وبلاگ - آخرین اخبار
sharge koler gazi dar tehran

خدمات شارژ کولر گازی اسپلیت در تهران

کولرهای گازی به دلیل حساسیت زیاد و کمبود گاز فریونی باید به صورت دوره ای و در زمان های معینی از لحاظ شارژ مورد بررسی قرار گیرند. این گاز های فریونی که در اسپلیت ها به کار می روند در تامین سرمای محیط و کاهش دمای کندانسور نقش دارند. گازهای که در کولر های گازی به کار می روند شامل گاز مبرد R407A- گاز مبرد R410A-گاز مبرد R22 می باشند که گاز R22 از پر کاربردترین آن ها می باشد. با توجه به مدل و نوع عملکرد کولر های گازی و موقعیت آب و هوایی که برای آن در نظر گرفته شده است نوع گاز کولرگازی انتخاب می شود. خدمات شارژ کولر گازی اسپلیت در تهران توسط مجموعه سرویسکاران با بالاترین کیفیت برای شما عزیزان قابل انجام است.

در صورتی که موقعیت کولرگازی شما با مواردی که عنوان می شود همخوانی دارد باید توجه داشته باشید که دستگاه شما احتیاج به شارز دارد.

در این بخش می خوانید:

شارژ کردن کولرگازی

شارژ کردن کولرگازی

چه زمانی دستگاه نیاز به شارژ دارد

  • اگر دستگاه خریداری شما نو و کار نکرده است، اسپلیت شما به مقدا معینی گاز دارد که توسط شرکت یه صورت پیش فرض در آن قرار داده شده است این مقدار پیش فرض به اندازه 5 متر لوله به مقدار 100گرم در نظر گرفته شده است. این گاز فقط برای همان 5 متر لوله می باشد و در صورتی که به لوله کشی اضافی نیاز داشته باشد سرویس کار به ازای هر متر لوله اضافه 20 گرم گاز به داخل مهخزن تزریق می کند و گاز به صورت ارگانیک پس از باز کردن شیر سرویس به کل سیستم تبرید منتقل می شود.
  • اگر کولر گازی خریداری شده شما کارکرده باشد بایستی حتما با یک سرویسکار تماس بگیرید و دستگاه را مورد بررسی قرار دهید که در صورت نیاز کولر گازی خود را شارژ کنید.
  • اگر کولر گازی شما توانایی ایجاد سرمای متعادل و مطبوعی را نداشته باشد با نمایندگی های مجاز آن تماس حاصل فرمایید و در صورتی که مشکل از دیگر بخش های آن نبود بدین معنی است که کولر گازی احتیاج به شارژ دارد و باید نسبت به شارژ آن اقدام کنید. برای اینکه بدانید آیا کولر گازی شما گاز دارد یا خیر، می تئانید شیر والف (valve) دستگاه خود را باز کنید و در صورت عدم پاشش گاز به بیرون بدین معناست که گاز کولرگازی شما تمام شده است.
  • در صورتی که هیچ یک از موارد گفته شده پیش نیامده باشد و تشخیص سرویسکار به شارژ اسپلیت باشد ( تکمیل شارژ کولر گازی) توجه کنید که گاهی برای بهتر شدن عملکرد کولر گازی بهینه سازی مصرف، شارز گاز کولر گازی دارای الویت می باشد. گاهی ممکن است نشتی در لوله های اتصال گاز، موجب کاهش چشمگیر کاز اسپلیت شود.

امروزه به دلیل مزایای استفاده از کولرگازی نسبت به کولر های آبی و… اغلب مردم نسبت به خرید این اسپلیت ها اقدام می کنند. بنابراین با فراگیر شدن خرید کولر گازی و محبوبیت استفاده از این دستگاه در میان اقشار مختلف مردم، شارژ کولر گازی نیز از اهمیت بسیاری برخوردار شده است.

در اغلب مواقع و در بیشتر مدل ها عمل تهویه به وسیله گازهای مخصوصی انجام می شود. حال باید ببینیم در صورت نیود و کمبود این گاز چه اتفاقی رخ می دهد؟ اگر کولر گازی دچار کمبود گاز شود دچار نقص در کارایی و عملکرد آن می شود.

به عنوان مثال هنگامی که گاز کولرگازی کاهش یابد دیگر قدرت کافی ندارد وسرمای مناسب تولید نمی کند. هنگامی که سرویسکار متخصص کولرگازی را شارژ کند، مجدد کارکرد کولر گازی بهبود میابد و شما تغییر آن را کاملا متوجه می شوید. در ادامه نکاتی در مورد خدمات شارژ کولر گازی اسپلیت در تهران مطرح می کنیم.

خدمات شارژ گاز کولرگازی

خدمات شارژ گاز کولرگازی

چگونگی شارژ کولر گازی

همانطور که در مطلب بالا عنوان کردیم شارژ کولرگازی اسپلیت یکی از مهمترین موارددر ایجاد سرما می باشد. باید در دقت کنید که کولر گازی ها متناسب به نوعی که دارند باید توسط گاز شارژ شود. پس گاز های مختلفی جهت شارژ کولرگازی وجود دار. گاز R22, R410A از پر مصرف ترین گازها می باشد.

این نکته را در نظر داشته باشید که شارژ کولرگازی اسپلیتبه مدل آن بستگی دارد. بسته به مدل آن گازهای مختلفی برای شارژ آنبه کار می رود. اما روند شارژ کردن تمامی کولر های گازی تقریبا یکسان می باشد.

در چه زمانی نیاز به شارژ کولر گازی می باشد

در سه صورت کولر گازی ها شارژ می شوند. هنگامی که کولرگازی تازه ای خریده باشید گاز کولر گازی بعد از مدتی کاهش میابد در این مواقع نیاز به شارز کولر گازی می باشد. در برخی مواقع ممکن است کولرگازی شما نیاز به شارژ اضافه ی کولرگازی داشته باشد. هنگامی که کولرگازی اسپلیت خود را به تازگی خریداری کرده اید و کولرگازی ها احتیاج به شارژ گاز دارد.

جهت شارژ اسپلیتی ای که تازه نصب شده است باید دقت کنید که دستگاه هیچ گونه رطوبت یا هوایی نداشته باشد. پس از اطمینان از نبود هوا و رطوبت باید شیر مربوطه را باز کرده و گاز را به داخل دستگاه منتقل کنید.

این مطلب را نیز در نظر بگیرید که میزان گازی که شرکت در کولر گازی ها قرار می دهد فقط برای 5 متر لوله مناسب می باشد و در صورت بیشتر شدن لوله باید میزان گاز آن نیز افزایش یابد.

دومین مسئله ای که برای شارژ کولرگازی ها باید مد نظر قرار داده شود، در صورت خالی بدون آن از گاز می باشد. آگاهی از خالی بودن کولرگازی از کار کاملا ساده می باشد. شیر والف را باز کرده و در صورت عدم خروج گاز متوجه خالی بودن آن می شوید.

وکیوم کولر گازی را در هیچ حالتی فراموش نکنید. در صورتی که فکر می کنید که سوراخی در لوله ایجاد شده است که موجب اتلاف گاز آن می شود حتما از آن جلوگیری کنید تا مشکل آفرین نشود.

شارژ کولرگازی

شارژ کولرگازی

در مطالب بالا به مهم ترین موارد جهت شارژ انواع کولر گازی اسپلیت اشاره کردیم . مهم تر از آن راجع به زمان های شارژ کولر گازی هم اشاره کردیم. یکی دیگر از مواردی که امکان دارد پیش بیاید جا به جایی کولر گازی می باشد. ممکن است شما بعد از مدتی بخواهید کولرگازی را به مکان مناسب تری انتقال دهید و یا جهت تعمیر آن را جابه جا کنید حتما توجه کنید که گاز داخل کولر گازی حتما باید جمع شود.

یکی از مواردی که ممکن است برای شما عزیزانی که کولر گازی دارید پیش بیاید، جا به جایی کولر گازی می باشد. جا به جایی کولر گازی یا برای انتقال آن بعد از مدتی به مکان مناسب تری می باشد. و یا ممکن است در صورت خرابی احتیاج باشد که کولر گازی برای تعمیر به جای دیگری برده شود. زمانی که قصد دارید کولر گازی را جا به جا کنید، باید در نظر داشته باشید گاز داخل کولر گزی باید جمع شود. نگران گاز داخل کولر گازی خود نباشید ما در اینجا به شما عزیزان آموزش می دهیم که چطور گاز داخل کولر گازی خود را جمع کنید.

چگونه گاز درون کولر گازی خود را جمع کنیم؟

در اینجا شیوه جمع کردن گاز کولر گازی را شرح می دهیم اما اگر تا کنون تجربه در تعمیر و یا سرویس کولر گازی نداشته اید، حتمااز یک تعمیر کار و یا سرویسکار مجرب کمک بگیرید، زیرا در صورتی که شما مهارت و تجربه کافی را نداشته باشید ممکن است به قطعات ان آسب بزنید. انجام این کار به وسیله فرد غیر متخصص نه تنها سودی ندارد بلکه برای شما زیان مالی را به همراه می آورد.

هنگامی که کولر گازی شما در حال کار کردن می باشد تمامی شیرهای دو راهه و سه راهه باز می باشد. در پوش این شیر سرویس ها را باز کنید.دقت کنید که به وسیله ی آچار آلن بررسی کنید واطمینان حاصل کنید که شیر برگشت باز می باشد.

در صورتی که کولر گازی شما خاموش بوده و کار نمی کند 15 دقیقه قبل کولر را روشن کنید. پس از آن شیلنگ فشار پایین را به شیر سوزن امتصل کنید. پس از آن به وسیله آچار گفته شده شیر رفت را ببندید. زمانی که عقربه ی فشار زیر صفر را نمایش داد، شیر برگشت را ببندید. سپس دستگاه را خاموش کنید. بعد از آن به راحتی می توانید کولر را جا به جا کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

مایلید به گفتگو بپیوندید؟
ما دوست داریم شما هم در این بحث شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =