز ارائه خدمات نظافت منزل

تماس با مراکز ارائه خدمات نظافت منزل

امروزه به دلیل مشغله های کاری بسیاری از خانواده ها و کمبود وقت برای نظافت منزل، شرکت ها و مراکز متعددی ایجاد شده اند و به ارائه خدمات نظافت منزل برای مشتریان فعالیت دارند. بنابراین چنانچه به هر علتی قادر به نظافت منزل خود در زمان کم نیستید، مناسب ترین روش، تماس با این مراکز و اعزام نظافتچی به منزل است. خدماتی که این شرکت ها و مراکز برای نظافت منزل ارائه می دهند، متنوع بوده وکار تمیز کردن قسمت های مختلف خانه اعم از آشپرخانه، اتاق خواب، پذیرایی، سرویس بهداشتی و …. به صورت تخصصی و با بهترین کیفیت انجام می دهند.

تمیز کردن منزل در کوتاه ترین زمان یکی از دغدغه های مهم خانم های خانه دار می باشد. با توجه به بیشتر شدن مشغله خانم های امروزی، آن ها دنبال راه کارها و روش هایی برای نظافت و تمیز کردن منزل در زمان کوتاه تری می باشند. در این مقاله تلاش کرده ایم که برای کلیه بخش های خانه آموزش هایی در نظر بگیریم. این مقاله را تا آخر مطالعه نمایید تا متوجه شوید تا کنون از چه روش های آسان، سریع و مقرون به صرفه ای بی اطلاع بوده اید.

راهکارهای نظافت منزل در کوتاه ترین زمان

برق انداختن کفپوش با تمیز کننده خانگی

به وسیله این تمیز کننده خانگی کفپوش منزلتان را به طرز شگفت انگیزی برق بیاندازید. مواد تشکیل دهنده این پاک کننده مقرون به صرفه شامل آب گرم و صابون مایع و چند پیمانه سرکه می باشد. این مواد را با هم مخلوط کنید و شروع به تمیز کردن کف خانه تان نمایید و سپس با دستمال خشک آن را تمیز کنید.

تمیز کردن درب ها و پنجره ها

جهت تمیز کردن درب ها و پنجره، بهتراست از یک غلطک کمک بگیرید. برای نظافت گرد و غبارها و پاک کردن موی حیوانات خانگی در کوتاه ترین زمان استفاده از غلتک بهترین گزینه می باشد. اگر در و پنجره منزلتان دارای ارتفاع زیادی است می توانید یک دسته بلند را به غلتک وصل کنید.

تمیز کردن ماکروویو با سرکه

اگر به دنبال یک راهکار ساده و کم دردسر برای تمیز کردن ماکروویو هستید، ما استفاده از سرکه را به شما پیشنهاد می کنیم. مقداری سرکه را همراه آب در کاسه کوچکی بریزید و آن را داخل ماکروویو بگذارید تا شیشه ها و صفحه آن از بخار ایجاد شده آن تمیز شوند.

نظافت سرویس بهداشتی و حمام

اگر زمانی که به حمام می روید و با صحنه زشت و چرک و سیاه آن مواجه می شوید بهتر است این روش را امتحان کنید. آب و گرم و صابون را در ظرفی آب گرم حل کرده و برای چند دقیقه بگذارید منافذ خیس بخورند سپس کثیفی ها را با جاروبرقی پاک نمایید.

آسان ترین شیوه جهت تمیز کردن کاناپه های میکروفیبر

برای تمیز کردن کاناپه های میکروفیبر کمی آب و الکل صنعتی را با یکدیگر ترکیب کنید و سپس آن را روی کاناپه اسپری نمایید. با استفاده از دستمالی تمیز آن را پاک کنید و پس از آن به وسیله سشوار ان را به خوبی خشک کنید.

تمیز کردن شیرآلات

برای این کار ابتدا آن ها را از فلکه اصلی جدا می کنیم. در مرحله بعدی آن ها را در محلول ترکیبی از مایع دستشویی و سرکه قرار دهید و پس از مدتی با استفاده از فرچه آن ها را بشویید و مجدد نصب نمایید.

راهکارهای تمیز کردن خانه

راهکارهای تمیز کردن خانه

شیشه فر را بدون استفاده از مواد شیمیایی تمیز کنید

از محلول آب و سرکه برای تمیز کردن درب شیشه ای فر نیز می توانید استفاده کنید. سپس با استفاده از یک اسفنج آن را تمیز کنید و در پایان با یک دستمال خشک کنید. پس از ان می توانید همچون یک شیشه معمولی با استفاده از روزنامه و شیشه پاکن های معمول آن را برق بیاندازید.

راهکاری آسان جهت تمیز کردن اجاق گاز

از این پس با سادگی و به سرعت می توانید غذاهای سوخته و دیگر لکه ها را تمیز کنید. محلول آمونیاک بهترین پاک کننده برای تمیز کردن اجاق گاز می باشد. بهتر است یک شب تا صبح این محلول روی سطح مورد نظرتان بماند و صبح با یک دستمال آن را تمیز کنید.

تمیز کردن منافذ سینک ظرفشویی

در صورتی که بوی بدی از سینک ظرفشوییتان به مشام میرسد در پوش آن را بر دارید و زباله هایی که داخل گیر کرده اند به وسیله یک مسواک خارج کنید. برای جلوگیری از گرفتکی لوله ها این کا را هر چند وقت یک بار انجام دهید.

فیلتر هود را اینگونه تمیز کنید

با استفاده از یک مایع رقیق کننده که از فروشگاه خریداری کرده اید فیلتر هود را به مدت چند ساعت در آن قرار دهید. این کار ساده ترین راهکار می باشد و زمان کوتاه تری نسبت به ماشین ظرفشویی و شستشویی با دست می گیرد.

دیوارهای سرویس بهداشتی را با زمین شو پاک کنید.

بعد از مدتی حتی با رعایت نظافت کامل ممکن است کثیف شوند و جرم بگیرند. با استفاده از یک زمین شور و محلول پاک کننده دلخواهتان می توانید دیوار ها را به خوبی تمیز کنید.

تمیز کردن دریچه هوا

گمان نکنم راهی ساده تر از این برای پاک کردن دریچه ها وجود داشته باشد. پارچه را به دور چاقو پیچیده و آن را بین فضاهای دریچه بکشید تا از شر تمام گرد و خاک ها و آلودگی ها خلاص شوید.

کلام آخر

در این مقاله کوشش کردیم تا راهکارها و ترفندهای نظافت منزل در کوتاه ترین زمان را مورد بررسی قرار دهیم. بدیهی است استفاده از این راهکارها باعث صرفه جویی در وقت و استفاده مفید از زمان اندک برای نظافت می شود. اما چنانچه به هر علتی فرصت کافی برای تمیز کردن منزل خود ندارید، ما به شما مجموعه سرویسکاران را پیشنهاد می دهیم. مجموعه سرویسکاران با برخورداری از پرسنل نظافتچی ماهر، در هر ساعت از شبانه روز آمادگی دارد تا در صورت نیاز مشتریان گرامی، خدمات متنوع خود را برای نظافت و پاک کردن منزل به ایشان ارائه دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

مایلید به گفتگو بپیوندید؟
ما دوست داریم شما هم در این بحث شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 3 =