وبلاگ - آخرین اخبار
قطعات مکانیکی یخچال

قطعات مکانیکی یخچال

سلام عرض می کنم خدمت شما همراهان گرامی و همیشگی وب سایت سرویسکاران، با یکی دیگر از مقالاتی که درباره یخچال فریزر می باشد در خدمت شما همراهان گرامی سرویسکاران می باشیم. اگر مقالات قبلی ما را دنبال کرده باشید می دانید که ما مقالاتی در باره تعمیر یخچال و خرابی های یخچال و چرا یخچال سرد نمیکند برای شما عزیزان نوشته ایم. در این سری از مقالاتی که برای وب سایت سرویسکاران می نویسیم قصد داریم به معرفی انواع قطعات یخچال و کاربردهای انها بپردازیم. لطفا تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. اگر شما با قطعات مکانیکی یخچال و دسته بندی آن آشنایی نداشته باشید، با خواندن این مقاله می توانید به آشنایی خوبی در این زمینه دست پیدا کنید.

دسته بندی قطعات یخچال چگونه است؟

معمولا قطعات یخچال را به دو دسته مکانیکی و الکتریکی و گاز یخچال تقسیم بندی می کنند. که هر کدام از این دسته بندی ها شمل چندین قطعه می شوند که در ادامه به معرفی قطعات مکانیکی و الکتریکی یخچال می پردازیم.

قطعات مکانیکی یخچال

کمپرسور، کندانسور، فیلتر یا درایر، اوپریتوار، کاپیلاری تیوب قطعات مکانیکی یخچال هستند.

قطعات مکانیکی یخچال

قطعات مکانیکی یخچال

قطعات الکتریکی یخچال

اگر بخواهیم قطعات الکتریکی یخچال را برای شما نام ببریم می توانیم به موتور یخچال، ترموستات، رله استارت، محافظ جریان دریافتی موتور، لامپ یخچال، صفحه نشان دهنده وضعیت دما، سیم های رابط می توانیم اشاره کنیم.

اگر شما این قطعات را نمی شناسید یا درباره کارایی آنها چیزی نمی دانید اصلا نگران نباشید زیرا در این مقاله و مقالات بعدی ما به تفصیل در این رابطه با شما صحبت می کنیم.

در ادامه این مقاله می خواهیم به تقصیل قطعات مکانیکی یخچال را به شما معرفی کنیم، البته نگران نباشید ما در مقاله بعدی قطعات الکتریکی یخچال را هم به شما معرفی می کنیم.

کمپر سور

کمپرسور شامل پیستون، میل لنگ، سوپاپ می شود. اگر بخواهیم نحوه کار کمپرسور را شرح دهیم می توانیم بگوییم، میل لنگ که درون محفظه کمپرسور قرار دارد با کمک یک موتور آسنکرون می چرخد که نتیجه آن، این است که پیستون مثل یک تلمبه عمل می کند و با باز و بسته کردن سوپاپ ها گازی که درون سیلندر و لوله ها وجود دارد به گردش در می آید و فشرده می شود و به کندانسور فرستاده می شود.

کندانسور

همانطور که گفتیم کمپرسور یک گاز فشرده با حرارت بالا را به کندانسور می دهد و کندانسور با گرفتن حرارت آن گاز آن را به مایع تبدیل می کند

معمولا در تمام سیستم هایی که حرارت را منتقل می کنند کندانسور وجود دارد. در واقع کندانسور قطعه ای است که برای کندانس کردن ماده ای از حالت گاز به مایع استفاده می شود. در عمل کندانس حرارت نهان ماده گرفته می شود.

قطعات الکتریکی یخچال

قطعات الکتریکی یخچال

فیلتردرایر

همانطور که از اسم فیلتر درایر مشخص است این قطعه رطوبت، اسید و ذرات نامطلوب را جذب می کند. در واقع درون فیلتر درایر سیلیکاژل وجود دارد که سیلیکاژل رطوبت گاز، اسید و ذرات نامطلوب را جذب می کند. درایر دو لوله دارد که به خروجی کندانسور متصل می باشند.

اواپراتور(محفظه یخچال)

اوپراتور قطعه ای است که از طیق تبخیر یک ماده خنک کننده، سرما تولید می کند. معمولا اواپراتور را ازجنس آلومینیوم انتخاب می کنند تا سرما را بهتر منتقل کند. اواپراتور دو لوله دارد که لوله ورودی که بسیار باریک هم می باشد به لوله مویین متصل می شود و لوله خروجی اواپراتور که سطح مقطع بزرگتری دارد به لوله برگشت کمپرسور متصل می شود.

کاپیلاری تیوب(لوله مویین)

تیوب لوله ای با قطر بسیار کم می باشد که در خروجی درایر و ورودی اواپراتور قرار می گیرد.گاز سردی که از کندانسور و درایر وارد تیوب می شود در تیوب فشار آن به حد قابل توجهی افزایش می یابد و تحت فشار زیاذ به مایع تبدیل می شود و در نهایت وارد اواپراتور می شود.

در این مقاله ما تمام تلاش خود را کردیم تا دسته بندی قطعات یخچال را به شما معرفی کنیم و همچنین تمام قطعات مکانیکی یخچال را با کاربردهایش برای شما شرح دادیم. امیدواریم این مقاله مورد پسند شما واقع شده باشد، از اینکه تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید کمال تشکر را داریم. در مقاله های بعدی ما را همراهی کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

مایلید به گفتگو بپیوندید؟
ما دوست داریم شما هم در این بحث شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 15 =