وبلاگ - آخرین اخبار
تعمیر بخاری در تهران

تعمیر بخاری گازی در تهران

بخاری گازی از هر نوع برندی که باشد، ممکن است در هر زمان نیاز به تعمیر پیدا کند. روشن بودن مداوم بخاری به شکل شبانه روزی در ماه های سرد سال باعث کاهش عمر قطعات شده و به مرور زمان دچار خرابی و ایراد می شوند. تقریبا تمام ایرادات و مشکلات بخاری های گازی را می توان به آسانی برطرف کرد. به گونه ای که پس از تعمیر بخاری گازی امکان استفاده از آن تا سال های زیادی وجود دارد. اگر بخاری گازی شما دچار ایراد و خرابی شده است که امکان رفع و تعمیر آن از عهده خودتان خارج است، می توانید با مجموعه فنی و مهندسی سرویسکاران تماس گرفته و از خدمات تکنسین ها و سرویسکاران ماهر و مجرب این مجموعه در زمینه تاسیسات ساختمان بهره مند شوید. در این مقاله قصد آن را داریم تا موضوع تعمیر بخاری گازی در تهران را مورد بررسی قرار دهیم.

در این بخش می خوانید:

تعمیرکار بخاری در تهران

تعمیرکار بخاری در تهران

اجزا و قطعات بخاری گازی

بخاری گازی از اجزا و قطعات مختلفی تشکیل شده است که لازم است با این قطعات به طور مختصر آشنا شویم.

  • مشعل که در واقع همان اجاق است و معمولا از جنس فولاد ضد زنگ ساخته می شود.
  • محفظه احتراق که همان کوره بخاری است و از جنس ورق فولادی ساخته می شود.
  • ترموکوبل قطعه ای است که در مواقع ضروری گاز را قطع می کند. نکته ای که باید بدان توجه شود آن است که عمده مشکلات و خرابی های بخاری که نیاز به تعمیرات پیدا می کند ناشی از خرابی ترموکوبل است.
  • شیشه بخاری که از جنس سکوریت ساخته می شود که هم جنبه زیبایی داشته و هم از بخاری محافظت می کند.
  • پیلوت یا شمعک که یا داشتن کلاهک توانایی هدایت گاز در سه جهت را دارد.
  • جرقه زن قطعه ای است که وظیفه تبدیل الکتریسیته به جرقه از داخل شیر کنترل را برعهده دارد.
  • شیر کنترل یا کاربراتور که وظیفه دارد جریان سوخت و روشن بودن دائم شمعک را کنترل کند.
  • لوله های اتصال یا رابط که از جنس آلومینیوم یا مس تولید می شود و وظیفه رساندن گاز از شیر کنترل به مشعل اصلی و پیلوت را برعهده دارد.
چه زمانی باید بخاری را تعمیر کنیم

چه زمانی باید بخاری را تعمیر کنیم

چه هنگام باید بخاری گازی خود را تعمیر کنیم؟

در این بخش به بررسی خرابی های بخاری گازی پرداخته ایم که نیاز به تعمیر را ضروری می سازد. از این رو در صورت وقوع چنین خرابی هایی نیاز است تا به انجام تعمیرات لازم بپردازید. البته توصیه می شود در صورتی که خود قادر به انجام چنین کاری نیستید، حتما با یک مرکز معتبر تعمیرات بخاری گازی تماس بگیرید تا تکنسین ماهر و حرفه ای بخاری گازی شما را بازدید کرده و تعمیرات لازم را روی آن انجام دهد.

 احساس بوی گاز

اگر حس می کنید از بخاری گازی بوی گاز به مشام می رسد ضروری است یک تعمیرکار ماهر بخاری شما را بازدید کند.  این مشکل از علل مختلفی ناشی می شود که شامل موارد زیر است:

  • مسدود شدن مجرای دودکش که از این جهت کنترل مسیر دودکش و رفع مسدود کننده برای حل مشکل ضروری است.
  • بیشتر بودن قطر دودکش بخاری از دودکش ساختمان که از این جهت باید دودکش مناسب را نصب کنید.
  • دودکش کلاهک ندارد که در این شرایط استفاده از کلاهک مناسب و استاندارد لازم است.
  • خراب بودن محفظه احتراق که در این صورت هماهنگی با یک جوشکار برای رفع سوراخی و ایرادات محفظه ضروری است.
  • ممکن است علت نشت گاز از لوله های رابط بین شیر کنترل، پیلوت و مشعل ناشی شود که برای تشخیص آن استفاده از کف صابون برای عیب یابی و رفع آن لازم است.
علت خاموش شدن بخاری

علت خاموش شدن بخاری

خاموش شدن شمعک

اگر هنگامی که در حال روشن کردن بخاری هستید، برای این که شمعک روشن بماند، دکمه فرمان را رها می کنید، ناگهان گاز قطع شده و شمعک خاموش شود، ضروری است تعمیرکار، بخاری گازی شما را بازدید کند و تعمیرات لازم را انجام دهد. چنین مشکلی از مشکل داشتن بویین ناشی می شود. در صورت سالم بودن ترموکوبل، ایراد از بویین است. از این رو تست بویین لازم است تا در صورت خراب بودن آن را تعویض کنید.

کوتاه بودن شعله پیلوت و تنظیم نشدن آن

یکی دیگر از خرابی های بخاری گازی کوتاه بودن شعله پیلوت و تنظیم نشدن آن با وجود مناسب بودن فشار گاز است. پیلوت به مرور زمان و به هر علتی ممکن است دچار خرابی و درست کار نکردن شود. از این رو چنانچه به هر علتی این قطعه کار نکند لازم است تعمیرکار آن را بازدید کرده و ایراد آن را رفع کند.

اختلال در عملکرد مشعل و خرابی آن

مشعل بخاری به عنوان یکی از قسمت های اصلی آن محسوب می شود. در صورت خرابی و اختلال در عملکرد آن، کارکرد بخاری هم دچار مشکل می شود. این مشکلات تواند شامل آبی نبودن رنگ شعله، نشتی در گاز و استشمام بوی آن به هنگام روشن بودن بخاری است.

شعله و شمعک بخاری

شعله و شمعک بخاری

 خاموش شدن بخاری

یکی از خرابی های رایج بخاری گازی، خاموشی ناگهانی آن به هنگام کار کردن است. اگر شعله های شمعک تنظیم نباشد و ترموکوبل گرم نشود، چنین مشکلی ایجاد می شود. قرار نگرفتن سر ترموکوبل در شعله شمعک، باعث می شود الکتریسیته تولید شده به حدی نرسد که توان نگاه داشتن هسته بویین در حالت جذب را داشته باشد. به همین علت باعث بیرون راندن فنر بویین هسته شده و مسدود شدن مسیر جریان گاز می شود. از این رو در صورتی که خود قادر به رفع این مشکل نیستید حتما از تعمیرکار بخاری گازی کمک بگیرید.

خرخر کردن بخاری

این مشکل از شمعک بخاری ناشی می شود. به این منظور باز کردن سوراخ ورود هوا به لوله شمعک برای رفع مشکل ضروری است.

هزینه تعمیر بخاری گازی

هزینه تعمیر بخاری گازی

هزینه تعمیر بخاری

عوامل متعددی در تعیین هزینه های تعمیر بخاری گازی تاثیرگزار هستند. به گونه ای که در تعیین هزینه نهایی باید هر یک از این عوامل در نظر گرفته شود. برای افرادی که هزینه تعمیر بخاری گازی اهمیت زیادی دارد آگاهی از این عوامل ضروری است. در ادامه به بررسی این عوامل پرداخته ایم.

  • مدل بخاری: بدیهی است نحوه تعمیر بخاری گازی در مدل های مختلف با یکدیکر تفاوت دارد و هزینه آن ها هم متفاوت خواهد بود.
  • نوع مشکل یا خرابی: اگر تعمیر خرابی ایجاد شده نیازمند دقت و وقت زیاد باشد، مسلما هزینه زیادی را هم خواهد داشت.
  • تعداد قطعات تعویض شده: هر چه در تعمیر بخاری گازی قطعات یدکی بیشتری تعویض شود، هزینه نهایی تعمیر هم بالاتر می رود.
  • کیفیت قطعات تعویض شده: هر چه قطعات تعویض شده کیفیت بالاتری داشته باشد، هزینه نهایی تعمیرات هم بیشتر می شود.
  • سطح تعمیرات: اگر بخاری گازی نیازمند تعمیرات اساسی باشد در مقایسه با وقتی که به تعمیرات جزئی نیاز دارد، هزینه بالاتری را هم به دنبال خواهد داشت.
تعمیر بخاری در تهران

تعمیر بخاری در تهران

کلام آخر

در این مقاله کوشش کردیم تا به بررسی موضوع تعمیر بخاری گازی بپردازیم. ممکن است در نگاه نخست بخاری گازی دستگاهی ساده به نظر بیاید، اما در بسیاری از مواقع خرابی هایی که در آن ایجاد می شود به سادگی قابل تعمیر و رفع عیب نیست و نیازمند بازدید و تعمیر توسط تعمیرکار دارد. از این رو اگر ساکن تهران هستید و بخاری گازی شما به هر علتی دچار مشکل یا خرابی می شود، ما به شما مجموعه فنی و مهندسی سرویسکاران را پیشنهاد می دهیم. مجموعه فنی و مهندسی سرویسکاران با پیشینه پرباری که در نصب، سرویس و تعمیر انواع سیستم ها و لوازم خانگی دارد، توانسته است با ارائه خدمات مطلوب و باکیفیت و در عین حال با هزینه مقرون به صرفه، رضایت قابل توجه مشتریان گرامی را به دست آورد.

به این منظور در صورت بروز خرابی در بخاری گازی شما، کافی است با مجموعه سرویسکاران تماس برقرار کرده تا پرسنل مجرب و حرفه ای این مرکز در محل حاضر شده و به ارائه خدمات تعمیر بخاری گازی بپردازند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

مایلید به گفتگو بپیوندید؟
ما دوست داریم شما هم در این بحث شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − ده =