وبلاگ - آخرین اخبار
chegone kolergazi ra tamir o servis konim

چگونه کولرگازی خود را سرویس کنیم؟

چگونه کولرگازی خود را سرویس کنیم؟

سرویس لوازم خانگی از سرویس کولرگازی گرفته تا تعمیر ماشین لباسشویی، تعمیر ماشین ظرفشویی، سرویس کولرآبی و هر نوع دیگر از لوازم خانگی، از اهمیت بسزایی در چگونه کارکرد آن می‌گذارد. به عنوان مثال شما سیستم هوشمندی مانند یخچال را در نظر را بگیرید، که در صورت عدم سرویس به موقع، ممکن است بدون آنکه متوجه خرابی و یا کارکرد نامنظم قطعه‌ی داخلی آن شده باشید، هزینه‌های بالایی را برای شما داشته باشد، چرا که یخچال در صورت عدم کارکرد صحیح یک قطعه، مدت زمان زیادی را برای خنک کردن مواد غذایی صرف می‌کند و همچنین برق مصرفی و انرژی نیز به صورت تصاعدی بالا خواهد رفت. از این رو تعمیر لوازم خانگی بخصوص تعمیر و سرویس کولرگازی در زمان خودش، یکی از مهمترین مسائلی می‌باشد که بایستی حواستان به آن باشد. با ما تا پایان این مقاله همراه باشید تا دانستنی هایی را در قالب سرویس کولرگازی، برایتان ارائه دهیم.

تعمیر و سرویس کولر گازی

کولرگازی از آن دسته لوازم خانگی مهم و ضروری است که از زمان پیدایشش تاکنون، با استقبال بی‌نظیری روبرو شده است. کولرگازی با تبدیل مایع به گاز و گاز به مایع، به سرد کردن محیط می‌پردازد، به همین دلیل تمامی اجزای داخلی کولر و درست کار کردن آنها نقش بسزایی را در نحوه عملکرد صحیح کولرگازی ایفا می‌کند. از طرفی سرویس به موقع کولر گازی باعث می شود جرم و مواد کثیف در لابه لای دستگاه باقی نماند، چرا که همین کثیف بودن کولر، کم کم روی عملکرد سیستم تاثیر می گذارد و کولر باید مدت زمان بیشتری را برای سرد کردن محیط صرف کند که به دنبالش انرژی بیشتری هم مصرف خواهد شد.

یک تاریخ برای خود مشخص کنید

اگر می‌خواهید تاریخ سرویس لوازم خانگی خود را به خاطر داشته باشید، ان را در جایی یادداشت کنید یا به صورت یک لیبل بر روی سیستم خود بچسبانید. تا هر شش ماه یکبار و یا حتی سالی یک بار بتوانید در همان تاریخ با سرویسکار و یا تعمیرکار خود هماهنگ کنید.

سرویس کولرگازی

سرویس کولرگازی

یک سرویسکار متخصص را برای تعمیر کولرگازی انتخاب کنید

انتخاب یک تعمیرکار متخصص یک گزینه‌ی ایده آل برای شماست تا با اطمینان بتوانید لوازم خود را برای تعمیر در اختیار آنان قرار دهید. در انتخاب سرویسکار تمام دقت خود را به کار ببندید تا برای یک مدت طولانی راحت باشید. اگر هنوز نتوانستید یک تعمیرکار حرفه‌ای را پیدا کنید، ما به شما سرویسکاران را معرفی می کنیم. سرویسکاران با تجربه ترین و زبردست ترین تیم است که با بالاترین کیفیت در کلیه امور تعمیرات از قبیل: تعمیر کولر آبی، تعمیر ماشین لباسشویی، تعمیر ماشین ظرفشویی، تعمیر یخچال، سرویس پکیج، تاسیسات و سرویس کولرگازی فعالیت می کند و به دلیل برخورداری از قیمتی استثنائی و کیفیت بالا، مشتریان بسیاری را به خود اختصاص داده است. از این رو شما می‌توانید حتی از طریق اپلیکیشن سرویسکاران نیز سفارشات خود را در کوتاهترین زمان ممکن به ثبت برسانید.

چرا اقدام به سرویس کولر گازی کنیم؟

یکی از سوالاتی که واجب دانستیم در این مقاله بطور مفصل به آن پاسخ دهیم و در خصوص اهمیت آن شما را مطلع سازیم! چرا اقدام به سرویس کولر گازی کنیم؟

کولر گازی ها از پر استفاده ترین وسایل برقی در فصول گرم سال هستند؛ بخصوص در شهر های شمالی و جنوبی کشور اهمیت این وسیله در زندگی و آسایش افراد بسیار برجسته تر است.

کولر گازی ها هم همانند محصولات دیگر پس از مدتی کار کرد به مشکلاتی بر می خورند و بروز این مشکلات در کولر گازی امری بسیار طبیعی تلقی می شود.

پس از مدتی کار کردن عیب هایی در میزان پرتاب هوا، آبریزش کولر گازی، خروج هوای گرم و … ممکن است در دستگاه شما بوجود بیاید که هر یک راحل خود را دارد و در خصوص هر کدام از آن ها در مقالات دیگر وب سایت صحبت شده است.

سرویس کولر گازی چیست؟

اما منظور از سرویس کولر گازی رفع ایراداتی است که شاید زیاد به چشم نیاید ولی با گذشت زمان و عدم رسیدگی به آن مسبب بروز مشکلات بزرگ در دستگاه شود که طبیعتا برای تعمیر کولر گازی و رفع آن مشکل هزینه های بسیار بیشتر باید انجام شود.

به عنوان مثال پس از گذشت زمانی از کار کردن کولر گازی، کویل کونداسور آن کثیف می شود که به دنبال آن فشار بر روی کمپرسور کولر بیشتر کی شود چون نیاز است که تند تر کار کند تا نتیجه هوایی مطلوب تری را ارائه دهد.

خرابی و تعویض کمپرسور برای شما هزینه های بسیار بالایی را به دنبال خواهد داشت؛ در صورتی که می توانستید با یک سرویس دوره ای کم هزینه اقدام به تمیز کردن کویل کونداسور آن کنید تا هم دستگاهتان با کیفیت بالا تری کار کند، هم مصرف انرژی شما بالا تر نرود و هم هزینه های گزافی جهت تعویض قطعه های بزرگ تر نکنید.

مثال بالا در واقع مزیت سرویس کولر گازی را بصورت ساده به شما نشان می دهد.

اهمیت سرویس دوره ای کولرگازی

اهمیت سرویس دوره ای کولرگازی

اهمیت اقدام به سرویس دوره ای کولر گازی

علاوه بر مثال بالا زمانی که کولر گازی شما مدتی کار می کند، بدلیل کثیف شدن بعضی بخش ها مثل فیلتر هوا و غیره راندمان کار دستگاه کاهش میابد که به دنبال آن برای گرفتن هوای خنک تر و با کیفیت تر مجبور می شود درجه دمای آن را کاهش دهید یا مدت زمان بیشتری آن را روشن نگه دارید که علاوه بر افزایش مصرف برق باعث بروز مشکلاتی در دستگاه می شود.

چرا اقدام به سرویس کولر گازی کنیم؟

چون با یک هزینه ناچیز بصورت دائمی از دستگاهی با کیفیت و بهره وری بالا استفاده می کنید،از هزینه های گزاف تعمیر قطعات مهم جلو گیری می کنید، این کار باعث می شود اتفاقاتی مثل آبریزش کولر گازی ، پرتاب هوای گرم و … برای شما پیش نیاید.

چه کار هایی در سرویس کولر گازی انجام می شود؟

کار هایی مثل شستشوی پنل داخلی و پنل خارجی، آزمایش آمپر دستگاه، بررسی و آزمایش مقدار گاز و همچنین در صورت نیاز اقدام به شارژ دستگاه در پروسه سرویس دوره ای کولر گازی انجام می شود.

اگر کولر خود را به موقع شارژ و سرویس نمایید، همواره با یک روند یک نواخت مصرف انرژی خود را کاهش می دهید، سلامت کولر گازی خود را تضمین می کنید و با راندمان بالا از آن بهره می برید.

کلام آخر

کولرگازی به دلیل برخورداری از اجزایی حساس، بایستی به درستی نگهداری و در زمان مناسب تعمیر شود. همچنین بهترین زمان برای سرویس کولرگازی نیز اوایل فصل زمستان می باشد. از اینکه تا این بخش از مقاله با ما همراه بودید از شما سپاسگزاریم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

مایلید به گفتگو بپیوندید؟
ما دوست داریم شما هم در این بحث شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − چهارده =