وبلاگ - آخرین اخبار
چرا یخچال فریزر سرد نمی کند؟

چرا یخچال فریزر سرد نمی کند؟

همانطور که می دونید سوالات متداولی در زمینه خرابی یخچال فریزر مطرح می شه که عبارت است از، علت خراب شدن کار نکردن یخچال فریزر، علت یخ زدگی مواد در یخچال، برفک زدن یخچال، چرا یخساز کار نمی کنه؟ وسوالات بسیار دیگر … اما ما در این مقاله به یکی از مهم ترین سوالی که همیشه در مورد یخچال پرسیده می شه می خوایم که پاسخ بدیم. راستی در اطلاع باشید که هر زمان که یخچال فریزر شما دیگه سرد نکرد دلیلی بر این نیست که باید سریعا یک یخچال دیگه ای بخرید بدونید که تعمیر یخچالتون خیلی آسون و سریعه و با هزینه کمی می تونید از یخچالتون استفاده کنید.

چرا یخچال فریزر سرد نمی کند؟

موردهای زیادی می تونه وجود داشته باشه تا یخچال فریزر شما سرد نکنه، چندتا از این موارد مهم رو با هم بررسی می کنیم.

1. اول از همه باید تنظیمات کنترل دما درست باشه

امروزه اکثر یخچال فریزرها این امکان رو به شما می دن که تغییر دما دست خودتون باشه پس شما می تونید خودتون کنترلش کنید. اما باید بدونید که در دفترچه راهنمای یخچال فریزر خود دمای مناسب هم رای دمای داخلی یخچال و هم فریزر نوشته شده و بهتره که اونو رعایت بکنین.

2. دومین مورد اینه که ببینید آیا به یخچالتون برق می رسه یا نه؟

حالا چه جوری متوجه بشیم به یخچال فریزرمون برق میرسه یا نه؟ جواب این سوال این جوریه که باید در یخچال رو باز کنید نگاه کنید که آیا چراغ داخلی یخچال روشن است یا نه. و بعد مطمئن شوید یخچال به برق وصل است یا نه. در مرحله بعد مطمئن شوید یخچال به برق وصل است یا نه. یه نکته ای که هست اینه بر اثر لرزش های یخچال ممکنه ورودی برق شل بشه و شما این رو باید چک کنید.

تعمیرات یخچال چرا سرد نمی کند

تعمیرات یخچال چرا سرد نمی کند

3. کندانسر ممکن معیوب باشه

اگر کندانسر کار نکنه فریزر شما سرد می کنه اما یخچال سرد نمی شه حالا اگر فن کندانسر مشکل داشته باشه نه فریزر و نه یخچال سرد می شه. پس اگر فن خراب باشه به راحتی با عوض کردن کلید موتور و سرویس یخچال، فریزر شما قابل استفاده می شه.

4. خراب شدن خازن

وظیفه ی خازن در یخچال فریزر اینه که انرژی الکتریکی لازم برای یخچال رو ذخیره و نگهداری می کند. اگه خازن درست کار نکنه شما صدایی رو از یخچال می شنوید. یک نکته بسیار مهمی که هست اینه اگه خازن خراب شه و تعویض نشه به قسمت های دیگه هم آسیب می زنه. بدونید که خراب شدن خازن خیلی اتفاق می افته و تنها راهش تعویض این هست.

5. خراب بودن ترموستات

وظیفه ترموستات اینه که دمای داخلی یخچال رو متعادل و کنترل کنه پس اگر ترمستات خوب کار کنه یخچال به خوبی سرد می شه ولی اگرایرادی داشته باشه یخچال خوب سرد نمی شه. پس باید سالم بودن اون چک بشه، چک کردنش 2 راه داره یا باید با استفاده از ملتی متر بفهمید راه بعدی اینه که درجه ی دمارو از پایین ببریم به با لاترین اگر صدای تیک تیک شنیدید بدونید ترموستات سالمه.

در پایان بدونید که این موردها از موارد اصلی دلیل سرد نکردن یخچال فریزر شماست دلایلی دیگه ای هم مثل: تازه خریدن یخچال، محفظه خالی یخچال، یا بیش از حد پر بودن محفظه ی یخچال، فضای کم اطراف یخچال و غیره …می تونه باعث به وجود اومدن این مشکل باشه.

اما نگران نباشید در بیش تر موارد با یک سرویس به موقع و مناسب و با یک هزینه ی مطلوب میتونید از یخچال فریزر خودتون استفاده کنید.

سرویس یخچال سرویسکاران

شما می توانید از خدمات سرویس و تعمیر یخچال کادر حرفه ای و مجرب سرویسکاران استفاده کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

مایلید به گفتگو بپیوندید؟
ما دوست داریم شما هم در این بحث شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + هفده =