وبلاگ - آخرین اخبار
jabejayi kolergazi

خدمات جابه جایی کولر گازی اسپلیت

نصب و جابه جایی کولر گازی مراحل فراوانی دارد که به اختصار در این مقاله و مقاله های بعدی آموزش داده میشود.

در این بخش می خوانید:

مرحله اول آشنایی با پنل میباشد و آموزش نصب پنل کولر گازی

پنل دارای 2 لوله رفت و برگشت که لوله کوچکتر لوله رفت و لوله بزرگتر لوله برگشت که در پشت پنل مشخص است پنل کولر گازی اسپلیت داری یک ترمیناتور برق و فرمان در زیر درب کولر سمت چپ میباشد

کولرهای گازی اسپلیت یک پلیت در پشت پنل خود بر رویه دیوار دارند که شما در مرحله اول توسط 6 عدد پیچ و رولپلاک سایز به بالا باید انرا به صورت کاملا تراز بدون هیچ شیبی بر رویه دیوار نصب کنید

و سپس بعد از نصب پلیت کولر گازی پنل دستگاه خود را با احتیاط بر رویه پلیت قرار دهید.

توجه داشته باشید قبل نصب پلیت بر ردیه زمین پلیت را بر رویه دستگاه قرار دهید تا از نهوه قرا گرفت پلیت بر روی دستگاه اگاه باشید.

مرحله بعد نصب کولر گازی نصب کمپرسور و نهوه متصل کردن اتصالات می باشد که در آموزشهای بعدی به طور کامل توضیح داده میشود

تذکر:نصب کولر گازی . سرویس کولر گازی . تعمیر کولر گازی امری کاملا تخصصی میباشد و سرویسکاران آماده خدمات دهی در سراسر تهران می باشد.

حمل و جا به جایی کولرگازی

حمل و جا به جایی کولرگازی

آموزش نصب کولر گازی و جابه جایی کولر گازی (2)

در این مرحله نحوه نصب کندانسور یا پنل بیرونی را آموزش میدهیم:

ابتدا باید مکانی در بیرون از خانه بیابیم که نزدیکترین محل به پنل باشد و مسیر لوله را در نظر گرفت.

تذکر: کندانسور باید در محیط کاملا باز قرار گیرد.

سپس پس از قرار دادن کندانسور در محل مورد نظر باید مسیر لوله کشی را باز کرده و شروع به لوله کشی کرده،  برای این

کار ابتدا لوله های داخل دستگاه را در یک مکان مسطح باز کرده و سپس کابلهای دستگاه را بر رویه لوله قرار داده و شروع به نوار

کشی دور لوله کرده پس از اتمام نوار کشی لوله ها و کابل را از مسیر مشخص شده رد کرده و از کندانسور به پنل داخلی میرسانیم.

مهره های لوله را به رضوهای زیر پنل متصل میکنیم  و با دو عدد آچار فرانسه آنها را کامل سفت میکنید و سپس کابلهای دستگاه را همانطور که در ترمینال پنل نصب کرده اید در ترمینال کندانسور نیز نصب میکنیم و اتصالات کندانسور هم حتما سفت میکنیم حال نوبت به وکیوم دستگاه میرسد در این مرحله احتیاج به دستگاه وکیوم دارید که توسط والف زیر لوله برگشت مسیر را کاملا وکیوم کنید.

بعد از وکیوم کردن کامل مسیر حال باید شیر کندانسور را باز کنیم که توسط آچار آلن ابتدا شیر رفت را باز میکنیم و سپس شیر برگشت آن را و درب پوشهای آن را میبندیم .

پس از اطمینان از انجام تمام مراحل حال باید دستگاه خود را روشن نمایید.

تذکر : نصب کولر گازی . تعمیر کولر گازی . سرویس کولر گازی امری کاملا تخصصی میباشد لطفا برای نصب دستگاه خود با متخصصین در سرویسکاران تماس بگیرید.

جابه جایی کولرگازی با پمپ تخلیه

جابه جایی کولرگازی با پمپ تخلیه

آموزش طریقه جابجایی کولر گازی اسپیلت

آموزش طریقه جابجایی کولر گازی اسپیلت جابجایی کولر گازی اسپلیت بنا به دلایلی مانند نقل مکان و یا تعمیرات انجام میشود، به دو روش میتوانیم اینکار را بدون از دست دادن گاز کولر انجام دهیم.

1- جابجایی کولر گازی با استفاده از پمپ تخلیه

برای اینکار به گیج و پمپ تخلیه احتیاج داریم ، کولر گازی را در حالت سرمایش روشن کرده تا ۱۵دقیقه کار کند تا سیکل تبرید کامل شود. درپوش شیر سرویس که بیرون و روی کندانسور میباشد را باز کرده و شلنگ آبی گیج خود را در حالتی که گیج کاملاً بسته است به شیر سوزنی لوله برگشت (لوله ضخیم) شیر سرویس وصل کرده و با آچار آلن شیر رفت(لوله نازک) را آرام آرام ببندید در این حالت صفحه آبی گیج را زیر نظر داشته باشید. عقربه پایین تر میرود. آماده بستن شیر رفت باشید تا زمانی که درجه گیج به ۱۰psi برسد، باید شیر رفت را کاملاً ببندید. بعد از آن آرام آرام شروع به بستن شیر سرویس لوله برگشت ( لوله ضخیم ) کنید. با زیر نظر گرفتن عقربه آماده بستن شیر برگشت و خاموش کردن دستگاه باشید. هنگامیکه فشار به زیر صفر رسید و تقریبا در حالت وکیوم قرار گرفت، باید شیر برگشت را کامل بسته باشید و دستگاه باید بلافاصله خاموش شود. حالا میتوانید با استفاده از آچار لوله‌ای کندانسور و اواپراتور را باز کرده و سیم را جدا کنید. بعد از جدا کردن لوله ها و سیم برق، واحد خارجی آماده جابجایی است.

2- جابجایی واحد خارجی کولر گازی اسپلیت بدون وسیله خاص

با رعایت موارد ایمنی، با استفاده از یک آچار آلن، گاز مبرد را در واحد خارجی دستگاه جمع آوری کرده و ذخیره کنید. حتما با یک تعمیرکار مشورت کنید زیرا بخاطر عدم اطلاع از میزان ظرفیت دستگاه و طول لوله کولر گازی، روش انجام اینکار و مدت زمان لازم برای جمع شدن گاز به صورت متوسط و تقریبی ذکر شده است، در نتیجه در صورت عمل کردن به این روش، خسارات احتمالی بر عهده خودتان خواهد بود. بعد از باز کردن درپوش شیر سرویس، شیر سرویس رفت را کاملاً بسته و ۳۰ ثانیه صبر کنید. در ادامه شیر سرویس برگشت را نیز با استفاده از آچار آلن کاملاً ببندید و بلافاصله پس از بستن هر دو شیر سرویس، کولر گازی را خاموش‌کنید.

برداشتن واحد خارجی کولرگازی

برداشتن واحد خارجی کولرگازی

اخطار: روشن نگه داشتن بیش‌ازحد کولر گازی بعد از بستن هر دو لوله کار بسیار خطرناکی است که در صورت انجام این کار امکان آسیب به خود و کولر گازی وجود دارد. حتماً برای انجام این کار کسی را همراه داشته باشید تا به محض جمع شدن کامل گاز و بستن شیر سرویس اسپیلت را خاموش کند. در پایان نوبت به باز کردن یونیت خارجی از لوله های ارتباطی و پایه فلزی میرسد (در نظر داشته باشید در هر شرایط یونیت خارجی باید ایستاده حمل و نگهداری شود).

برداشتن واحد داخلی از روی دیوار

دستگاه را خاموش کرده و از برق میکشیم. با انبر دست واحد داخلی را از دیوار جدا کرده بعد از آن لوله مسی رفت (لوله باریک) را بوسیله آچار آلن کاملا میبندیم. زیر محل اتصال بهتر است یک سطل گذاشته تا قطرات آب که ممکن است از کولرگازی بیرون بیایند، زمین را خیس نکنند. اسپیلت را روشن کرده و چند دقیقه صبر میکنیم تا تمام گاز مدار کولر در یونیت خارجی کمپرس و انباشته شده و یونیت داخلی و لوله های مسی کاملا از گاز مبرد خالی شوند (برای اطمینان یافتن از تخلیه شدن کامل گاز مبرد، به صدای کمپرسور گوش کنید، صدای دستگاه در این حالت نسبت به حالت دارای گاز کمی تغییر میکند). سپس شیر لوله برگشت گاز ( لوله ضخیم یا شیر شارژ گاز) را کامل میبندیم و اسپیلت را خاموش میکنیم.

نکته مهم: هم هنگام جدا سازی قطعات واحد خارجی و هم هنگام برداشتن واحد داخلی، مراقب باشید لوله های مسی ارتباطی آسیب نبینند و گرد و خاک و اجسام خارجی داخل لوله ها نشوند، برای اینکار درپوش لوله ها را ببندید. هنگام جمع کردن اجزای واحد داخلی و سایر قطعات را نیز در برابر ورود اجسام خارجی محافظت کنید. برای نگهداری و انتقال لوله ها، آنها را بصورت حلقه در آورید.

سرویسکاران برترین خدمات دهنده کولر های گازی

سرویسکاران از نصب و راه اندازی کولر های گازی تا تعمیر و سرویس در کنار شما خواهد بود.تمامی برند های کولر گازی تحت پوشش خدمات این شرکت می باشد.از پر متقاضا ترین خدمات درخواست شده توسط مشتریان سرویس کولر گازی سامسونگ ، تعمیر کولر گازی در تهران ، تعمیر کولر گازی سامسونگ و تعمیر کولر گازی جنرال می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

مایلید به گفتگو بپیوندید؟
ما دوست داریم شما هم در این بحث شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =